//Plugins sense CDN ?>
Qui ja ha accedit al mercat asiàtic, i no fa pas poc temps, és l’empresa de Capellades Guasch. El seu director general, Lluís Costa, explica que fa uns 20 anys que tenen un magatzem instal·lat a Hong Kong, i des de fa tres anys també tenen presència a Shangai. A Honk Kong hi porten una part de la seva col·lecció de pijames, mentre que a Shangai hi exporten bàsicament mocadors. Costa diu que ara estan analitzant el mercat per crear plataformes de distribució que, des de la Xina, els permeti accedir a d’altres indrets. El director general de Guasch també explica que ‘el més complicat és trobar les persones adequades al territori, som dues cultures molt diferents i a vegades és difícil entendre’s’. D’altra banda, Costa diu que a Shangai hi han entrat per via del Japó, on l’empresa ja exportava, i afirma que aquest país sí que està molt introduït al mercat xinès.
Entrar-hi ara
Precisament per facilitar les coses a les empreses que vulguin vendre a la Xina, Fagepi està ultimant un projecte dirigit a les empreses de la moda. Explica el gerent de Fagepi, David Garcia, que ‘tot i les dificultats del moment econòmic, el moment d’entrar en aquest mercat és ara, abans que tothom s’hi hagi establert’. El servei que Fagepi vol oferir consisteix a fer una prospectiva de cada marca i veure de quina manera pot entrar millor a la Xina. El projecte podria enllestir-se aquest mes de març.
I les importacions de la Xina cap a la comarca? en tenim dades? Aquí coneixem molt bé el que suposa això.
En fi, cal dir que és positiu augmentar i/o diversificar exportacions cap a l’estranger... Llegir més per no dependre de l’economia d’una sola zona.
gertrudis
igualada
4 de març 2010.12:08h
jordi, nomes volem els xinos quan ens compren coses?