//Plugins sense CDN ?>
La Mancomunitat de la Conca d'Òdena ha tornat a oferir aquest any el programa "Digitalcommerce Conca" per ajudar als establiments comercials de la Conca d'Òdena a digitalitzar-se. El programa va néixer l'any 2021 finançat per la Diputació de Barcelona amb l'objectiu de millorar la presència a internet i l'estratègia de negoci de comerços, restaurants i parades de mercat de la Conca d'Òdena gràcies a l'avantatge competitiu que representa l'ús de la tecnologia.
Aquest mes de setembre han arrencat els acompanyaments individualitzats. Durant setmanes, consultors experts analitzaran les necessitats dels establiments participants i es treballaran aspectes com al presència de l'empresa a internet, l'estratègia de comunicació i màrqueting online, els canals de venda online, l'estratègia de negoci o bé la digitalització dels processos de gestió interna de l'empresa (CRM, ERP, etc.). En aquesta tercera edició, a més, s'incorpora formació sobre les diferents eines d'Intel·ligència Artificial i com se'n pot treure partit des d'una botiga o restaurant.
Els assessoraments estan valorats cadascun en 2.200 euros però són totalment gratuïts per als comerciants. En aquesta edició els nou establiments de la Conca d'Òdena que reben l'acompanyament són: A Grams, Bumback, Carnisseria Vidal, Joiera Trias, Llucià Joiers, New Cellas Gastrobar, Valls Òptics, Tallers Marcel Claramunt i ADN Veterinari.
Més de seixanta comerços ja s'han beneficiat del Digitalcommerce Conca
Gràcies a l'èxit de les dues primeres edicions, la Mancomunitat de la Conca d'Òdena i la Diputació de Barcelona van reeditar per aquest 2024 el programa "Digitalcommerce Conca" per ajudar als establiments comercials de la Conca d'Òdena a digitalitzar-se.
Des de la primera edició una seixantena de negocis han rebut un acompanyament professional especialitzat i personalitzat per millorar la seva presència a internet i l'estratègia de negoci, i tots aquells que ho vulguin poden participar als seminaris grupals presencials.
Aquest mes de setembre també es farà una nova sessió grupal per a establiments comercials, en el marc del programa DigitalCommerce Conca. Amb el títol "IA per a la creació de continguts per a xarxes socials", la formació se centrarà en com la intel·ligència artificial pot ajudar als comerços a potenciar i fer més atractives les xarxes socials. El seminari és gratuït i hi participaran cinc establiments de la Conca d'Òdena: Finques Victòria, Increscendo, Erotic's Sensual Store, Electrònica Peña i Calvet animals i plantes.
Les sessions grupals de formació sobre digitalització i comerç gratuïtes ja van arrencar el passat mes de juny amb el seminari "Com fer créixer el meu comerç en digital?" a càrrec del consultor David Sánchez de l'empresa Sumo de Coco, on es van donar a conèixer les oportunitats que els negocis digitals ofereixen i es van tractar casos d'èxit, tendències actuals i el potencial de creixement que el comerç digital pot aportar al negoci. El segon seminari va ser "Com puc aplicar la IA al meu comerç?" a càrrec de la cooperativa tecnològica El Garbell, que va formar els assistents en l'ús de la Intel·ligència Artificial, tractant temes com de quina manera la IA pot transformar el comerç local, augmentar l'eficiència, millorar l'atenció al client i optimitzar la gestió de les operacions diàries.