Amb els vots afirmatius de Junts per Calaf, en el ple d'aquesta setmana es va tirar endavant el reglament que regularà la firma de convenis i les subvencions amb les entitats de la capital de l'Alta Segarra. CDC es va abstenir i això va facilitar aquesta aprovació davant el vot negatiu del GIC.
En la sessió ordinària celebrada aquesta setmana, el ple de l'Ajuntament de Calaf va aprovar inicialment la normativa que ha de regular la signatura de convenis amb les associacions del municipi, i que establirà les bases de la concessió de subvencions per al desenvolupament de les seves activitats. Per part de l'equip de govern, Jordi Fitó va defensar la importància d'aquesta normativa, clau per a determinar d'una manera clara i transparent la col·laboració entre entitats i consistori, i va destacar la integració de les esmenes i propostes que hi ha fet el grup de CDC. Aquest es va abstenir, emplaçant-se a l'aprovació definitiva i argumentant que encara hi ha detalls per millorar, mentre que el GIC hi va votar en contra perquè, segons van dir, es tracta d'un text "totalment il·legal".
Imatge del ple calafí celebrat dimarts
En l'apartat de precs i preguntes, el regidor Jordi Fitó va respondre a les qüestions sobre aspectes de seguretat relacionades amb la Festa Major, que havia plantejat CDC en el ple anterior. Aquest mateix grup va preguntar per la supressió de l'atenció ciutadana a Calaf per part de l'Organisme de Gestió Tributària, i es va oferir a fer front comú per reivindicar la seva importància. Des de l'equip de govern, Montserrat Mases va respondre que s'havia insistit en aquest tema però que la resposta de la gerència de la Diputació havia estat un "no" rotund, perquè es tractava d'un servei que se suprimia de totes les altres poblacions on fins ara es prestava i no es faria cap excepció.