//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dijous, 12 setembre 2019. 18:00
Amb unes xifres gairebé idèntiques a les de l'anterior, arrencava aquest dijous 12 de setembre el curs 2019-2020 a Igualada. L'acte d'inauguració del curs escolar tindrà lloc en set dies, el dijous 19 al Teatre Municipal l'Ateneu, a 2/4 de 7.
Dijous, 12 setembre 2019. 03:00
Vilanova d'Espoia és una de les 15 poblacions catalanes seus de la 47ª edició de les Jornades Internacionals Folklòriques (JIF) de Catalunya, que se celebren des del passat 6 de setembre i fins aquest diumenge, organitzades per l’Associació per a la Difusió del Folklore (ADIFOLK). El nucli de La Torre de Claramunt protagonitzarà l'agenda d'aquest dissabte, 14 de setembre, amb una jornada que comptarà amb una cercavila i exhibició de balls folklòrics i, com a cirereta, l'actuació del ballet folklòric Krujevà, de la República de Baixkíria.
Aquest divendres 13 de setembre es reprèn la 6a edició del Cicle de Concerts a les Capelles d'Òdena, i ho fa amb l'actuació del cantautor valencià Pau Alabajos, que presentarà el seu homenatge al poeta Vicent Andrés Estellés "Ciutat a cau d'orella". El concert es farà a les 8 del vespre, a la Capella de Sant Miquel.
Dimecres, 11 setembre 2019. 03:00
El guardó de recerca es queda a casa, a la Pobla de Claramunt, amb un treball també fet en clau poblatana. Un treball sobre la família Romeu que és una aportació a la història del municipi i en concret de la indústria paperera.
La tarda del 14 de setembre, Rubió viurà l'estrena d'un nou format cultural que conjuminarà diferents disciplines artístiques. Tallers de circ i tres concerts en un espai on hi haurà un servei de bar i 'food trucks'.
Vells coneguts per a una nova temporada de teatre a Igualada. Figures de primer ordre de l'escena catalana i les seves produccions passaran per la sala igualadina de teatre els propers mesos.
Dimarts, 10 setembre 2019. 03:00
La intensa agenda musical de Piera continua. Després d'un juliol amb el cicle MEV i el parèntesi d'agost, les properes setmanes hi haurà tres cites musicals, amb Antoni Besses com a protagonista.
Aquest dimarts, 10 de setembre, dins els actes de celebració de la Diada Nacional de Catalunya, es presenta a Castellolí el llibre “Corda de presos. Història de l’Isidre”, escrit pel castellolinenc Pere Guixà Mabras. En aquest llibre, Guixà narra, a partir d’una documentació trobada casualment amagada a casa dels seus pares, la detenció i empresonament del seu oncle, l’Isidre Guixà, i el de 8 joves republicans del poble. En Pere Guixà Mambras (Castellolí, 1949), és un dels principals impulsors de la tasca de la recuperació de la memòria històrica a l'Anoia. És membre de l'Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica (ARMH), ha intervingut en el descobriment de les fosses de republicans de Fembra Morta, Creus Verdes, Can Massana, Castellà de la Ribera, Sant Joan de Vilatorrada i del cementiri Vell d'Igualada. Ha investigat on es van amagar els tresors de Montserrat durant la Guerra Civil. El 2005, Amnistia Internacional va publicar un informe sobre els locals incautats a Castellolí. El 2006 fou promotor del monòlit dedicat als joves de Castellolí morts durant la guerra. El 2018 li fou atorgat el Premi Homilies d'Organyà.
Diumenge, 8 setembre 2019. 03:00
L'Ateneu Igualadí ha presentat el cartell de la segona part de la temporada del cicle Músiques de butxaca, que arrencarà el divendres 4 d'octubre amb el concert de la cantant Alidé Sans. Durant aquest trimestre també passaran per l'escenari del teatre Municipal Ateneu Daniel Lumbreras i el duo format per Mireia Vives i Borja Penalba.
Divendres, 6 setembre 2019. 10:00
Una producció guardonada amb dos Premis MAX i quatre Premis Butaca obrirà foc a la sala calafina el 12 d'octubre. És la tercera edició d'aquest cicle teatral a la capital de l'Alta Segarra.