//Plugins sense CDN ?>
‘Ens pensàvem que, com a molt, arribaríem a la meitat de la producció que vam obtenir l’any passat’ explica Pérez, content, el dia en què es tanca una temporada millor del que era previst. La poca aigua que va caure durant la tardor ha fet baixar la producció en picat en el conjunt de Catalunya on la temporada s’ha definit com a ‘nefasta’.
A l’Anoia s’han recollit un total de 300 tones d’oliva, 100 tones per sota que la producció de l’anterior temporada. Ara falta per saber quin rendiment tindran aquestes olives: ‘la sequera també perjudica el rendiment del fruit’. Així, enguany s’espera un rendiment del 18%, una mica per sota de 22% que es va aconseguir la temporada passada.
Un oli més bo
Tot i la ‘mala collita’ d’enguany, Pérez recorda que si bé la collita no ha estat bona en quantitat, serà molt bona en qualitat: ‘passa igual que amb el vi, el fruit té menys aigua i per això l’oli serà més gustós i més afruitat’.
Venda de proximitat
Una de les causes que fa que a Catalunya la temporada sigui qualificada com a ‘nefasta’ és, també, el fet que el preu de l’oli ha baixat tant que s’està venent fins i tot per sota del cost de producció. Agroigualada, però, no distribueix l’oli, sinó que el comercialitza directament a través de la seva botiga.
Canvis en els hàbits de consum
Manuel Pérez explica que any rere any la gent va coneixent l’oli ‘el setrill’ que fa Agroigualada amb les olives que els porten més de 100 petits productors diferents: ‘El consumidor en valora el seu gust i qualitat’.
Tot i així, Pérez explica que els hàbits de consum de l’oli han canviat molt: ‘Abans la gent venia a comprar l’oli per tot l’any el mes de gener, ara van venint a buscar-ne en funció de la demanda’.