TORNAR
PUBLICITAT

Els Reis d'Igualada no falten a la cita

La nit màgica atrau milers de visitants

cultura
Diumenge, 6 gener 2013. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La ciutat d'Igualada ha viscut la nit més màgica del 2013. Com cada any, els tres Reis d'Orient van arribar acompanyats de 800 patges, entre els quals el Patge Faruk. Milers de persones, de l'Anoia i de fora de la comarca, van omplir els carrers per veure l'arribada dels ses majestats en directe.

Uns 800 patges, més de 5.000 caramels, una quarantena de jeeps i dues bandes de música han acompanyat aquesta passada nit els tres Reis d'Orient en la seva arribada a la capital de l'Anoia.

A primera hora de la tarda, diversos patges van visitar l'Hospital i les Residències d'avis, i abans de les 6h de la tarda, l'alcalde i altres autoritats van rebre els Tres Reis davant de l'Antic Hospital del Passeig Verdaguer. Després dels tradicionals parlaments, la comitiva va seguir el recorregut habitual, fins arribar a la Plaça Castells on els patges es van distribuir en els diferents camions per poder fer el repartiment de paquets a totes les cases.

Com passa habitualment la nit de Reis, el centre d'Igualada es va fer petit per acollir els centenars de cotxes que van acudir a la ciutat per veure la Cavalcada amb més anomenada de Catalunya, que data de l'any 1895 i ha estat declarada Festa Popular d'Interès Cultural per la Generalitat de Catalunya.

A banda d'Igualada, els Reis també van arribar a molts altres municipis de la comarca. Ciutats com Vilanova del Camí, Piera, Calaf o Montbui van viure Cavalcades molt lluïdes.

Fotogaleria Cavalcada Igualada

Fotogaleria Reis a l'Asil


29 Comentaris

A

Albert

Igualada

9 de gener 2013.08:46h

Respondre

Molt bones!!!

Jo confirmo l’últim comentari d’en Roger, he pogut anar amb un Faruk un parell de vegades i el sistema és aquest. El que no se és si aquestes cases paguen un preu o un altre,... Llegir més això ho desconec.

Normalment els qui anem amb el Faruk ens donen una acreditació com a tots els altres patges, ens reunim amb el Faruk al principi del recorregut, on ja iniciem el recorregut per diferents cases, normalment tenim una llista de 15 cases, i anem fent durant la nit fins completar la llista assignada, normalment retirem pels volts de la una de la matinada i necessitem de jeeps per poder-nos desplaçar d’un lloc a un altre.

Aquesta és la visió que jo tinc quan vaig amb un Faruk, desconec si el Faruk és afí o no a la comissió, o és de la comissió, si han pagat o no les cases per tal que hi vagi, etc etc, simplement fem la feina de patge i prou.

Per altre banda a la patgessa dir-li que és cert, la festa és de tots, però qui la gestiona des de fa més de 100 anys és una organització privada. Segurament molts no entenen com pot ser que la festa amb més ressò de la ciutat tingui un caire privat. Personalment, vist des del meu punt de vista, ja deixo per endavant que no soc de la comissió ni afí a ells, trobo que la festa ha de seguir en mans d’una entitat privada. En primer lloc trobo que nosaltres com a ciutat no podem destinar el temps ni els recursos que destinen aquesta gent a la festa, només cal observar com portem anys i panys esbarallant-nos per organitzar la cercavila de festa major, i sincerament, quan es tracta de pintar un somriure a la canalla no hi pot haver discòrdia entre els qui ho organitzen. Per altre banda aquesta entitat assumeix una sèrie de responsabilitats les quals ja m’agradaria veure qui d’aquí les voldria assumir. I finalment crec que jo com a persona que m’agradaria contribuir en l’organització, em faig la reflexió i em dic, jo no tinc temps per realitzar les compres de caramels, gestionar el manteniment de les carrosses, acordar una assegurança per la festa, gestionar tots els sistemes de seguretat, gestionar la inscripció de patges, la coordinació dels jeeps, els patges petits, els paquets, el coordinar el repartiment de paquets, etc etc, segurament hi ha infinitat de funcions i el que si han demostrat la comissió és que això ho saben portar.

Per cert, crec recordar que si que hi ha una dona en la comissió.

R

Roger

Igualada

8 de gener 2013.16:25h

Respondre

Hola Patgessa,

Primer de tot m’agradaria que entenguessiu que al igual que tu, no sóc més que un simple patge....no formo part de la comissió ni sóc afí a aquesta. Per tant hi ha coses que no... Llegir més te les puc contestar simplement perque no les sé.

Sobre el primer tema, el dels jeeps.
Jo assisteixo cada any a la reunió de jeeps prèvia a la cavalcada en la qual passen llista dels 40 i pico jeeps que sortim, i a cada un se li assigna un faruk o un camió. El que desconec és si hi ha algun barri que no requereixi un cotxe i per tant no en tingui un d’assignat...

En el següent tema que parleu tant tu com l’Antoni, discrepo una mica.
Els Faruks juntament amb uns quants patges que l’acompanyem, no anem per lliure.
Per a que uns patges vagin a casa d’una persona, es paguen uns diners per paquet.
El procediment dels Faruks és el mateix. Les cases que volen que hi vagi un Faruk, paguen uns diners i tenen un Faruk, uns deu patges, dos jeeps i ens quedem uns 20 minuts a cada casa.
El nostre Faruk fa unes 15-20 cases, i normalment acabem sobre les 00.30-01.00, així que heu d’entendre que també fem la nostre feina.

P

Patgessa

Igualada

8 de gener 2013.14:02h

Respondre

Perdona Roger, però jo he fet moltes vegades de patge i he vist molts jeeps que han passat de llarg, sense fer el servei ”llençadora” que dius. He repartit en diferents barris i només hi he... Llegir més anat amb el camió, sense jeep assignat. i això que comentes és la primera vegada que jo en tinc noticia (potser només jo ho desconeixia).

Al diari publica que la comissió ha repartit 3000 paquets. Això vol dir que amb els prop de 750 patges que hi ha, són 4 paquets per patge. Suposem que cada paquet és una casa diferent, és més que assumible no fer tard a les cases si tothom fes bé la feina. Però no tothom reparteix els paquets n’hi ha que no es presenten o van a altres cases ”diferents” que no participen dels procediments ordinaris.

Hi estic d’acord amb la idea que apunta Antoni Franch que els faruks van per lliure, quan potser haurien de donar exemple ja que són persones de la mateixa comissió o afins a la comissió.
Roger, tu que acompañes a un Faruk, és cert que la comissió cobra 100 euros per casa?

Tampoc voldria deslluir la festa aquí però perquè la millor festa de la ciutat ha d’estar en mans d’una FUNDACIÓ PRIVADA? La festa no és de tots? Es cert que no tothom pot formar part d’aquesta fundació, i que en el seu si no hi ha dones amb capacitat de decisió?

r

roger

igualada

8 de gener 2013.11:08h

Respondre

Hola Antoni,
Els jeeps son cotxes de suport dels camions. Cada jeep te un camio assignat i la seva funcio es fer de llançadera en carrers on les distancies son grans (Av Barcelona per... Llegir més exemple).
D’altre banda, tambe hi ha jeeps que van amb faruk despres de la cavalcada com es el nostre cas.

P

Patge

8 de gener 2013.10:47h

Respondre

Vull suposar que l’organització està seguint aquests comentaris, i entenc que és una fundació privada i que tenen les seves regles i normes.

Jo els proposaria que convoquessin a tots els... Llegir més patges que volguessin assistir, en grups de 30-40 per no sentir-se cohibits, i que els propis patges opinessin sobre aspectes que potser es veuen des de l’altra banda de la barrera.

A

Antoni Franch

Igualada

8 de gener 2013.10:43h

Respondre

Ens agrada la festa, i valorem molt l’esforç de l’organització. Dels ànonims que donen suport. Dels patges que hi posen color. I del teball voluntari de cadascú. Però cal que... Llegir més l’organització assumeixi alguna crítica, per corregir:

1.- Enguany me’n vaig adonar que hi havia molt patge i grups de patges al carrer Sant Magí, a les escales mecàniques, al carrer òdena, i molts dirigint-se cap a l’Av. Barcelona. En teoria tots els patges han de seguir per la rambla fins al capdavall per dirigir-se als camions. Perquè no van continuar amb el seguici?

Però, podem culpar als patges, quan els FARUKS i alguns patges ”de tota la vida” van per lliure? Ha de recaure el pes del repartiment dels paquets als patges més jovenets que segueixen les normes?

Aprofito per preguntar al Roger, patge d’un Jeep, que fan els jeeps quan s’acaba la cavalcada? Van a repartir amb altres patges del camió?

2.- La cavalcada al seu pas per la Rambla és molt estresant. Pels jeeps i pel públic. Jo hi posaría unes tanques en llocs estratègics. Hi ha molta gent, i en alguns llocs no s’hi cap. El tema és complexe, i la solución costa de trovar, però: NO és bonic veure com venen els patges i et criden i t’empenyen perquè facis mitja passa endarrere.

Són notes per a la reflexió i la millora. Gràcies a aquest espai per poder-les transmetre.

p

participant

Igualada

7 de gener 2013.20:06h

Respondre

Doncs jo crec que l’organització ha d’assumir molt més la seva responsabilitat i respondre a les crítiques i a les mancances d’una festa que representa tant per la ciutat. Exigeix amb... Llegir més contundència als patges, demana aportacions econòmiques segur que indispensables però no sé fins a quin punt desmesurades i hi ha punts de l’organització que trontollen. Molts patges segur que fallen, però costa de creure que puguin passar desaparcebuts a l’exhaustiu control que sovint fa l’organització.

R

Ramon F.

Igualada

7 de gener 2013.19:20h

Respondre

Vagi per endavant dir ben alt i clar, que la festa d’Igualada es la millor amb diferència i que les coses es veuen d’una manera o altre segons de quin canto es mirin.

El Roger per exemple te... Llegir més raó quan diu que vol viure la festa intensament i que per ell el pas de la cavalcada es el millor i que si fos per a ell duraria tota la nit. Si esforça, hi col-labora i hi posa tot el que s’ha de posar tal com ho fem molts d’altres anònimament.

Per altre banda, el mateix Roger ha d’entendre que no tota la festa s’acaba en la cavalcada sinó que aquesta continua fins que no s’ha entregat el darrer paquet, i per tant hi ha un temps determinat que s’ha de complir perquè tot plegat funciona be.

Jo, des de fa molts anys tinc el meu paper i m’agrada. Segurament que si pogués, també hi introduiria modificacions, però soc molt conscient de que soc una petita part d’un gran engranatge que fa que tot funcioni i per tant em conformo amb el que faig i miro de fer-ho el millor possible, i el dia que no hi estigui d’acord del tot o perdi la il-lusió per fer-ho dons simplement hauré de deixa pas a un altre que començarà amb les mateixes ganes que vaig fer-ho jo en el seu moment.

Aquest és el gran èxit de la festa, que tothom ens hi sentim implicats i que quant ja en tenim prou, podem deixar pas a unes altres persones que faran el mateix o milloraran el que nosaltres hem fet durant un temps. I tots ens en sentirem satisfets i particeps d’aquesta gran festa de la il-lusió.

Roger, t’entenc, però si et diuen que has d’anar enganxat al cotxe del davant per mantenir tota la rua unida, dons ho has de fer, encara que ja se que es difícil i complicat sobretot per totes aquestes persones que es posen sota les rodes del teu vehicle per agafar un trist caramel. Es molt lloable el que esteu fent, però has també d’entendre al de la comissió, i si et desenganxes del cotxe del davant, hi ha moltes maneres per tornat-ti a atansar i la pitjor manera, has de reconèixer que es la d’efectuar una acceleració desproporcionada, tot i entenent la pressió i els nervis del moment

R

Roger

Igualada

7 de gener 2013.18:55h

Respondre

Si Eli,
Som conscients del que va passar a Màlaga...i agraim a tots els que s’esforcen per organitzar la cavalcada i que al cap de tants anys no haguem de lamentar cap accident.
Assumeixo la meva... Llegir més part de culpa d’aquella acció. Les persones que formen part de la cavalcada saben la pressió a la que estem sotmesos, és més, els que conduim els jeeps no disfrutem gens la cavalcada ja que tan sols anem pendents dels nens que s’acoten a recollir caramels.

R

Roger

Igualada

7 de gener 2013.18:44h

Respondre

Eva, si voleu fer pressió envieu un mail a la comissió indicant els noms dels patges que no es van presentar, o en el cas de que no els sapigueu, digueu-los-hi el numero de camió i que repassin la... Llegir més llista...
Es tracta de que entre tots aconseguim que aquesta festa millori any rere any.
I si esteu cansats d’anar a repartir amb camió, veniu amb nosaltres que anem amb Faruk i ens organitzem diferent.

E

Eli

Igualada

7 de gener 2013.18:36h

Respondre

Roger,

en una festa com aquesta, que està plena de nens petits amb ganes d’agafar caramels, i que no són conscients dels perills, no seria el primer cop que passa un accident, o sinó, mira a... Llegir més Màlaga. Suposo que no parlaries d’aquesta manera si haguessis tingut un gran ensurt. En tot cas, cal que valoris, tu i tots els que sortiu, i també la famosa Comissió de Reis, si val la pena posar en perill la vida de la gent (petits i grans) ja que el resultat no va ser l’esperat, i com diu la Susana, després de la teva accelarada no va passar ningú més darrera teu durant una bona estona. Per tant, no hi ha justificació possible a la teva acció.

E

Eva

Igualada

7 de gener 2013.18:35h

Respondre

Roger, espero que el procediment que expliques sobre els patges que no es presenten al camió sigui cert, i espero que la quinzena de patges que no es van presentar en un dels camions es busquin una... Llegir més bona excusa. Es imperdonable!!! La feina d’aquests 15 espavilats la vam haver de fer la resta de patges del camió...i per tant, no es estrany que arribem tant tard a les cases a repartir els regals. L’organització s’hauria de carregar les piles per que hi ha coses que no poden passar... senyors, fa molts anys que es fa aquesta cavalcada i no som pas ’novatos’ els que l’organitzen.

R

Roger

Igualada

7 de gener 2013.18:23h

Respondre

Hola Dani,
et puc respondre quin és el procediment que s’ha donat en diversos casos de persones que no s’han presentat al camió.
Els responsables de cada camió tenen un llistat amb els noms... Llegir més dels patges assignats al seu camió juntament amb el seu telèfon. Si un patge no es presenta al seu camió, la comissió contacte amb ell per tal d’obtenir un motiu justificat pel qual aquesta persona no va assistir-hi. Si aquesta persona no dona resposta, o es creu que el motiu no justifica la falta d’assistència, a aquest patge se li comunica que no pot tornar a la cavalcada.

d

dani

igualada

7 de gener 2013.17:55h

Respondre

el que no entenc és que si un patge no es presenta al seu camió assignat, com que es té el seu nom i cognom no se’l deixa fer més de patge i llestos no?? o que paguin una fiança i qui no es... Llegir més presenti que no la recuperi...

R

Roger

Igualada

7 de gener 2013.17:37h

Respondre

Gràcies per entendre’m susana.
Nosaltres ens esforcem per a que la cavalcada surti lo millor possible....però cada any passa el mateix....ens fan correr fins al punt que som a la plaça del rei i... Llegir més l’estrella encara és a l’Avinguda Caresmar.
Entenc el teu malestar i el de la gent que ens va cridar i insultar.....prou malament ens vem sentir en aquell instant...però sempre acabem sent uns manats....o ens coloquem a lloc o al seguent trencall ens fan fora de la cavalcada.

S

Susana

Igualada

7 de gener 2013.17:00h

Respondre

Roger, entenc que seguies instruccions, els nervis pq tot surti bé, etc... però només pensa de quí seria la responsabilitat si hagués passat quelcom. Total, et van fer avançar i allà et vas... Llegir més quedar... per darrera teu no va passar ningú durant una bona estona.

R

Roger

Igualada

7 de gener 2013.16:50h

Respondre

Susana, t’animo a llegir la resposta que li he donat al pep, i et dic el mateix que a ell; les meves accions es deuen a les peticions dels organitzadors de la cavalcada.

S

Susana

Igualada

7 de gener 2013.16:39h

Respondre

Totalment d’acord amb el primer comentari. El patge que conduïa un jeep crec que de color gris metalitzat per davant de l’estrella, devia ser el número vint-i-poc... ha estat molt de sort de no... Llegir més trobar-se amb cap nen o persona durant la desmesurada accelerada que ha fet a l’avinguda Caresmar.
També em fa llàstima veure com abans de les 11 de la nit, que encara volten molts nens pels carrers de la ciutat, ja hi ha patges passejant-se per Igualada, cridant, fumant i amb begudes a les mans... potser son els que no es presenten al camió que els hi han assignat?
Llàstima d’aquests pocs, que desmereixen la feina de molts.

R

Roger

Igualada

7 de gener 2013.16:29h

Respondre

Vull respondre obertament al comentari del Pep.
Jo soc l’energumen que porta més de 10 anys sortint a la cavalcada de reis, i que segons tu ha accelerat de manera temerària.
Les meves accions... Llegir més responen a les peticions de la comissió de reis, aquella gent que tot i no anar de patge, vetllen durant tota la nit per garantir-ne la millor posada en escena.
Val a dir que com cada any els cotxes que anem devant l’estrella, 23 cotxes aquest any, anem desmarxats com sempre.
D’una banda intentem quedar-nos lo mes enganxats possible a l’estrella i mantenir tota la rua unida, però les persones organitzadores de la cavalcada que ronden per allà ens fan anar ràpids i enganxats als cotxes de devant nostre. Fins l’extrem de que una d’aquestes persones, després d’haver-me dit reiterades vegades que m’enganxés al cotxe de devant, el qual es trobava al forn de pa ”la montserratina” i jo a la sabateria ”PADRÍ”, va començar a donar cops al meu cotxe dient que anés a enganxar-me al cotxe de devant ràpidament. D’aquí la meva acció.
Pep, de veritat penses que ho vaig fer per gust?
Després de tots els anys que porto sortint...dels diners que gasto cada any en comprar els carmels que us llencem...la gasolina que gastem...els trajes...el temps que hi invertim...tot això o posem nosaltres de la nostra butxaca...
Si la cavalcada dura dues hores, de veritat penses que la vull fer correns?
Si tot hi així encara em segueixes culpant de la meva acció, et convido a que ens trobem un dia i ho parlem més tranquilament.
Si de veritat entens la meva posició, i la de tots els altres integrants de la cavalcada i encara tens alguna queixa, adreçat a la comissió de la cavalcada i no em culpis a mi...que crec que fem molt per Igualada colaborant en aquesta gran festa.

A

Antoni Franch

Igualada

7 de gener 2013.14:17h

Respondre

Bones!
La logistica que preparar la Comissió de Reis per aquest dia és fabulosa. El tema de l’horari i el fet d’arribar aviat a les cases per estar a prop dels més menuts és una preocupació... Llegir més constant d’any rere any. Hem consta que tothom és conscient que hi ha esmolets que han d’anar a dormir aviat.

El problema és que hi ha patges que donen la seva paraula i després no es presenten al camió, perquè van per lliure. I això condiciona molt la planificació. Fa cosa de tres anys, que vaig disfrutar molt perquè vaig anar a moltes cases. Però la feina ens la varem carregar entre cinc patges. Més de la meitat dels inscrits no es van presentar o van anar desapareixen al llarg de la nit.

No sóc de la comissió, però conec part del funcionament i és un èxit que any rere any es pugui repetir aquesta festa. ENHORABONA!

Fins l’any que ve!

j

jaume rodriguez enrich

igualada

7 de gener 2013.11:23h

Respondre

La cabalgata de Reis fa de igualada una ciutat admirada Gracies una vegada mes a la organitzacio i fins wl 2014.

F

Filomena

Igualada

7 de gener 2013.09:14h

Respondre

Mònica, tothom el que voldriem es anar a la rambla a veure com passa la cavalcada, tornar tranquil-lament cap a casa comentant si cal la jugada amb algun amic que podem trobar pel camí i que quan... Llegir més s’arribem a casa i ens hàgim acomodat vinguin deseguida els patges a portar els regals als nens.

Però això hem de comprendre que és impossible ja que tothom demanaria que passessin entre les 9 i quarts de deu.

C

Consol

Igualada

7 de gener 2013.07:33h

Respondre

Un 10 també per la cavalcada en general i un 0 molt, molt gran per als nens/es i no tan nens, (els que més )que van arreplegant i barallant-se pels caramels amb BOSSES PLENES A ”PETAR”... Llegir més jugant-se la vida ,i sense parar de demanar i demanar al llarg del recorregut ,passant al davant dels 4 petitons/es que estenen la mà tímidament .
Ningú els hi ha explicat què vol dir compartir ?¿

R

Rosa

Anoia

6 de gener 2013.20:37h

Respondre

Mònica, els patges fan el que poden!!! És impossible saber si a la propera casa hi haurà nens més grans o més petits... i a tothom li agrada que s’estiguin una estoneta a casa. No crec que... Llegir més sigui motiu per cabrejar-se, la veritat, fan molt bé la seva feina.

M

Mònica

igualada

6 de gener 2013.19:20h

Respondre

Jo una mica cabrejada! Els patges van massa tard! A casa meva van venir a les 11, la veritat els dos petits que tenen Dos anys estaban morts de són!

P

Pau

6 de gener 2013.13:28h

Respondre

... i un 10 al comentari del Pep ! Com bé diu, de porc i de senyor se’n ve de mena.
Visca els REIS d’IGUALADA !

M

Miquel

Igualada

6 de gener 2013.11:17h

Respondre

Un 10 també per als nostres Reis, els millors, tot i no ser nascut a Igualada els sento molt meus i n’estic orgullós. Però també vull posar un 0 al senyor que conduint un camió de la cavalcada... Llegir més (de l’empresa AZCAR) portava un nen a la falda i amb les mans al volant. Mai passa res... fins quan passa....

d

d'igualada

6 de gener 2013.10:21h

Respondre

Tambè un 0 pels ”pixapins” barcelonins i foresters en general, que es creuen amb el dret que possar-se devant de tothom per ”filmar los Reyes” , i diuen que el carrer és de tots. Això ja... Llegir més ho deia una gallec, que tots recordem. La festa amb respecte pels mes petits i sense tanta tonteria seria molt millor.

P

Pep

Anoia

6 de gener 2013.02:17h

Respondre

Un 10 per als Reis d’Igualada, en general, però un 0 per a l’energumen que vestit de patge i conduint un tot terreny ha accelerat de manera temerària al tram de l’Avinguda Caresmar, fet que... Llegir més ha provocat l’esbroncada de la gent. I és que de impresentables, malauradament, vestits de patge o de carrer, n’hi ha a tot arreu.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.