//Plugins sense CDN ?>
Carlos del Rio assenyalava en la seva intervenció que l’ocupació directa d’un tipus d'infraestructura com el futur Aeroport Corporatiu de l’Anoia, pot ser d’unes 250 persones, destacant però 'què l’ocupació indirecta que pot generar és molt més àmplia'. S’hi referia aquest divendres, en un dels habituals Esmorzars organitzats per la UEA al Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia.
Del Rio va exposar durant l’Esmorzar les principals característiques dels possibles models de gestió aeroportuària, aportant la comparació, en el terreny de l’aviació corporativa de dos dels aeroports que aquest operador d’infraestructures gestiona en contractes de concessió: l’Aeroport de Lutton (Regne Unit) i el de Los Cabos (Mèxic).
Entrant a considerar els segments de mercat del futur Aeroport Corporatiu de la Comarca de l’Anoia, del Rio va destacar que en els que es podria centrar són els vols turístics o d’oci, els vols de negocis o executius i la paqueteria d’alt valor afegit. Així mateix va recordar als assistents els criteris de rendibilitat de les empreses "necessiten oferir serveis eficients per tenir bons resultats”, i va enumerar els principals serveis que un tipus d’aeroport com aquest hauria de tenir. Va destacar entre altres un servei de duanes i immigració (24h x 7 dies), manteniment, combustibles, servei de càtering (considerant la demanda variable : tant de low cost com d’ exclusivitat i alt preu ), plans de vol, previsió meteorològica, taxi, instal·lacions de recepció de passatgers, restauració, sales de conferències, espais de repòs dels pilots, etc.
Qui es va mostrar també convençut de les possibilitats que aquest aeroport pot presentar si es treballa per que sigui una alternativa competitiva va ser el president de la UEA, Ramon Felip, qui va repetir davant els diferents representants polítics presents a l’esmorzar, la voluntat de la UEA de col·laborar amb el Consorci de l’actual Aeròdrom.
L’Associació Barcelona Aeronàutica i de l’Espai (Baie) s’involucra en el projecte
Acabat l’esmorzar, la directiva de la UEA va mantenir una reunió amb la Directora de Baie, Glòria Garcia-Cuadrado, reunió en la que es van analitzar les diferents etapes que seguiran a la designació de l’ Anoia com a seu del futur Aeroport Corporatiu de Barcelona per tal d'establir sinergies que ajudin tant a la dinamització de l’ activitat aeronàutica com a l’instal·lació d'empreses al voltant del futur Aeroport.
Baie es una plataforma creada l’ any 2000 amb la finalitat de promoure a Catalunya les activitats relacionades amb la indústria aeronàutica i de l’ espai. Actualment compta amb més de 90 membres entre els quals hi ha tant institucions públiques (Generalitat, Ministerio de Ciencia y Tecnologia, Universitat de Barcelona…) com empreses privades ( Ultramàgic, empresa de l’Anoia, també en forma part ). Un dels principals objectius és atraure les inversions d’ indústries relacionades amb el sector aeronàutic i aerospacial a Catalunya .
Si son 20 llocs de treball, també és bona noticia.
Mès noticies positives com aquesta fan falta a la comarca.
Que jo recordi el senyor del Río va dir que l’aeroport de Luton (no el d’Igualada) donava ocupació a 200, no el futur aeroport corporatiu. Per altra banda em sembla recordar que no es va mullar... Llegir més pas en els indirectes, algú que hi fós m’ho pot aclarir? per desmemoriat jo...
josep
igd
26 d'octubre 2009.21:28h
No voldria tirar aigua al ví de tanta eufòria per l’aeroport. Celebrar la futura -per quan?- creació de 250 hipotètics llocs de treball -per qui serán?...també pels amics del partit?- quan... Llegir més cada dia es destrueixen tanttíssims llocs que ja existien, em sembla poc responsable.
Algunes de les empresses que tenen ara dificultats ja tenien més de 200 treballadors, i algunes de les que han plegat també. però es clar, eren de casa i aixó no compta pel que sembla.
Em sembla patètic tants cursos i tantes teòriques ajudes per, ara, buscar depressa i corrents ”emprenadors”.quan s’ha fet tot el possible per desmotivar els que ja ho eren. Així anem.