//Plugins sense CDN ?>
Bephysic, Fitex i Igualada seran molt presents a la 080 Barcelona Fashion. D’una banda perquè reconeguts dissenyadors com Miriam Ponsa, Josep Abril, Cardona Bonache, Celia Vela i Jan Iu Més exhibiran i mostraran les noves i originals creacions per a la primavera – estiu del 2011 que han estat fabricades en empreses tèxtils anoienques i catalanes gràcies a la gestió de BePhysic.
I de l’altra perquè Fitex, Fundació Privada per a la Innovació Tèxtil, exposa al village d’aquesta passarel·la per donar a conèixer l’objectiu fonamental d’aquesta fundació: impulsar el procés d'innovació en el sector tèxtil – moda.
Teixits intel·ligents
En aquest sentit i coneixent que uns dels conceptes que inspiren la 080 són la creativitat i la innovació, sense oblidar la importància del mercat i la necessitat de donar sortida comercial a la moda, Fitex i l’empresa de tecnologia Sensing Tex presenten els teixits intel·ligents que han despertat gran interès a la indústria, ja que confereixen als productes unes característiques, prestacions i propietats noves que poden tenir com a resultat un gran nombre d'aplicacions en el mercat.
Així, a la 080, Fitex i Sensing Tex han confeccionat per a l’organització unes samarretes de cotó que tenen una banda de fibra òptica teixida il·luminada per un LED d’alta potència amb el logotip de la passarel·la.
Aposta pels nous creadors
Míriam Ponsa i Josep Abril van obrir aquest dimarts la passarel·la. Precisament tots dos formen part dels beneficiaris de Bephysic. BePhysic és una iniciativa gestionada per Fitex (Fundació Privada per a la Innovació Tèxtil), que es va posar en marxa al 2008 i que s’emmarca en el Pla de Dinamització de la Moda Catalana 2007-2010. Be Physic s’adreça a creadors independents, amb seu a Catalunya i amb experiència i orientació de mercat, que vulguin contribuir a situar Catalunya com a referent del negoci de la moda. ajudant els dissenyadors en les activitats de prototipatge i fabricació així com en nous aspectes com ara la recerca de recursos financers per créixer, les oportunitats de l’e-commerce i de l’ e-branding, la construcció d’identitat de marca i la seva comunicació, la generació d’oportunitats de negoci.