//Plugins sense CDN ?>
‘Des que vam arribar a Hong Kong, aviat farà 6 anys, les coses han canviat molt a Xina i han canviat molt ràpidament’. –Això és el que explica Molinero que puntualitza que els primers 3 o 4 anys van ser plans i sense gaires canvis en el mercat però en les darreres temporades els canvis han esdevingut a un ritme vertiginós.
Aquests canvis, que tenen a veure amb la modernització del país, de la indústria i l’augment de la renda per càpita dels seus ciutadans, fan que les empreses anoienques que s’aprovisionen a la Xina cada vegada obtinguin preus menys competitius. Una de les tasques de l’oficina de FITEX a la Xina és vetllar per aconseguir contractes amb el millor preu, qualitat, servei i transport: ‘Fins ara treballàvem molt pel sud però ara estem movent-nos molt pel país i buscant noves zones comercials que siguin més competitives.
Malgrat els problemes, són imprescindibles
David Garcia, gerent de FAGEPI, reconeix que l’increment en els preus de matèries primeres, en els costos laborals i el desenvolupament del mercat interior han fet que el diferencial que obtenen les empreses anoienques entre fabricar a la Xina i fabricar a localitzacions més properes hagi disminuït però subratlla que durant el 2010 la Xina ha produït el 50% de tot el producte tèxtil mundial i que avui per avui és impossible prescindir-ne.
‘A la Xina hi ha de tot’- apunta Molinero que explica que actualment hi ha països del sud-est asiàtic com Bangladesh, Vietnam i sobretot, la Índia que comencen a industrialitzar-se però moltes vegades no compten amb tots els elements necessaris per produir una peça de roba completa: ‘A vegades els falta un fil concret, botons, cremalleres...’ a més Molinero apunta que encara els queda molt per avançar en qualitat i disseny: ‘Nosaltres no podem entrar en aquests mercats perquè no som prou grans, no som un Inditex o una H&M’. Per tant, segons el president de l’oficina de FITEX a Hong Kong, de moment, la Xina segueix sent la única opció segura.
Una altra de les solucions per a empreses de FITEX és portar la producció al Nord d’Àfrica, però segons apunta Molinero, 'la situació política que s’està vivint actualment està creant recel entre molts inversors'.
Un mercat per anar-hi a vendre
Segons David Garcia, ara cal aprofitar la situació que està vivint la Xina en benefici de les empreses anoienques i apunta que és un bon moment per anar-hi a vendre. Aquesta opinió és compartida amb Molinero que explica: ‘La Xina és un mercat enorme que no ha sentit a parlar de crisi (ha crescut a un ritme del 9% anual durant els darrers 7 anys) i la renda per càpita dels seus ciutadans comença a augmentar’. Per tot això, ‘ara és un bon moment per anar a vendre a la Xina’. Segons Molinero, des de fa un any s’està treballant en crear una oficina de ventes aprofitant l’estructura i el personal que FITEX té a l’oficina de Hong Kong i ajudar les empreses anoienques a vendre a la Xina. Segons Molinero a finals de l’estiu passat ja hi havia empreses interessades i ara s’està treballant tot fent recerca i buscant línies de comercialització a la Xina.
ricard
igd.
9 de febrer 2011.17:14h
Una pregunta només: que se’n sap dels resutlats de ls ”missió igualadina” a la Xina de fa uns mesos, política sobretot, quantes fàbriques venen a l’Anoia?.