//Plugins sense CDN ?>
Durant el 2009, les marques que han apostat pels cotxes híbrids han notat un augment en la venda dels seus models ecològics. Segons els responsables dels concessionaris igualadins Ramon Solsona i Motortech, distribuïdors oficials de Toyota i Honda, els compradors han mostrat un gran interès pels seus models híbrids. Les vendes en números absoluts encara són pobres, però hi ha hagut un augment significatiu que s’apropa al 50% respecte l’any anterior.
Tant Toyota com Honda estrenen novetats en els seus models. El Toyota Prius es presenta renovat amb una estètica nova i grans prestacions que atreuen més els clients. Honda està substituint el seu model Cívic per l’Honda Insight. El que encara frena els consumidors interessats en aquests vehicles és el preu, que s'aproxima als 20.000 euros.
Respectuosos amb el medi ambient
Els cotxes híbrids com el Toyota Prius funcionen amb una barreja entre els motors convencionals i motors elèctrics. El consum mitjà del turisme és molt baix, aproximadament de 3,9 litres cada 100 km. Aquests cotxes, al contrari del que pensa la majoria de la gent, no necessiten endollar-se a la corrent i assoleixen les mateixes velocitats que els utilitaris convencionals. A més, els cotxes híbrids permeten una conducció totalment silenciosa reduint no només l’emissió de CO2 , sinó també la contaminació acústica.
Durant aquest mes de gener, les matriculacions de vehicles han pujat fins a 70.130 unitats a Espanya, cosa que suposa un augment del 18,1% respecte del gener de 2009, segons dades fetes públiques per l’associació de fabricants Anfac i de venedors Ganvam. D’aquesta manera s’acumulen fins a cinc mesos de creixement en la venda de cotxes, incentivada en el cas de vehicles amb baixa emissió de CO2 pel Pla 2000E.