//Plugins sense CDN ?>
Ja fa un any del confinament perimetral de la Conca d'Òdena, el moment més crític de la nostra història recent i l'inici d'unes setmanes molt dures, especialment per al col·lectiu de professionals de la salut. Ara, una campanya conjunta del Teatre de l'Aurora amb Ultramàgic i Grup Carles vol retribuir a aquestes persones aquest esforç.
Aquest dijous, la sala alternativa d'Igualada donava a conèixer la campanya 'Hi ha gestos que deixen marca'. Una iniciativa per agrair al personal sanitari de l'Anoia la tasca feta durant els mesos de pandèmia. Aquest divendres es compleix un any del confinament decretat pel Procicat. Amb motiu d'aquest aniversari, el Teatre de l'Aurora comença la campanya perquè els anoiencs convidin al teatre als professionals de la salut, comprant entrades específiques per a ells.
Un cop s'hagin adquirit, el teatre farà arribar aquestes invitacions a les direccions del Consorci Sanitari de l'Anoia i del Servei d'Atenció Primària de l'Anoia. Per cada invitació que comprin els espectadors, l'Aurora n'aportarà una altra. L'organització vol fer un homenatge "la dedicació dels professionals sanitaris de la millor manera que sabem: amb teatre". La campanya de regalar entrades també compta amb el suport de les empreses locals Ultramàgic i Grup Carles.
Òscar Balcells, director del Teatre de l'Aurora, va explicar que "des del món de la cultura, i des del Teatre de l'Aurora, sentíem la necessitat de fer un gest per agrair tot l'esforç que han fet i fan tots els professionals de la salut a la comarca i vam pensar que la millor manera era convidant-los al teatre, on puguin trobar un moment de distensió, de llibertat i d'evasió de tota la situació que estem vivint i que ells viuen en primera persona, fent un esforç enorme. Som conscients que amb aquest petit granet de sorra que aportem en senyal d'agraïment no podrem agrair mai prou tot aquest esforç i l'experiència tan traumàtica que han viscut."
La Dra. Marta Banqué, responsable d'Estratègia, Projectes i Qualitat del Consorci Sanitari de l'Anoia, va assenyalar que tot el que van viscut al llarg d'aquest any "ha estat un repte molt gran. Ha estat un aprenentatge continu, i d'humanització" i va recordar "quan la gent sortia als balcons i ens aplaudia, aquest gest ens omplia molt, ens donava forces per continuar." Marta Banqué va afegir que aquesta situació "ens ha deixat marca, com diu el lema de la campanya, unes cicatrius que esperem que un dia o altre puguin acabar."
En nom del Servei d'Atenció Primària de l'Anoia, Glòria Godó, responsable de formació i suport tècnic, va agrair aquesta iniciativa del Teatre de l'Aurora, "perquè el teatre ens agrada i ens fa sentir bé. serà, segur, un gest que deixarà marca".
Finalment, Xavier Carles, director general de Grup Carles, va manifestar que "els professionals de la salut ens cureu el cos i ens cureu l'ànima, moltes vegades, i el món de la cultura ens cura i ens alimenta l'esperit, i això també reverteix en una cura del cos i de l'ànima. És significatiu que, en aquest cas, sigui precisament el sector de la cultura hagi posat en marxa aquesta campanya solidària i d'agraïment quan el sector de la cultura és un dels que ha estat més perjudicat per la pandèmia. És un sector que ha patit i, encara treu força i posa en marxa una campanya com aquesta."