Passades les eleccions, és l'hora de la gastronomia. Igualada ja és en ple compte enrere pel Festival Vadefoodies, que des de fa cinc anys porta el bo i millor de les tendències gastronòmiques a la ciutat i atreu cada edició unes 4.000 persones.
Els dies 14 i 15 de juny estan marcats en vermell al calendari dels amants de la cuina a l'Anoia. Són les dates del Festival de Tendències Gastronòmiques Vadefoodies, que comença a escalfar motors amb el Concurs d'Esmorzars de Forquilla de l'Anoia, una competició que no només pretén involucrar els establiments i els comensals de la comarca en el festival, sinó que també vol posar en valor un dels àpats més tradicionals de la cuina catalana:
l'esmorzar de forquilla i ganivet. La qüestió, decidir quin és el restaurant de l'Anoia que ofereix el millor esmorzar de forquilla i ganivet.
Durant el festival, el dissabte dia 15 de juny al matí, es farà el recompte. I es determinarà el primer i el segon premi que s'atorgaran en acabar l'esmorzar que es farà a la rambla del Museu de la Pell. Des de l'organització del festival gastronòmic s'anima tothom a participar en aquest concurs per reconèixer els millors esmorzars de forquilla de l'Anoia. A més, pels amants d'aquests esmorzars tan gastronòmics com contundents, el dissabte dia 15 de juny en el marc del festival Vadefoodies, els cuiners Sergi de Meià i Adelaida Castells, coautors del llibre 'Esmorzars de forquilla', oferiran un showcooking i degustació d'un plat de morro i tripa. Per poder assistir a l'esmorzar com per gaudir del showcooking i degustació del dissabte dia 15 de juny, cal apuntar-se i comprar els tiquets a la web vadefoodies.cat, ja que les places son limitades.
La cuina coreana serà la protagonista "convidada", amb diversos tallers, xerrades, showcookings i degustacions. El festival Vadefoodies compta amb el suport de l'Ajuntament d'Igualada i Estrella Damm, i reuneix cada any més de 4.000 visitants.