//Plugins sense CDN ?>
Al principi, un d’ells, es resisteix. Diu que no està fet per esports durs, però el seu amic insisteix. Han d’entrenar-se dos cops per setmana per la marató de Nova York. Concentrar-se. Portar bon ritme. Anar ràpid. No abandonar. Viure per córrer. Fugir cap endavant. Suen. Bufen. Somien.
Una metàfora de la vida
2.500 anys després que el soldat grec Fidípedes corregués 42 km per anunciar que havien guanyat als perses i morís en assolir-ho, encara correm perquè algú ens ho ordena. Però la diferència és que ara ja no sabem qui ha estat el primer que va dir que en aquesta vida s’ha de córrer. Córrer per arribar a on? Per demostrar què? A qui?
Avalada per l’èxit de produccions pròpies anteriors -com ara El lleig, que li va valdre la nominació als premis Butaca 2008 com a millor espectacle-, la Sala Trono de Tarragona porta a escena un dels textos contemporanis més representats des de la seva estrena, l’any 1993, al Teatre Stabile de Parma. L’obra, de l’italià Edoardo Erba, ja va endur-se aleshores les lloances de crítica i públic.
El director de la Sala Trono, Joan Negrié, que sua la samarreta a l’escenari al costat d’Albert Triola, assegura que per aguantar corrent els 60 minuts que dura l’espectacle s’han preparat 'a consciència, fent moltes cames durant el mes i mig d’assajos, i també abans, en les quatre hores de treball i de cursa'. Després d’estar en cartell a la Sala Villarroel durant tot el setembre –on va inaugurar la temporada teatral d’aquest espai–, a la Sala Trono a l’octubre i de gira per Catalunya entre els mesos de febrer i març, La marató de Nova York tarragonina ja supera la trentena de funcions i més de 300 quilòmetres recorreguts a escena. Negrié atorga l’èxit de la producció al fet que els espectadors puguin veure 'l’esforç físic dels actors i com aconsegueixen
donar forma a un text amb coherència i emoció'. 'L’obra és divertida i
emotiva a la vegada', assegura.
Una de les qüestions que es planteja a l’espectacle és la de per què correm. Sense voler explicar-ho del tot, ja que la resposta arriba al final del muntatge, Negrié explica que 'correm per aconseguir les fites, els objectius vitals que es planteja cadascú i que són diferents' i apunta que 'es parla del valor de l’amistat, de la família, de la feina, de la religió... de moltes
coses!, el públic s’hi sentirà identificat'.
Les representacions de La marató de Nova York es faran el divendres 29 i dissabte 30 d’abril a les 22h i el diumenge 1 de maig a les 19h. Les entrades (14 € adults; 10,50 € amb els descomptes habituals) es poden adquirir a la taquilla del Teatre de l’Aurora (a la plaça de Cal Font) una hora abans de cada funció. També es poden reservar prèviament trucant al 93 805 00 75 o bé a través del correu electrònic, escrivint a reserves@teatreaurora.cat. Més
informació a www.teatreaurora.cat. És un dels espectacles que l’Institut Municipal de Cultura d’Igualada ofereix en abonament.