TORNAR

L'Anoia vol consolidar-se com un referent del turisme a nivell català

La imatge turística de l'Anoia ha de conjugar: cultura, patrimoni, naturalesa i oferta comercial

economia
Divendres, 25 març 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Promoure el consum turístic a l’Anoia i aconseguir que es converteixi en un referent arreu del país és l’objectiu que es planteja el Pla estratègic de l’Anoia presentat aquest dijous per la Delegació de Turisme de la Diputació juntament amb els ens econòmics i socials més importants de la comarca. Segons l’estudi, el principal problema de l’Anoia és la manca de cohesió entre tota la seva oferta turística i apunta que el turisme de la comarca s’hauria de construir sobre una imatge que vinculi cultura, patrimoni, naturalesa i oferta comercial.

Els responsables de l'estudi van presentar-lo ahir al Consell Comarcal de l'Anoia

La Diagnosi vol promocionar el turisme a la comarca

Si bé a l'Anoia ja existeixen iniciatives emprenedores emmarcades dins del sector turístic - com el món dels motors i dels globus- , és 'important el coneixement de la realitat turística de la comarca' va explicar Xavier Puig, responsable del projecte i capdavanter de la 'Diagnosi estratègica del turisme a la comarca'. Puig va referir-se a la importància de l'estudi de la situació del turisme per tal de poder-lo articular com a forma de consum. 'L'Anoia té productes turístics però funcionen de forma independent, no estan estructurats ni, per tant, preparats per al consum'.

En aquest sentit, una de les intencions principals de l'aplicació de l'estudi és, tal i com va expressar el diputat de Turisme, Carles Ruiz, impulsar el turisme a les comarques catalanes que, fins ara, no han rebut el reconeixement ni s'hi ha tingut en compte el turisme com a indústria prioritària. Per això, el president de la Cambra de Comerç, Josep Vallès, també es va referir a l'objectiu de potenciar l'economia turística de la comarca. 'Fins ara el turisme havia quedat circumscrit a l'Alta Anoia, i ara és el moment que es tiri endavant amb l'estudi i els projectes complets a tota la comarca'.

Turisme de naturalesa i cultural

Els mercats a prioritzar, en els quals la comarca ja compta amb un posicionament i producte, són el turisme de naturalesa i el cultural. Tant un com l'altre són mercats actuals que s'han d'enfortir. Per altra banda, Xavier Puig també va ressaltar els mercats que a l'Anoia s'han de potenciar, com el turisme actiu, que pot promoure's activant esdeveniments esportius per al mercat proper. Puig va fer notar la necessitat de desenvolupar nous productes en el sector gastronòmic i en l'àmbit del turisme familiar, ja que es tracta de segments de població que cal captar.

En aquesta línia, el responsable de l'estudi va esmentar l'Abric Romaní i el Parc Motor de Castellolí com a dos exemples de recursos turístics significatius que cal replantejar des del punt de vista del consum turístic.

L'aplicació de projectes concrets

L'estudi realitzat de forma conjunta entre els ens privats i l'Administració demostra que, la realitat turística de l'Anoia es nodreix del turisme de proximitat, és a dir, catalans, i el proglema més greu és que es detecta una manca d'estructuració dels productes ofertats.

Per aquest motiu, la Diagnosi confirma que és necessari conèixer la demanda i diversificar els productes, per tal d'oferir una àmplia gamma de recursos . Així mateix, cal potenciar la imatge, els eslògans i les xarxes socials per aconseguir que la comarca sigui una zona identificable i fàcilment reconeguda a nivell nacional.

De fet, Puig va assegurar que, per ara, 'l'Anoia no compta amb una imatge turística'. Per això, va avançar que s'ha de construir una imatge que vinculi cultura, patrimoni, naturalesa i oferta comercial; una combinació de tradició i modernitat.

Teo Romero, president del CESCA i delegat de promoció econòmica a la Diputació de Barcelona, va fer un reconeixement a la tasca que s'està duent a terme a l'Anoia en el sector del turisme, definint-la com 'un exemple de dinamització del territori'.


9 Comentaris

M

Marta

Igualada

27 de març 2011.14:45h

Respondre

El turisme l’hem de promoure entre tots. Personalment aporto el meu granet d’arena cada vegada que surto fora i m’omplo la boca parlant dels fantàstics outlets de marques genuinament... Llegir més igualadines que tenim. Ara tinc l’encàrrec de facilitar-los uns mapes d’Igualada amb els outlets remarcats a unes companyes d’un curs que estic fent a Barcelona, espero que l’Ajuntament en tingui!!

j

japt

igulada

25 de març 2011.21:25h

Respondre

...crec personalment que l’Anoia te que ser basicament industrial amb el sentit mes ampli posible...turistica tambe per que crec tenin un entorn paisatjistic força interesant i amb l’afegit... Llegir més d’un turisme industrial digne , barri del Rec,molins paperers de Capellades i rodalies ,turisme rural a l’Alta Anoia....i aprofitan el milions d’habitans que envolten Barcelona, potsser tambe podriem crear quelcom cultural per complementar l’Industria,Turisme,Cultura.....ara tot aixo si no ens ho creguem nosaltres mateixos dificilment sortirem del pou al cual estem inmersos.....una mica d’optimisme i pensar que podem fer tots plegats per l’Anoia tampoc aniria malament.....

V

Voltaire

Rias Baixas

25 de març 2011.17:22h

Respondre

Prou INDUSTRIA. Que se’n vagin al Marroc aquests empresaris anoiencs que nomès van fer que omplir Igualada i rodalies de suburbis plens d’inmigrants i no ens varen donar ni un sol servei ni una... Llegir més sola infraestructura cultural a la ciutat. Terol o Zamora, sense haver tingut una Revolució Industrial com va tenir Catalunya, ens passen mil vegades per sobre en questió de qüalitat de vida, sostenibilitat i a més s’han tornat ciutats visitables per al turisme de qualitat.

T

Toni

Igualada

25 de març 2011.14:28h

Respondre

CULTURA, NATURALESA, PATRIMONI, ETC.!!
Paraules mâgiques. L´Anoia s´ha de preservar de l´especulació urbanistica, si no en pocs anys acabarà sent un comarca sensa natura.
Poligons nous, Can... Llegir més Morera, etc, inclós l´aeroport corporatiu son nocius per la comarca.
Industria es clar que la vull, pero on a de ser, al poligons i zones industrials ja existens.
Tinguem cura del entorn, ja no per nosaltres, pero si pels nostres fills i nets. Pensem amb el cap, no amb la butxaca especulativa i destructiva.

J

Jordi Bertran

25 de març 2011.11:58h

Respondre

Jaume
Estic d’acord que l’anoia serà industrial o no serà, de totes maneres la tasca de diversificació econòmica que fa anys esta fent el consorci de promoció turística de l’Alta Anoia a... Llegir més anat molt i molt be per aquesta part de la comarca. Estic convençut que l’experiència de l’Alta Anoia ajudaria a crear una nova activitat complementaria a la comarca, ara ens caldrà veure si l’aposta es començar de cero al Consell Comarcal o el ens al que donarem tots suport per iniciar aquest nou impuls turístic serà el Consorci de l’Alta Anoia.
Espero que siguem coherents i aprofitem l’estructura que ja te l’Alta Anoia

p

pau

25 de març 2011.11:23h

Respondre

Jaume rodríguez. Sospito que entenc què intenta dir i també sospito que, tenint part de raó, vostè toca poc de peus a terra. Potser no ha sentit a parlar que si s’adquereixen coneixements es... Llegir més pot optar per una altra mena d’empreses que diuen que són bona part del futur. Empreses que poden tenir poc treballadors, connectada en xarxa amb tot el món. Potser oblida que la revolució industrial ja va ser i que la revolució actual basada en el coneixement li competeix el poder econòmic central que ostentava la indústria. Potser no ha sentit a parlar de la producció i comerç de proximitat, ni de la necessitat de preservar el sòl de la urbanització massiva com a estratègia turística i de benestar. Entenc que vol dir amb el turisme de cartó pedra i té bona part de raó. Però miri també més enllà de la indústria. Si s’ho agafa amb fanatisme (serà industrial o no serà, és fanatisme visionari)té tots el números de que la seva màxima se li torni en contra com una cotilla castradora.

R

Ramon Prat(Presiden de l'Associació pel desenvolupament turístic de l'Anoia)

Igualada

25 de març 2011.10:35h

Respondre

Xavier Puig, també va parlar, i diverses vegades, dels projectes que ja funcionen a la comarca, com l’Anoiabiketour, que ja engloba el turisme esportiu, i el turisme soft, amb senderisme i... Llegir més passejades curtes amb bicicleta, i va remarcar molt, la creació de l’Anoiaracetour, un esdeveniment esportiu transversal, on amb la base d’una cursa de btt, caminar i córrer, s’impliquen tots els agents turístics de la comarca, restaurants, artesans, allotjaments, globus, segway, etc...
Va dir que aquest era un clar exemple de com treballar el turisme.
Per cert també es va parlar de la importància dels agents privats i les associacions de privats, partint de la base que les institucions públiques, l’únic que han de fer és donar suport a les iniciatives privades, que realment son els que tiraran la comarca endavant.
M’agradaria que la part que parla dels privats, surtís com a notícia principal,no de la manera que s’ha tractat la notícia, com si la solució la tenen els polítics.

S

Silvia Soteras

Igualada

25 de març 2011.09:59h

Respondre

Som uns nous emprenadors que hem creat ” See The Way ” una empresa que utilitzem els segways com amitjà de transport ecològic i innovador.
Tenim preparades quantitats de sortides per la... Llegir més comarca, per tant crec que entrem plenament en aquesta aposta de potenciar el turisme de l’Anoia : Pujada al Castell de la Pobla de Claramunt, passejada pel Parc Fluvial del Rec, Ruta urbana per la ciutat d’Igualada, passejada al Parc Eòlic de Rubió, passejada per les barraques de pedra de Castellolí, passejada per l?abric Romaní de Capallades, coneix el Parc Motor ...
US ANIMEM a conèixer la comarca als els segways ... una nova proposta de tutirme i a més econòmic. A partir de 25 euros es pot fer una ruta 1 hora!
A més ens posem al servei del Consell Comarcal, Diputació i Ajuntaments de la comarca per donar a conèixer les activitats, fires i mercats que es realitzen
La publicitat amb segway és un reclam segur i la ” Festa del cigronet l’any passat creiem que va ser tot un èxit on nosaltres amb la nostra publicitatamb segways feta fora d’Igualada hi varem aportar el nostre granet de sorra.
Gràcies a tots aquells que ja en confiat amb nosaltres!
www.seetheway.net

j

jaume rodriguez enrich

igualada

25 de març 2011.08:34h

Respondre

igualada i l anoia seran industrials o no seran i en consceuencia tindrem un ”turisme” de qulitat , elconegut turisme empresarial, el mes preuat per totes les ciutats,(exempleelforum GSM i BCN)... Llegir més que omplira hotels restaurants iglesies la tossai piscines etc.. i tot el que tinguesm per oferir.
El turisme com les fires i altres activitats necesitan de una potent infraestructures de comunicacions sense aio no perdemel temps ni els diners

Amb referncia el circuit, i tot felicitan la gestio del equip executiu, ,assumpte·que conec molt b , crec li falta el mateix recursos per donarli un plus de qualitat Mentres, sera una instalacio que els usuaris utilitsaran com un posar i treure, per despres sortir coorents amb direccio altres contrades

Que els srs politics centrin tots els esforsos en la industrialitat de la comarque tot el demes com diuen a Castella ”vendra por añadidura” i no invertim amb crear instalacions de carton piedra i sense anima perque el seu rendiments es impossible d assolir en termes economiqs i de visitants

L ANOA SERA INDUSTRIAL O NO ERA ;TENIM EL MILLOR LA EXPERIENCI PRESTIGI I PROFESSIONALIT RECONEGUDA ARREU DELS ANOIENCS:

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.