//Plugins sense CDN ?>
Unes 30 persones van prendre part en el primer taller del Healthy Destinations Lab d'Airbnb a Igualada, aquest dimecres. Fins al maig, es desenvoluparan tres tallers més.
Fa dos mesos, l'Ajuntament d'Igualada i Airbnb anuncaven la creació del Healthy Destinations Lab. Aquest dimecres tenia lloc l'arrencada oficial d'aquest programa amb la celebració d'un taller de cocreació amb la participació d'una trentena de persones del teixit empresarial i de la societat civil de la ciutat, d'àmbits diversos com la cultura, el turisme i el comerç.
Al llarg de la sessió es van treballar diversos exercicis de grup on es van avaluar el reptes que es plantegen els diversos actors de la ciutat per fer d'Igualada una destinació de turisme sostenible. La presència digital de la ciutat, la marca i imatge digital d'Igualada o les possibilitats de transport i mobilitat han estat alguns dels temes centrals de la sessió.
Pel que fa a conclusions, es va assenyalar que "els principals eixos a treballar per desenvolupar un turisme per Igualada són potenciar i promocionar els aspectes més sostenibles de la ciutat, treballant per fer d'Igualada una ciutat sostenible tant pels residents com pels viatgers". Es va subratllar que cal aprofitar el llegat industrial d'Igualada "oferint la possibilitat de descobrir els processos de fabricació des de dins".
Entre els altres aspectes que es veuen amb potencial hi ha les possibilitats vitivinícoles de l'Anoia i l'interès del turisme rústic. Respecte el futur del turisme sostenible a Igualada, els participants van expressar les seves expectatives amb termes com "il·lusió", "creativitat”, "obertura" o "innovació". Durant el taller també ess van tenir en compte les idees i opinions sobre turisme sostenible que els igualadins van donar al gener a l'espai de trobada efímer instal·lat a la Plaça de Cal Font.
Fins el maig, Airbnb liderarà tres tallers a Igualada destinats a posar en valor a la comunitat local i dotar-la dels coneixements i les eines necessàries per obrir la ciutat al món i potenciar un turisme sostenible, inclusiu i respectuós amb el territori, el patrimoni històric i el medi ambient. Aquests tallers, dels quals ja es pot trobar informació al web, tractaran sobre les possibilitats de la tecnologia i les oportunitats que els ofereix la plataforma, les claus per ser un bon amfitrió i la gestió del turisme, entre d'altres. En el marc d'aquesta col·laboració, es van anunciar també les dates definitives per la celebració del New Destinations Summit a la capital de l'Anoia, que tindrà lloc els dies 8 i 9 de maig al Museu de la Pell d'Igualada, en paral·lel, doncs, al Rec.0.
El New Destinations Summit portarà a Igualada a alguns dels experts i innovadors més importants del món en el sector del turisme. Al web habilitat, (http://www.newdestinationssummit.com), ja es pot consultar la informació sobre les activitats relacionades, com els primers tallers, així com altra informació .
Raphanus brassica
Igualada
8 de febrer 2019.12:11h
M’encanta la retòrica sobre sostenibilitat. D’entrada, quins són els ”aspectes més sostenibles de la ciutat”? la mobilitat segur que no, el reciclatge tampoc, l’autoconsum (energètic)... Llegir més tampoc... Com embolcallar la promoció del propi negoci amb conceptes guais (healty destination, sustainable) per no afegir partenariat públic-privat, win-win i altres cants de sirena.
Arnau
ruralies
12 de febrer 2019.15:22h
hahahah a mi també m’encanten. Win-win és el màxim, el sumum dels conceptes cool bussiness. Yes. Win-win... i qi us diu què és win per mi? i que el win sigui sempre entès com a individual i... Llegir més no col·lectiu. Però, al cap i a la fi, què haurien d’entendre per col·lectiu si el joc capitalista no pot entendre la col·lectivitat com a subjecte de... res. L’homo economicus no tenia ni amics, ni familia, vivia sol i pensava sols en ell.
Per no parlar de ”plusvàlua” avui parlarem deee... ”coopereixion” en pro de fer més pasta pel jeeefe. I el nostre logo serà veeerd.