En dues setmanes, Igualada serà l'escenari de "la invasió fotogràfica" que anuncia el cartell del FineArt. La sisena edició del certamen arrenca el 23 de febrer i s'allargarà fins el 18 de març.
Aquest dimecres, a l'Adoberia Bella -un dels escenaris del certamen- es presentava l'edició del FineArt Igualada 2018. És la sisena edició del festival, "un projecte ja consolidat" en paraules de Marc Castells, alcalde d'Igualada, que compartia la presentació amb el regidor de Cultural Pere Camps i Ramon Muntané, president de l'Associació Fotogràfica d'Igualada. Aquest any, fotografies de tot el món es podran veure a diferents espais expositius municipals i d'altres d'efímers que recuperen espais patrimonials de la ciutat, per emmarcar les diferents propostes visuals, en 23 sales d'exposicions distribuïdes per la ciutat d'Igualada. Entre els espais que s'estrenen també, el Casal Popular d'Igualada el Foment o les Cotxeres.
Pere Camps, Marc Castells i Ramon Muntané, en la presentació d'aquesta edició del FineArt
El fotoperiodisme també tindrà relleu, amb Ignasi Raventós, Jordi Camí, Judith Prat, Marc Javierre, el duet de Marta Fàbregas i Marc Vidal, Queralt Aloy Oller, Gabriel Brau, Jordi Camins, Quim Farrero, Quim Dasquens, Raúl Guillamón. Com cada edició, també hi ha espais dedicats a fotògrafs igualadins, aquest any el festival compta amb les obres de Maria Teresa Closas i l'Arxiu Comarcal de l'Anoia. L'esdeveniment també ofereix les fotografies del Premi Ciutat d'Igualada Procopi Llucià i del Trofeu Pell de l'Agrupació Fotogràfica d'Igualada, del concurs d'Instagram que es celebra fa dues edicions i les mostres fotogràfiques dels col·lectius Afosants i el Col·lectiu Fort.
Les escoles de disseny i fotografia continuen apostant per FineArt. Es mostren els treballs dels alumnes de l'escola ERAM- Girona, de l'escola Leandre Cristòfol de Lleida, de
l'Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC), de l'Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona (Elisava), de Fotoespai Barcelona Centre d'Imatge, de Grisart, de l'Escola Groc, de Tecnocampus, de l'Escola d'Arts i Oficis Gaspar Camps d'Igualada i de l'Escola d'Art i Superior de Disseny d'Olot. Seguint la línia de les passades edicions, FineArt Igualada opta per la difusió de l'esdeveniment a través de les xarxes socials. Així, el festival comunica totes les novetats tant de participants com el programa d'activitats a través de les plataformes Facebook, Twitter - @fineartigualada i Instagram – fineartigualada - (podeu etiquetar les fotos amb el hashtag #Fineartigd18). També podeu accedir a tota la informació a través de la web: www.fineartigualada.cat.