//Plugins sense CDN ?>
Ulrike Haller, a qui vam poder sentir amb obres de Bach i Händel el passat mes de gener a la mateixa basílica de Santa Maria, va néixer a Meran (Sud-Tirol italià) on va començar els estudis musicals i els va continuar a Viena, on es va graduar el 2002. Com a solista ha actuat a Àustria, Suïssa i Itàlia i ha participat en produccions operístiques a Viena, Cal mencionar la seva participació com a membre i solista d’alguns cors vienesos com el Wiener Kammerchor i l’Arnold Schoenberg. Després de traslladar-se a Barcelona ha exercit la docència en diferents conservatoris i escoles de música catalans i ha actuat en les principals sales de concerts del nostre país.
L’organista Michel König nasqué també al Sud-Tirol. Va fer els seus estudis a les Escoles Superiors de Música de Graz i Viena i ha estat guardonat en diversos concursos d'orgue nacionals i internacionals. La seva formació es completà amb classes magistrals amb reconeguts organistes europeus i nord-americans i també ha fet estudis de direcció d'orquestra a Innsbruck. Ara viu al Tirol austríac on desenvolupa una intensa activitat com a organista, instrumentista de cambra i director. És professor a l'Escola Superior de Pedagogia del Tirol i a l'Institut de Música Sacra de la Diòcesi d'Innsbruck i treballa com a cap d'enregistrament per a la ràdio-televisió austríaca ORF-Landesstudio Tirol i a la col·lecció de música del Museu del Tirol-Ferdinandeum.
El programa va anar alternant obres per a orgue sol amb obres per a soprano i orgue. Per a orgue sol Michel König va tocar Pièce héroïque de C. Franck (1822-1890), dues obres de J.S.Bach (1685-1750), Preludi i Fuga en do menor (BWV 549) i Fuga en sol menor (BWV 578) i Prière à Notre-Dame i Toccata (de la Suite gothique op. 25) de L. Boëllmann (1862-1897). Ulrike Haller, acompanyada per l’organista, va començar amb Sperent in te de J. G. Rheinberger (1839-1901) i Ich sehe dich in tausend Bildern (Cançó espiritual op. 105 núm. 1) de M. Reger (1873-1916). Va seguir amb l‘ària Aus Liebe will mein Heiland sterben (de la Passió segons St.Mateu) (BWV 244) de J.S.Bach, Nun beut die Flur das frische Grün (de l'oratori La Creació) de J. Haydn (1732-1809) i Jerusalem (de l'oratori Paulus) de F. Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847). Va acabar amb dues boniques cançons: The Lord's Prayer de A. Hay Malotte (1895-1964) i The Holy City de S. Adams (1841-1913).
Totes les obres van ser interpretades amb una grandíssima qualitat, tant per part de l’organista, que es va familiaritzar molt bé amb l’instrument, que va demostrar gran tècnica tant als teclats manuals com al pedaler i que va fer un molt bon acompanyament del cant, com per la soprano, que té una veu potent i bonica i una gran tècnica, que sap aconseguir el màxim de cada obra que interpreta, amb els matisos que convenen, amb molt de gust i amb una afinació perfecta.
La basílica de Santa Maria estava plena de gom a gom i tothom va quedar meravellat del concert i ho va demostrar amb nombrosos i càlids aplaudiments. Ulrike Haller i Michel Kónig ho van agrair amb dos bisos: Pie Jesu, del Réquiem de G. Fauré (1845-1924) i el Sonet dedicat al Sant Crist d’Igualada de Mn. Jacint Verdaguer (1845-1902) musicat per l’igualadí Daniel Mestre i Dalmau.
L’últim concert del Festival serà el proper diumenge dia 30 i anirà a càrrec de dos organistes: la japonesa Saky Aoky i el francés Erwan Le Prado, que oferiran obres de Mozart, Brahms, Bach, Merkel, Alain, Gigout i Cyrille. Serà a les 6 de la tarda a la Basílica de Santa Maria i l’entrada és gratuïta.