//Plugins sense CDN ?>
Després de l’èxit en la seva estrena, l’agost del 2022, dins el programa de la Festa Major d’Igualada, aquest cap de setmana torna a l’escenari del Teatre Municipal Ateneu la producció de l’Ateneu Igualadí ‘La Corte del Farón’, una adaptació de la cèlebre sarsuela estrenada fa més de cent anys i que va ser censurada per la junta de l’entitat el 1910. Les funcions es faran dissabte a les vuit del vespre i diumenge a les set de la tarda. Les entrades es comprar prèviament a través de la plataforma tiquetsigualada.cat. També es podran comprar el dia de la funció, des d'una hora abans de l'inici de la representació, a la taquilla del teatre.
En aquesta versió de la sarsuela, la del 2022, es combinen els temes musicals amb una comèdia que té com a protagonistes en els membres de la junta de l’any 1910, les forces vives de la ciutat i els membres de la companyia de l’obra i que representaran Maria Berenguer, Laia Borràs, Iris Cabré, Cesc Marginet, Joan Valentí, Marçal Gené, Sheila Grados, Francesc Mas, Mireia Moncunill i Abel Reyes.
Sota la direcció escènica i dramatúrgia del director Pep Farrés, la direcció musical de Josep Miquel Mindán, la direcció coreogràfica de Mariona Camèlia i la direcció de cors de Laia Cuadras, el cos d’actors i ballarins, la JOSA i la coral Xalest s’han conjurat per portar sobre les taules del Teatre Municipal de l’Ateneu aquesta obra, una idea original del soci i historiador Pau Duran. Una producció que compta també amb la participació de Roser Cubí en el disseny de vestuari, Xavi Saló en l’escenografia i Rafael Roca en la il·luminació.
Un exercici de catarsi col·lectiva i ciutadana que vol desfer la prohibició realitzada per la junta de l’entitat de l’any 1910 i vol fer reflexionar l’espectador sobre els marges de la censura i la llibertat d’expressió en la cultura.
Una obra censurada
L’any 1910 s’estrena al Teatro Eslava de Madrid l’obra “La Corte del Faraón”. Una sarsuela de tall sicalíptic, amb elements paròdics que recorden l’òpera “Aida” de Verdi. L’obra es va fer popular tan ràpidament arreu de la península que les seves cançons eren taral·lejades per obrers i menestrals sense haver-la vist. A Igualada, l’empresari teatral de l’Ateneu es decideix a contractar per a la l’inici de la temporada 1910-1911- la de la reinauguració del teatre després d’un incendi- una de les companyies que portaven en el seu repertori “La Corte del Faraón”. La polèmica va estar servida. L’obra, considerada un escàndol per les contínues referències sexuals i polítiques, va tenir a Igualada detractors i partidaris que van plasmar les seves opinions en els múltiples setmanaris de l’època. Uns, ateneistes moralistes i godonistes oportunistes, demanant la retirada de la Zarzuela de la programació. Els altres, republicans i joves modernistes, vibrant per la possibilitat que fos representada a la ciutat. La Junta de l’Ateneu Igualadí finalment en va prohibir la representació.