TORNAR
PUBLICITAT

L'aeròdrom d'Òdena oferirà 1.500 metres de pista en el concurs pel corporatiu

Òdena aprova en el ple presentar el projecte al DPTOP

economia
Dimecres, 22 abril 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El Consorci de l'aeròdrom Igualada-Òdena ja té enllestit l'estudi de possibilitats que es presentarà els propers dies al concurs per acollir l'aeroport corporatiu i empresarial de Catalunya. En concret, i sense sortir de l'àmbit aeroportuari, l'aeròdrom podria oferir finalment una llargada de pista de 1.500 metres, en lloc dels 1.350 que establia l'estudi inicial (àudio). El Ple municipal ordinari odenenc d'aquest dimarts ha aprovat (amb 10 vots a favor i 1 en contra) la disposició d'acollir aquest aeroport a l'aeròdrom i que presentaran la proposta al Departament de Política Territorial. Aquesta decisió haurà de ser ratificada aquest mateix dimecres per la junta del Consorci.

El ple ha aprovat els acords amb un vot en contra

Vista aèrea de l'aeròdrom en la celebració d'Aerosport - Foto de O. Laborda Sanchez

Òdena presentarà el projecte al DPTOP

Amb més d'una trentena de ciutadans com a públic assistent, el ple Municipal d'aquest dimarts a Òdena s'ha centrat en el desè punt de l’ordre del dia, l'aprovació del fet que Òdena presentarà el projecte pel corporatiu a l'aeròdrom anoienc a la Generalitat un cop ho hagi ratificat el Consorci, i ho farà saber a tots els municipis de la Conca i al Consell Comarcal.

Aquests acords s'han aprovat amb els deu vots a favor de l'equip de govern i tots els regidors a l'oposició exceptuant el regidor no adscrit, Toni Méndez, qui ha posat molt d'èmfasi, en la seva exposició del vot contrari, en l'impacte acústic que al seu entendre representarà per Òdena i sobretot pel Barri de Sant Pere, un impacte que el mateix alcalde ha reiterat que 'si no apareix a l'estudi és perquè no n'hi haurà'. Méndez ha fet també un seguit de preguntes a l'alcalde, sobre l'impacte acústic bàsicament, però també sobre la repercussió econòmica pel territori, des dels llocs de treball que generarà al que cobrarà l'ajuntament en concepte d'impostos, unes preguntes que Francesc Guisado ha assegurat no poder respondre fins que hi hagi el projecte aprovat sobre la taula. Els grups municipals d'ERC i de CiU han mostrat el seu suport a que l'ajuntament presenti la candidatura.

1.500 metres de pista i més de 200 hectàrees de sòl industrial, però circulació cap al sud

L'aeròdrom podria oferir finalment una llargada de pista de 1.500 metres, en lloc dels 1.350 que establia l'estudi inicial (àudio). L'increment respon a la possibilitat de poder utilitzar la zona de seguretat de l'extrem nord com a part de la pista, ja que la circulació d'avions només es podrà fer en sentit sud per l'orografia de la zona.

La circulació cap al nord toparia amb la serra de Conillera, la muntanya de Cabrera i el castell de la Pobla de Claramunt. Per contra, la circulació cap al sud només topa amb part del castell de la Pobla i la serra de Conillera, però uns percentatges 'mínims', segons Guisado, 'que ja estan previstos a la normativa vigent'.

A més, l'estudi també posa a disposició de la Generalitat 120 hectàrees de sòl, ampliables fins a 210 , per a activitats aeroportuàries i un parc tecnològic, elements que generarien sinèrgies amb l'aeroport en sí.

Manresa podria aixecar el cap dijous

Fonts extraoficials han apuntat la possibilitat que la Cambra de Comerç de Manresa presenti, de cara a aquest dimecres o dijous, una possible proposta bagenca per acollir l'aeroport corporatiu. De moment, només es coneix la insistència que des de Cambra de Manresa s'ha fet sobre la importància d'una infraestructura d'aquestes característiques per la comarca, amb el NO rotund de municipis com Sant Fruitós del Bages i Fonollosa, o Taradell a Osona. Un suport, al Bages, que de moment no s'ha fet notar ni a la xarxa, com podíem veure aquest dilluns amb els només 32membres del grup de suport al Facebook pel corporatiu a Manresa.


6 Comentaris

D

Desafectat per la política

Òdena

22 d'abril 2009.19:35h

Respondre

Òdena és un exemple de desafecció dels ciutadans per la manca de participació que porta a la desafecció. I ara q ve Sant Jordi.....
Al Regne de Mocràcia vivia una bonica princesa, de mirada... Llegir més transparent, oberta de caràcter i propera als ciutadans, que sempre procurava millorar el benestar de la gent de la contrada. Malgrat els esforços de l’heroïna, però, tots els habitants del reialme no gosaven allunyar-se de casa, atemorits per un ferotge drac que els assetjava des de la fosca cova de Can Desafecció. A poc a poc, i a mesura que l’ombra del Drac avançava, el Regne de Mocràcia va anar esdevenint una terra gris, sense il•lusió, on els ciutadans es desentenien dels afers públics...
Els laments de la princesa van arribar a les oïdes d’un jove i valent cavaller. Sant Jordi, prest, cavalcà sense aturar-se fins al Reialme, i emprengué un titànic combat contra l’habitant de Can Desafecció. Els ciutadans i ciutadanes, esperonats per l’exemple del valent foraster, van descobrir que calia implicar-se en la lluita i, entre tots, van foragitar per sempre més el malèvol ésser. La princesa de Mocràcia i tots els seus habitants somreien més que mai, perquè havien descobert, amb l’ajuda de Sant Jordi, la importància de la participació i la rellevància de l’acció conjunta..

P

Pagès

Òdena

22 d'abril 2009.15:58h

Respondre

Lluiset, a tu ni et va ni et be. A mi tampoc. Com he dit abans no en tinc una opinió certa per que no coneixo el projecte. Hi ha persones amb nom i cognoms que perdran molta qualitat de vida i... Llegir més alguns d’ells l’empresa, la casa i els camps de conreu. Com odenenc vull saber quins avantatges comportarà pel meu municipi i el Guisado no n’explica cap (o no en sap cap) i tu tampoc. Serà que no n’hi ha cap per Òdena?
No critico l’aeroport si no la manera de governar.
També Marbella està al mapa i Oropesa, i tants i tants pobles que han perdut el seu patrimoni i manera de viure. Es pot estar al mapa per moltes coses. Potser tu les veus be, jo, la majoria, no.
Utilitzaré a continuació paraules absolutament teves per seguir comentant. Dóna’m si us plau almenys el mateix dret que tu devies tenir quan les vas escriure:
‘Em sembla que l’error de concepte el tenen els tres partits que estan governant de facto, i que ho fan completament d’esquenes a la ciutadania a Igualada (que jo canvio per Òdena)!.
‘Penso que hauríeu de pensar que la gent està cremadíssima i que d’aquí dos anys les primeres eleccions importants que arribaran són les municipals. La crisi és aguda, la vostra gestió nefasta i els ciutadans us ho poden fer pagar tot d’una. O canvieu de xip i feu polítiques d’esquerres de veritat -sense demagògies ”flower power” (que jo posaria “submisoespeculatives”)ni més collonades autoritàries- o tindrem canvi d’alcalde al 2011.
Lluiset, tan de bo perdis el pèsol t’has jugat abans!!!

m

montse

odena

22 d'abril 2009.15:52h

Respondre

Estic d’acord amb tu Pagés. Jo també visc a Odena i tens tota la raó, Ens ha preguntat algú si estem d’acord amb l’aeroport corporatiu?. No. Possiblement si m’haguessin preguntat, hauria... Llegir més dit que no hi estic d’acord per proximitat de la meva vivenda a la zona en qüestió. Segons comenten els horaris de vols podran ser durant tot el dia. Jo no ho sé, però si realment es així crec que sentirem soroll tot el sant dia.

j

josep

igualada

22 d'abril 2009.12:20h

Respondre

Polítics municipals o mentiders o mancats d’ètica
El senyor guisado (PSC-PSOE) va dir que treballaraia segons el pla director de l’aeròdrom que fa poc que van aprovar.
El senyor Jorba (CiU) va... Llegir més dir que no volia el corporatiu.
Per alguna raó ara voten el contrari.
Tothom té dret a rectificar si s’adona que anava errat (rectificar és de savis, diuen). Ara bé, en felipe gonzàlez va fer un referendum quan va voler fer entrar Espanya a l’otan i havia defençat no entrar-hi. Qui ha preguntat als odenecs? On estan les explicacions del canvi?
Demo-què?
La primera causa de la crisi actual és la crisi de valors que ens afecta a tots i ens passa quasi desapercebuda. Fins que no trobem polítics amb un sentit ètic arrelat ens anirem arrastrant en realitats desdibuixades per interessos de tota mena. Quina perspectiva més poc engrescadora.No defallim, tenim precedents esperençadors: Sant Jordi va matar el drac!

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

22 d'abril 2009.12:12h

Respondre

Va pagès, si us plau, quins arguments tan repetits...Teniu en molt baixa consideració a en Guisado, i penso que és un alcalde que com a mínim ha posat Òdena en el mapa. El seu únic defecte ha... Llegir més estat fer emprenyar els de l’Espelt i els anti-pla director, que són quatre, però molt ben formats i informats.

En Guisado és intel·ligent i ha aconseguit que un poblet com Òdena estigui a la Llei de Barris -això és fer política-, que al seu poble hi vagi un outlet pel qual es barallava mitja comarca i a més segurament aconseguirà que hi facin un aeroport corporatiu, que a mi ni em va ni em ve, però tampoc hi veig tants problemes com els ”negativistes” de sempre. Crec que el que heu de fer si esteu tan en contra de’n Guisado és muntar un partit polític i presentar-vos a les properes eleccions municipals. M’hi jugo un pèsol que les tornarà a guanyar en Guisado, i per majoria absoluta. Repassant la història d’Òdena no hi ha color: és, de llarg, el millor alcalde la democràcia odenenca.

P

Pagès

Òdena

22 d'abril 2009.09:47h

Respondre

Em sembla mot, lamentable que es pugui demanar una infraestructura sense conèixer els beneficis econòmics que pot representar pel municipi.
Si aquest alcalde no pot respondre ara quans llocs de... Llegir més treball podria generar ni quins beneficis comportaria pel poble, només pot significar que s’ha demanat una infraestructura per pressions externes de ves a saber qui. Pressions que potser venen de qui nomes pot recollir beneficis i en canvi no patirà cap dels perjudicis.
Aquest municipi d’Òdena es una ‘tragala’ constant. No expliquen res al ciutadà, demanen sense saber quins beneficis obtindrà, va sempre amb el cap cot darrera de Teo’s, Aymamí’s o l’”aparato” del PSC-PSOE.
Òdena hauria de reaccionar per que algú s’està venent el municipi.
No se si el Corporatiu és bo o dolent per que senzillament no se quins perjudicis i beneficis pot tenir. Si ni tan sols el Guisado ho sap!!!!!
Finalment dir que em sembla lamentable que es justifiqui la idoneïtat per un consens a la comarca per tirar endavant aquesta infraestructura. El consens és bo, lògicament suma i el veig necessari, però algú ha preguntat als odenencs? És que pesa més la opinió del Teo o dels sindicats que els qui vivim a Òdena?
A l’acte de la UEA de l’Ateneu no hi havia cap representant oficial de l’Ajuntament d’Òdena, cap representant de cap entitat odenenca, ni tan sols el seu alcalde.
El Guisado hauria de prendre exemple de l’Alcalde de Taradell i reunir al poble per, primer de tot explicar de que va això, i després sotmetreu a consulta popular.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.