TORNAR

L’Ajuntament externalitzarà part del manteniment del polígon de Les Comes

L'objectiu és per reforçar i millorar el servei

economia
Dimecres, 19 març 2014. 15:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El manteniment del polígon industrial de Les Comes té un cost anual aproximat de 440.000 euros. El passat any 2013, un 33% d’aquestes despeses va correspondre a la neteja viària i la recollida de residus, un 28% al manteniment, consum i reparació de l’enllumenat públic, un 15% al cànon que cal abonar per utilitzar l’abocador, un 10% al manteniment de voravies, un 7% a tasques de jardineria i poda de l’arbrat i, el 7% restant, a neteja de clavegueram, asfaltat de carrers i reparacions a la calçada. Fins a dia d’avui l’Ajuntament d’Igualada assumeix tant el cost com la coordinació i realització de totes aquestes tasques.

Vista del polígon de les comes. Foto: Ajuntament Igualada

A partir d’aquest any 2014, però, la voluntat és externalitzar part de l’execució d’aquest servei. Segons ha explicat aquest dimecres el tinent d’alcalde d’Entorn, Josep Miserachs, els serveis municipals “estan cada cop més sobrecarregats de feina i cal un reforç que ens permeti millorar el manteniment diari d’un polígon industrial singular i integrat a la ciutat com és aquest”. El que es pretén, segons explica, és “no tant abaratir costos, fet que resulta molt difícil perquè les necessitats d’un gran polígon són moltes, sinó més aviat comptar amb una empresa externa que ajudi a optimitzar i reforçar aquelles tasques que requereixen un seguiment més acurat i que ens permeti ampliar la capacitat d’actuació en casos excepcionals”. Miserachs explica que “volem disposar de més recursos humans i materials per a respondre a les necessitats d’aquesta àrea” i posa com a exemple “les primaveres plujoses que requereixen més hores de poda i de retirada de matolls i que, ara mateix, amb els recursos que tenim, se’ns fa difícil d’assumir”.

El nou contracte, que properament sortirà a licitació, contempla per exemple externalitzar feines de neteja, pintura viària, senyalització vertical, desbrossat, suport a la poda i tractaments fitosanitaris de l’arbrat. El responsable d’Entorn afegeix que “ens satisfaria especialment que aquest reforç en el manteniment el pogués dur a terme un centre especial de treball”.

L’Ajuntament, doncs, preveu destinar aquest any 100.000 euros a aquest nou contracte extern i, a banda, 50.000 euros a la segona fase del pla de millora d’aquesta zona iniciat l’any 2013, amb especial atenció a les voravies i voreres malmeses pel trànsit de camions i l’estacionament de cotxes. La resta de despeses previstes per aquest any es preveu que siguin d’uns 280.000 euros, reduint lleugerament els costos de l’any anterior però, sobre tot, ampliant i millorant notablement el servei.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.