TORNAR
PUBLICITAT

La Cambra de Comerç aconsella a les empreses anoienques obrir mercats a Rússia, la Xina, Brasil i l’Índia

L’entitat presenta el Pla d’Acció Internacional per al 2011, que augura un any ‘amb més perspectives positives’

economia
Dissabte, 15 gener 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Obrir mercats cap als països emergents es dibuixa com una de les opcions empresarials per sobreviure i créixer malgrat la crisi, sobretot mentre el mercat interior continuï tan estancat. Pe aquest motiu, la delegació anoienca de la Cambra de Comerç va presentar aquest divendres a Igualada el seu Pla d’Acció Internacional per al 2011, que preveu una sèrie d’accions i instruments que poden ser útils per a les empreses a l’hora de definir les seves estratègies de comerç exterior.

L'igualadí Jordi Solé va fer un retrat polític, social i econòmic del Brasil

Marc Prat, del Servei de Suport Internacional de la Cambra, va explicar davant dels nombrosos assistents ‘la necessitat de contemplar els mercats emergents, com són la Xina, Rússia, Brasil o l’Índia’, i que avui encara representen un petit percentatge en les exportacions catalanes. Amb l’objectiu d’ajudar les empreses a entrar-hi, la Cambra té disponible tot un programa d’assessorament i una sèrie d’accions per establir-hi contacte —sobretot missions comercials i la creació dels anomenats ‘ponts tecnològics o mediambientals’, per exemple, treballant amb empreses tecnològiques situades a Sillicon Valley.

L’igualadí Jordi Solé, un expert en Brasil

Precisament sobre un d’aquests mercats emergents va versar la segona part de la xerrada, a càrrec del jove igualadí Jordi Solé, que fa un any que hi ha fundat la seva pròpia empresa, concretament a Sao Paulo. El seu negoci representa Fira de Barcelona al Brasil, organitza missions comercials per a diverses empreses i exerceix com a delegació en aquest país per a d’altres. Coneixedor del mercat brasiler i del país, Solé va exposar-ne els principals avantatges, com ara les bones perspectives de futur, l’estabilitat política i econòmica, l’existència d’una creixent classe mitjana, els recursos naturals i, finalment, el fet que es tracta d’un mercat enorme (de 193 milions de persones).

Solé també va esmentar-ne els inconvenients: ‘Una excessiva burocràcia i un complex sistema tributari, i sobretot la deficiència en infraestructures, que acaba encarint el transport de les mercaderies’. Tot i això, l’igualadí va animar les empreses a establir-hi contactes: ‘En una situació com l’actual, si no se surt a l’exterior molts negocis estan condemnats a desaparèixer. Cal veure quins mercats convenen més per a cada empresa, però Brasil és una bona opció’, va afirmar. Això sí, va recomanar entrar-hi sempre a través d’un soci local, i respectar la manera de fer-hi negocis: ‘Donen molta importància a les relacions personals, a la conversa; cal ser educat i subtil. I tenir paciència’, diu Jordi Solé.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.