//Plugins sense CDN ?>
El darrer treball de Sopa de Cabra va comptar amb la producció de Francesc Vallès -Quico Tretze- i Marc Mateu -Red Pèrill- en la peça que dóna nom al treball, La gran onada. Des del Studio13, l'equip de productors igualadins van apostar per donar a la cançó del grup gironí una sonoritat més pop, dins de la línia de Sopa de Cabra i una segona opció més personal i electrònica, que finalment va veure la llum fa just uns dies.
El treball a quatre mans del duet de productors musicals igualadins Quico Tretze i Red Pèrill que porten a terme des de ja fa uns anys va desembocar ara farà uns mesos amb la col·laboració en el darrer treball de Sopa de Cabra, La gran onada. Josep Thió es va fixar en ells a partir del treball realitzat a La Clau -segons ha explicat Vallès a AnoiaDiari-, tema signat per Red Pèrill el passat 2019, uns mesos abans que Som el que som fos Cançó de l'estiu a iCat.
Per a Vallès “amb el Red Pèrill, fem produccions conjuntes a l'estudi que tinc i musicalment ens entenem molt bé. Josep Thió buscava un so més electrònic, els en vam proposar dues i finalment la versió més pop és la que va acompanya el disc de Sopa de Cabra i que va sortir al març. La remescla que també vam proposar més electrònica va sortir el 31 de juliol”.
La producció del tema per a Sopa de Cabra ha estat un graó més per a l'equip igualadí que treballa conjuntament per oferir produccions de tot tipus d'estils “des de pop-rock com produccions més modernes, de qualsevol estil electrònic”, comenta Vallès que assenyala satisfet “hem fet la primera remescla oficial de Sopa de Cabra”.
Una previsió del panorama cultural en temps de la Covid-19
El panorama cultural durant la crisi sanitària es troba en una situació molt complexa i el futur immediat no està clar. Per a Francesc Vallès “durant el confinament vaig parar màquines després que moltes de les actuacions es cancel·lessin i com molts altres vaig dedicar-me a produir projectes personals que fins aleshores no havia tingut temps d’encarar”. Han estat uns mesos en els què preparar projectes de futur, davant d’una situació en què “conec molta gent que aquest any el passarà com podrà, esperant que la situació millori, però si les coses no canvien, molts hauran de replantejar-se com afrontar la carrera artística sense actuacions, ni produccions”. Les solucions que s’han aplicat aquí són les mateixes que arreu, mantenint el distanciament social, fer ús de la mascareta i rentar-se les mans sovint, si bé durant l’estiu “les activitats són a l’exterior i la majoria s’han cancel·lat. Amb la temporada d’hivern, on la major part d’activitats culturals són interiors, sent realista, el panorama no és gens positiu”, es lamenta Vallès, qui recorda també que “una dels pocs recursos que he vist que ens poden ajudar és la Intermittent du spectacle (IDS) que s’aplica a França, un reconeixement a l’activitat de l’artista, ja que té dos temps, un per actuar i un altre per crear. L’IDS reconeix l’aturada dalt dels escenaris com una part del cicle de creació de l’artista i si justifica una quantitat d’actuacions al llarg de l’any pot acollir-se a l’ajut durant el procés de creació”.