TORNAR

Òdena acollirà una nova edició de la Fira de la Baronia

Entre les activitats matinals, XXI Aplec de sardanes i Trobada Gegantera Comarcal

cultura
Dijous, 22 gener 2026. 03:00. Redacció AnoiaDiari.

Òdena acollirà, el 25 de gener, una nova edició de la Baronia, la Fira dels Castells i Terra de Frontera. És un esdeveniment emblemàtic al municipi, que connecta amb la tradició i la història del territori i que contempla una programació d'activitats per a grans i petits. Un viatge a l’època medieval ple d’història, tradició i espectacle. Hi haurà un mercat d'artesania, espectacles, menjar, cercaviles, jocs infantils, trobada gegantera i molt més.

Fira de la barònia. Foto: Manel Marimon i Gomis.El nucli antic acollirà de nou del matí a dues de la tarda un mercat històric amb productes artesans. A partir de tres quarts d'onze, se celebrarà el XXI Aplec de Sardanes, amb la música les cobles Jovenívola de Sabadell i Lluïsos de Taradell. A dos quarts d'una, la Comissió Jove Gargantua odenenca organitzarà el Joc de la Cucanya, un joc tradicional de la fira que consisteix a grimpar per un pal vertical amb l'ajuda únicament dels braços i les cames.

En paral·lel a les activitats, a partir de les deu del matí tindrà lloc la Trobada Gegantera Comarcal a la plaça Major. Es farà una cercavila, un ball de lluïment i l'entrega del relleu. I a les dues del migdia, hi haurà un dinar de germanor al Pavelló per 3 euros.

El Centre Fraternal també participa de la programació amb un esmorzar popular a dos quarts de deu del matí, amb la col·laboració de l'ADF. Es repartiran entrepans de botifarra a la brasa i hi haurà opció vegana i celíaca.

A les 11 i a les 12 del migdia es faran visites guiades gratuïtes al Castell.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.