Els usuaris de la Biblioteca Central d'Igualada es decanten per les novel·les policíaques i de misteri. En el rànquing de préstecs del 2017 també hi ha en una posició alta històries familiars contemporànies, en què les relacions i els sentiments tenen un pes important.
El balanç de préstecs del 2017 a la Biblioteca d'Igualada situa la novel·la negra al capdavant de les preferències dels lectors i lectores de l'equipament. Al capdamunt del rànquing de llibres que s'han demanat més hi ha per aquest ordre 'La senyora Stendhal' de Rafel Nadal; 'Allò que va passar a Cardós' de Ramon Solsona; 'Desig de xocolata' de Care Santos, i 'Mariona', de Pilar Rahola, tots amb una quarantena de préstecs acumulats. En un lloc alt de les preferències es mantenen 'La noia del tren' o 'L'estiu que comença', que van ser les novel·les més buscades de l'any 2016.
De fet, Sílvia Soler, l'autora d'aquest darrer llibre, segueix molt amunt del rànquing ara també amb 'Un any i mig'. A cavall entre la història familiar i la intriga hi ha un dels llibres més prestats l'any passat, 'El llibre dels Baltimore', de Joël Dicker. Es tracta d'un autor que es va donar a conèixer amb 'La veritat sobre el cas Harry Quebert', que també és una de les novel·les més prestades.