//Plugins sense CDN ?>
Si a l'edició del 2009 es van tancar transaccions per valor de 800.000 euros, enguany la xifra ha augmentat fins al milió dos-cents mil euros, fet que apunta una clara tendència a l'alça del sector de l'aeronàutica esportiva estatal. Diversos expositors asseguren que la tendència baixista s'ha invertit respecte l'any passat i afirmen que han detectat un major interès dels pilots en adquirir nou material, un possible indicador que la crisi econòmica que afecta el conjunt del país comença a passar de llarg.
Però la divuitena edició de l'Aerosport ha vist com la seva entrada a la majoria d’edat es veia lleument alterada a causa d'una combinació de factors ambientals adversos. Si bé durant el dissabte al matí el certamen es va desenvolupar amb normalitat, el fet que a la tarda es tanquessin diversos aeroports, inclòs el de Sabadell, a causa del núvol de cendra provinent d'Islàndia, va fer que alguns pilots tant de fora com de dins de Catalunya que tenien previst de venir a Igualada-Òdena desistissin de fer-ho. Així mateix, el mal temps de diumenge al matí també va frenar la vinguda d'altres pilots que havien anunciat la seva presència, procedents de diverses comunitats autònomes espanyoles i de Portugal.
Així, doncs, si l'any passat van acostar-se a l'Aerosport més de 300 aeronaus, enguany la xifra s'ha situat entorn de les 200. Malgrat aquest descens degut a factors exògens al certamen, el públic que s’ha acostat a l’aeròdrom ha estat lleugerament superior al de l'any passat, perquè s’han superat els 4.000 visitants. Entre el total d’assistents, n’hi havia de França, Itàlia i fins i tot d'Eslovènia.
Comerços i restaurants de la capital de l’Anoia també han comentat a Fira d’Igualada que durant divendres i dissabte van notar un augment de clients provinents de fora de Catalunya, alhora que els hotels també han registrat una ocupació notablement superior a la d’altres caps de setmana.
L'Aerosport del futur
El president de Fira d’Igualada, Pere Carles, valora molt positivament els números registrats durant la divuitena edició del certamen, bo i considerant 'que hi havia pilots provinents d'Andalusia, Extremadura i Portugal que ens havien confirmat que vindrien, però que se n'han hagut de desdir a última hora, ja sigui pel núvol de cendra d'ahir dissabte, ja sigui pel mal temps d'avui diumenge.'
Carles, a banda d’agrair l’assistència dels expositors que han fet servir l’Aerosport com a aparador de primer nivell, també reflexiona sobre com seran les properes edicions del certamen, ara que l'aeròdrom s'anirà transmutant en aeroport corporatiu: 'L'Aerosport va néixer per promocionar l'aeròdrom. Des de llavors, hem aconseguit moltes coses: situar-lo al mapa de les infraestructures del país i que en un futur esdevingui l’aeroport corporatiu de Catalunya. Per tant, l’Aerosport del futur, sense deixar de ser el referent de l’aviació esportiva, també serà el referent de l’aviació corporativa de l’Estat espanyol.'
El president de Fira d'Igualada es mostra convençut que 'els dos usos són perfectament compatibles: aviació corporativa de dilluns a divendres, i esportiva els caps de setmana. L'aposta de Fira d'Igualada és mantenir a tots els nivells aquesta doble compatibilitat.' I avança: 'A mesura que hi vagin havent les infraestructures necessàries que transformin l'aeròdrom anoienc en l'aeroport corporatiu de Catalunya, l'Aerosport també s'anirà ampliant cap a la vessant corporativa.’
El futur de l'aeroport corporatiu
El director general de Ports i Aeroports de la Generalitat, Oriol Balaguer, va garantir dissabte el compromís del Govern català amb l'Aerosport i amb la transformació de l'aeròdrom Igualada-Òdena en el futur aeroport corporatiu català. 'És probable que la proposta de transformació, que estarà enllestida al setembre, contempli dues fases', va avançar. La més imminent, consistent en allargar la pista actual fins a 1.500 metres i condicionar correctament les infraestructures, l'entorn i el seu urbanisme, operacions que poden tenir un cost d'uns 40 milions d'euros. La segona fase -que s'executaria d’aquí quatre o cinc anys-, consistiria en allargar la pista fins als 1.800-2.000 metres que preveia en els seus inicis del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
Balaguer, a més a més, també va garantir l'existència d'una partida econòmica específica perquè tota l'operació es dugui a terme: 'El pla d'aeroports 2009-2015 contempla una previsió econòmica per a fer l'aeroport corporatiu català a l’aeròdrom d’Igualada-Òdena.'
Així mateix, es va mostrar convençut que les eleccions de la tardor no entorpiran el procés: 'Els governs hi són per governar fins l'últim dia. A més, considero que els treballs de l'aeroport corporatiu poden seguir endavant al marge del procés electoral, informant sempre tots els grups parlamentaris, perquè tant el Govern com el conjunt de l'oposició estan d'acord en aquest tema i hi ha consens del territori.'
Sobre les queixes formulades per un seguit d’alcaldes anoiencs respecte els possibles inconvenients sonors que podrà generar el nou aeroport, Balaguer va afirmar: ‘Aquestes queixes són les mateixes que ja hi va haver quan vam construir l’aeroport de Lleida-Alguaire, però dos mesos després de la seva entrada en funcionament, ni els veïns ni els municipis de l’entorn no han tornat a formular-ne cap’, perquè han vist que les molèsties sonores són mínimes.
L’alcalde d’Igualada, Jordi Aymamí, també va exposar dissabte: ‘Aquest aeròdrom estava condemnat a no ser res, però l’Aersoport va invertir la tendència. Avui mateix, Oriol Balaguer ens ha garantit que hi ha un projecte perquè l’aeròdrom es transformi en l’aeroport corporatiu de Catalunya i que hi ha diners per a dur-lo a terme. És una gran notícia. Però ara ens espera un repte molt més gran, com és el de situar aquesta infraestructura en el centre d’importància de l’Arc Mediterrani i que, al seu torn, l’Arc Mediterrani sigui un espai de referència a Europa.’
Realment amb les visions que s’esmenten i amb comentaris com els del St Pere (4) no se perquè ens estranyem si el país avança com avança i la comarca de l’anoia es queda a la cua. Anar en... Llegir més contra del progrés i no mirar de cara el futur ni apostant per grans projectes, és apostar per mantenir la comarca en la situació actual. Un exemple,n’es el Parcmotor. Amb unes bones comunicacions per terra i per l’aire, no és més fàcil que empreses s’ubiquin a la zona ?
Estic totalment a favor del comentari del Santi d’Odena, cal ser emprenedrors.
Sort que això de l’aerport corporatiu ho porten des de Barcelona i no deixen que els troglodites involucionistes d’aquí la zona hi fotin cullerada...
Aquesta mateixa notícia ja diu que a... Llegir més Algüaire hi havia una tribu semblant a l’anoienca i q per sort en van passar olímpicament: ”Sobre les queixes formulades per un seguit d’alcaldes anoiencs respecte els possibles inconvenients sonors que podrà generar el nou aeroport, Balaguer va afirmar: ‘Aquestes queixes són les mateixes que ja hi va haver quan vam construir l’aeroport de Lleida-Alguaire, però dos mesos després de la seva entrada en funcionament, ni els veïns ni els municipis de l’entorn no han tornat a formular-ne cap’, perquè han vist que les molèsties sonores són mínimes.”
Soc un petit emprenedor que pateix la crisi actual i respectant algunes opinions que en semblen molt involucionistes i retrogrades penso que el potencial que pot tenir per Igualada i la comarca el... Llegir més futur Aeroport Corporatiu no el podem ni imaginar. Aquest aerodrom posarà Igualada al mon amb la marca Barcelona i esdevindrà un motor econòmic de primera magnitud , no tan sols pel propi moviment d’indústria auxiliar que generarà al seu voltant sinó mes important encara per les sinergies y oportunitats que generarà juntament amb el Parc motor , el Outlet de botigues de fabrica, l’eix transversal ferroviari i el macro polígon de la zona franca de Òdena.
Tant de bo puguem veure-ho ben aviat i que no tinguem que marxar de la comarca per poder treballar.
Jordi, jo no se a qui s’ha explicat, però en canvi veig que hi ha alcaldes que es queixen de falta d’informació. Et remeto a la noticia d’anoiadiari del passat 30.04.2010... Llegir més www.anoiadiari.cat/noticia/6438/municipis-entitats-i-empreses-preocupats-per-les-afectacions-de-l-aeroport-corporatiu
Diu l’alcalde de la Pobla ‘L’alcalde de la Pobla, Santi Broch... /...no se’ls ha proporcionat informació suficient com per valorar les conseqüències mediambientals i de riscos que se’n poden derivar, cosa que preocupa els veïns del municipi’.
L’alcalde de la Torre de Jaume Riba diu ‘... afirma que cal més informació per valorar tot l’impacte de la construcció de l’aeroport’.
Conjuntament amb l’alcaldesa de Capellades acaben tots dient: ‘...cal més informació per part de les administracions que gestionen el projecte i cal fer una anàlisi a fons de les afectacions que pot tenir per a les empreses i els veïns.
Jordi, veig com a mínim 3 alcaldes que no consideren que estigui tan ben explicat com tu dius.
Per entendre la notícia, algú em podria explicar que volen dir aquests 1.200.000 euros?. Jo visc a tocar de l’aeròdrom i no n’he vist ni un, per això agrairia si em poguessin detallar com es... Llegir més compten aquest euros i qui n’ha guanyat. Ja sé que ve gent de fora, però de la comarca qui hi suca pa?. També m’urgeix saber com aquests euros repercuteixen en gent com jo que visc aprop i quina és la aportació neta de diner públic en l’event: o sigui, que si m’ha costat alguna cosa. Informin-me sisplau senyors responsables de la fira i autoritats assistents. Gràcies per avançat.
Als alcaldes dels municipis veins se’ls ha mostrat el projecte i se’ls hi ha explicat. A mes, alguns d’ells en diverses ocasions!
Als alcaldes dels municipis veïns (La Pobla, Castellolí, etc.) no se’ls hi ha mostrat el projecte ni se’ls hi ha explicat res, ”curiós”.
”Sant Pere i Sant Pau”, al Penedès i al Bages no el van voler, revisa les hemeroteques que per això hi són. Ser els únics que ho volíem ... això és la xocolata del lloro i gràcies.
S. Pere i S. Pau del comentari 6, no parlis d’ignorància per que tu no sap el que jo se. No em poso en el que tu saps en canvi tu, sense saber qui soc, parles d’ignorància. Això ja et... Llegir més defineix.
Si com dius el DPTOP el volia posar a Vilafranca i no el va posar allà és per que allà ningú no el volia. Per tant el que tu dius confirma el que jo dic sobre la raó del per que ve a l’Anoia. Tu ho veus d’una manera i jo d’una altra però al final el resultat és el mateix.
Jo parlo per mi i tu parles per tu. Tu no saps si la meva opinió és minoritària ni jo m’atribueixo cap opinió majoritària, per que no s’ha fet cap estudi del que pensa la gent que no te cap càrrec. L’únic que se sap és que pensen unes entitats, que només en poden rebre beneficis i cap perjudici. Per tant no t’atribueixis majories que jo tampoc ho faig. Les coses només se saben preguntant, i a dia d’avui ningú ho preguntat als ciutadans què en pensen. Si ni tan sol s’ha preguntat als alcaldes del municipis veïns!!!
Jo torno a demanar on està l’estudi de creació i tipologia de llocs de treball, i d’impacte econòmic de l’Aeroport. Per què tothom xerra tant i ningú aporta dades?. Si les tenen i son tan collonudes per que no les expliquen? Per que hi ha gent que em titlla d’ignorant sense saber qui soc i en canvi no és capaç d’aportar cap dada?
Deu ser que no existeixen aquestes dades i només son capaços de desacreditar posant-se amb el missatger i no en el missatge.
Pel que fa a l’ús que en faig dels fòrums, no ets ningú per dir-me on haig d’escriure. Jo no ho faig. Explico i argumento. Tu en canvi desqualifiques.
Pere i Pau: la ignorància no té límits, oi? PTOP volia instal·lar l’aeroport corporatiu al Alt Penedès, a tocar de Vilafranca i de l’autopista.
Si aquí el vam aconseguir va ser per... Llegir més l’esforç de molts. No feu servir aquests fòrums per fer veure que les vostres minoritàries posicions són ara un clam unànim...
Faran l’aeroport corporatiu aquí perquè CAP altre municipi de les comarques barcelonines l’ha volgut, per alguna cosa no el deuen voler enlloc. Amb l’aeroport sumarem 5, però restarem 10 !
Pere P, creus de veritat que tenir un Aeroport Corporatiu es pot considerar un fet positiu? Per qui? Per què? De fet ja veig que poses “positiu” entre cometes.
La nostra comarca no ha fet... Llegir més absolutament res per poder aconseguir aquest aeroport Corporatiu. Simplement ha estat una qüestió geogràfica i d’uns antecedents aeronàutics. Mèrit nostre ni un. No em parlis ara de l’Acte de la UEA demanat l’aeroport ja que sense aquest acte s’hauria fet igual.
Es vol fer aquí per que ho volen els de Barcelona i per que en tenen ganes.
Volen posar l’aeroport aquí per la distància que hi ha a fins a BCN, per que a l’Anoia som uns submisos i per que hi cap justet apretant-lo molt i encara sense complir la meitat dels requeriments. I per últim ens l’han donat per que ningú més l’ha demanat ja que ningú més el vol.
D’aquesta infraestructura a l’Anoia no controlarem res. Ni terminis, ni inversió, ni impactes de tot tipus, ni industria paral•lela, ni la gestió, ni aportarem personal especialitzat (apart les dones de la neteja que gestionaran des d’una empresa de fora), res de res.
Algú ja sap on podria trobar el número d’ocupats que portarà l’aeroport una vegada estigui acabat? Tinc la sensació que això no ho ha pensat absolutament ningú. Si tan positiu és per que no ho publiquen?
Ultramàgic -40 ocupats, Riverwood -150 ocupats, altres empreses que no podran créixer als polígons -150 ocupats, que algú vagi fent els comptes de suma i resta, a veure si al final tindrem una sorpresa.
Moltes felicitats als organitzadors. Que la nostra comarca pugui ser un referent ”positiu” en quelcom es molt important. Endavant, Molt bona feina !
Colla de cutres.
Mentres estava a l’aerodrom, sentia parlar les autoritats i deien que seria el motor de la comarca, el que ens faria aixecar el vol, i tots cantaven les meravelles de l’aerodrom... Llegir més i l’exit que tenia la fira.
I al marxar pensava en tota la gent que venia a veure la fira i sentien les autoritats treient pit mentres conduia per aquell cami de carro, ple de pedasos fins a arribar a la carretera d’igualada a odena.
Mira que fa anys que esta igual el tram fins a l’aerodrom, estret i apedaçat. I aquesta es la imatge que donem i el fart de riure que es deuen fer mentres senten aquesta colla de xarlatans.
Que costa esfaltar i arreglar aquest tram de carretera pel be de la imatge de la comarca. FETS I MENYS XARRAMECA
Felicitats a tota la gent de la fira per la feina feta en aquest aeròdrom. Ara a mirar cap al futur, el corporatiu. Esperem que la Generalitat, amb les eleccions pel mig i els endarreriments als que... Llegir més ens tenen acostumats, no ho facin gaire més difícil.
Peret
Sant Pere
11 de maig 2010.20:02h
Santi, ja m’agrada que ho vegis amb bons ulls però sigues concient que el que expliques és el teu desig. Ni el més agoserat dels polítics que busquen com sigui mèrits per guanyar vots s’ha... Llegir més atrevit a magnificar les repercussions d’aquesta manera. Per cert, oblides posar estudis justificatius i quantitats per mesurar la magnitut del que expliques (res, deu ser només un ”petit” detall que potser has considerat irrellevant). Si ets un emprenedor com dius (ves a saber que deus voler dir) recorda’m que no faci negocis amb tu o que si en fem m’encarreguijo de calcular i valorar el risc i/o incertesa del negoci.Si no el coneixes, llegeix el conte de lletera. Tiguem sort.