El Fine Art ha convertit per tercer cop, i amb més força que mai, a Igualada en una de les capitals culturals de Catalunya. El primer tinent d’alcalde, Josep Miserachs, considera que l'augment de visitants i repercussió col·loca un nou repte per a l'organització: "s'ha de fer un salt a nivell internacional, per esdevenir un festival de referència a nivell europeu"
Al voltant de 27.000 persones han passejat per les sales d'exposicions de la tercera edició del FineArt Igualada, provinents d'arreu de Catalunya i també d'altres zones, com el País Valencià. "Igualada es confirma com una de les capitals culturals de Catalunya", assegura el primer tinent d'alcalde, Josep Miserachs, després d'analitzar les dades de visitants del FineArt 2015. Un dels factors més rellevants per a la ciutat, a banda de l'èxit a nivell nacional, és "el turisme cultural que ha arribat a Igualada, en aquesta ocasió en motiu del festival fotogràfic. Fer turisme de la cultura és un dels nostres objectius i veure que en aquesta edició aquest fenomen s'ha produït és tot un èxit", constata el regidor d'Entorn i Promoció Cultural de l'Ajuntament d'Igualada.
Unes 27.000 persones han passat per les exposicions
Es desperta l'interès del sector fotogràfic per exposar al FineArt Igualada
Els visitants de fora d'Igualada creixen en aquesta edició
Les activitats organitzades durant el FineArt han comptat amb més participació que en les últimes edicions, fet que també consolida l’agenda paral·lela, que consta de tallers, visites guiades, presentacions i projeccions audiovisuals. L'esdeveniment, organitzat per l'Ajuntament d'Igualada i l'Agrupació Fotogràfica, de renom a Catalunya i pioner a nivell nacional en el sector, va tenir lloc del 6 al 22 de març a Igualada, i va reunir 1.200 fotografies en més de 20 espais d’exposicions. Va ser l'edició més internacional, amb fotògrafs del Japó, Rússia, Holanda, Anglaterra, Argentina i també de Galícia, Andalusia, Madrid, Aragó, Navarra, València i de Catalunya.