//Plugins sense CDN ?>
D'aquí a sis setmanes començarà un Festival Zoom excepcional, que per primera vegada tindrà format virtual, degut a les circumstàncies actuals. La situació de pandèmia ja va propiciar que s'obrís una categoria de produccions fetes durant el confinament. L'eslògan d'enguany: 'Believe', per llançar un missatge de confiança i esperança.
100% virtual. Aquest dimarts, l'organització del Zoom anunciava que l'edició número 18, que es farà del 24 al 29 del mes vinent tindrà aquest format. Asseguren que han volgut ser "innovadors i arriscats" i que calia "esdeveniment gairebé nou". Segons recull l'ACN, les projeccions es faran a través de la pàgina web del festival i seran gratuïtes i obertes al públic general, que s'haurà de registrar prèviament. De fet, segons la codirectora del Zoom, Anna Cervera, un dels avantatges del nou format serà que "podrem arribar a més gent". D'altra banda, Cervera detalla que el procés de selecció de les propostes que competiran a la Secció Oficial s'ha tancat amb un centenar de propostes rebudes.
Hi haurà excepcions, sí, però només en clau local, amb projeccions que tindran lloc al Teatre de l'Ateneu d'Igualada. La codirectora del festival, Anna Cervera, comenta que el Zoom "té més sentit que mai" tenint en compte que "arran de la pandèmia i del confinament el consum de continguts audiovisuals ha anat a l'alça" i creu que el certamen pot jugar un paper per "seleccionar continguts de qualitat". El Zoom mantindrà les seccions i activitats tradicionals, així com també el Talent Campus Formats TV. A més, s'hi afegeix el Premi Zoom a la Millor Creació Audiovisual del Confinament, que ha rebut més de 120 propostes audiovisuals realitzades durant el confinament. Totes les projeccions i activitats es faran de manera virtual i es podran seguir de manera gratuïta a través de la plataforma web del festival.
Cada projecció tindrà una hora assignada i el públic s'haurà de registrar prèviament per poder accedir-hi. A més, la codirectora del certamen avança que en moltes de les projeccions es connectarà prèviament amb l'equip, ja sigui amb el director o els artistes, perquè puguin presentar el projecte. D'aquesta manera, "podrem tenir un 'feedback' i un col·loqui de manera virtual". El batlle d'Igualada destacava que és un "honor" que una ciutat com Igualada pugui continuar apostant per aquest projecte i que es pugui convertir en "referent" del món audiovisual. "El més fàcil hagués estar dir que no es feia, però som una ciutat que creu en el seu potencial i té persones amb una gran qualitat professional que ens posen al mapa de les ciutats de referència en el mapa audiovisual", segons Castells.
L'eslògan l'ha elaborat, Pep Valls: el terme anglès 'Believe' ('creure' en català) és el fil conductor de la imatge d'enguany: "Creure en els nous formats, creure en els continguts, però sobretot creure en aquest nou projecte i en les persones que el fan possible". D'altra banda, aquest eslògan es complementa amb la imatge d'una creu (que també simbolitza la lletra 'T') il·luminada. El debat que vol suscitar aquesta imatge és si "la televisió s'està morint o no", però "com que està il·luminada vol dir que encara segueix brillant i, per tant, continua viva", ha expressat Cervera.
Llorenç
Igualada
14 d'octubre 2020.14:48h
Els festivals o son presencials o no son festivals, son un altre cosa.