//Plugins sense CDN ?>
Els recursos turístics de la comarca de l’Anoia obtenen la millor valoració des de l’any 2019 amb un 8,38 sobre 10, segons el ‘Monitor de reputació turística online 2025’ del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona.

L’estudi, que es fa des de 2016, recull les opinions dels visitants en “una selecció de portals de màxima rellevància turística” i està desglossat en tres temàtiques: atractius, allotjaments i restaurants.
La nota de la comarca es troba lleugerament per damunt de la mitjana de la regió de Barcelona, a la qual pertany, que obté un 8,33.
Les dades, que fan referència al període comprès entre maig de 2024 i maig de 2025, mostren un augment del 8,4% en el volum d’opinions en el recull de portals inclosos en l’estudi.
El municipi de l’Anoia que ha generat més valoracions és Igualada, amb un 41,1% del total, tot i això, la millor nota mitjana se l’enduen Sant Martí Sesgueioles, Calonge de Segarra, Rubió, la Torre de Claramunt, Pujalt, Sant Martí de Tous i Orpí, tots ells superant el 9.

La nota mitjana que han rebut els allotjaments de la comarca és d’un 8,37, poc menys que l’any anterior, que van obtenir un 8,38. L’aspecte més ben valorat d’aquesta categoria és el personal, amb un 9,12, i el pitjor el preu, que obté un 8,40.
Pel que fa a restaurants, la nota també baixa i se situa amb un 7,83, poc per sota del 7,84 de l’any passat. En aquest àmbit, les valoracions negatives representen el 27% del total i la mitjana comarcal se situa per sota la de la regió.
En canvi, els atractius milloren el 8,97 del 2023 i obtenen un 8,99. D’aquests, els més ben valorats són el turisme actiu i l’enogastronomia i la pitjor nota és pels recursos de turisme per a autocaravanes i l’oci nocturn.