Cultura

Sardanes
Calendari d'aquest cap de setmana

Divendres, 10 octubre 2008. 03:00

Excursió per conèixer els Germans Garcia Fossas
75è aniversari de l'arribada de l'ensenyament mitjà a Igualada

Divendres, 10 octubre 2008. 03:00

Per conèixer la trajectòria i la vida dels germans Garcia Fossas, el patronat de l'escola ha organitzat una visita al centre igualadí, una excusrió a Barcelona per visitar l'antiga fàbrica dels germans i a Hostafrancs per veure la semblança entre l'escola d'allà i la d'Igualada.
Les festes d’abans a la Biblioteca de la Memòria
Recull de records i experiències dels avis igualadins.

Dimecres, 8 octubre 2008. 03:00

Una quinzena de persones d’entre 70 i 95 anys van participar divendres al taller de fonts orals Com eren les festes?, que es va fer a la Biblioteca Central d’Igualada en el marc de la Setmana Gran. El seu testimoni passarà a formar part de la Biblioteca de la Memòria, un arxiu de fonts orals on es conserva el patrimoni històric i cultural que es troba en les experiències viscudes i els records d'igualadins i anoiencs.
De les fosses comunes de Catalunya al Valle de los Caídos
Joan Pinyol participa al museu d'Història de Catalunya

Dimarts, 7 octubre 2008. 03:14

Amb aquest títol aquest vespre tindrà lloc un acte de memòria històrica coorganitzat pel Museu d’Història de Catalunya i la revista Sàpiens, en el qual intervindran la historiadora Queralt Solé Barjau –que impartirà la conferència “Els morts oblidats. De les fosses comunes de Catalunya al Valle de los Caídos”-, i que comptarà també amb la participació d’Agustí Alcoberro (director del Museu d’Història de Catalunya), Jordi Creus (director de la revista Sàpiens) i el capelladí Joan Pinyol (nét d’un republicà traslladat al Valle de los Caídos sense que ho sabés mai la seva família).
S’aixeca el teló
Arrenquen els concursos de teatre amateur a Piera i a Calaf

Divendres, 3 octubre 2008. 17:01

A Piera la primera representació tindrà lloc aquest mateix dissabte a la Sala del Teatre Foment. Es tracta de l'obra de Ricardo Muñoz ¿Humanos?, que portarà a escena el Grup de Teatre Ballestea de Can Mas. A Calaf serà “De cafè, n’hi ha per a tots els gustos. I és així, cadascú vol una vida al seu gust, i és tan fàcil com saber el que vols”, al Casal.
Cançó francesa
L'ombre de ton Chien obre la temporada a l'Ateneu

Divendres, 3 octubre 2008. 16:28

L'ombre de ton chien, creat el 2005, és un grup de cançó francesa format per cinc penedesencs. El projecte consisteix a versionar cançons franceses ja existents, d'autors i d'èpoques diferents, amb un estil propi bastant inspirat en el jazz; estil musical d'origen dels altres músics, que ha estat sempre estretament lligat amb la cançó francesa. El concert enceta el cicle de música al Teatre de l'Ateneu.

PUBLICITAT
PUBLICITAT