//Plugins sense CDN ?>
Segons s'afirma des de l'Ajuntament, 'aquest servei s’ha revelat del tot necessari si es té el compte la complicada situació socioeconòmica del municipi' (20,08% d’aturats, a desembre de 2012, amb un augment del 35% respecte del 2011) i, per contrapartida, 'les excel·lents xifres referents al funcionament del centre'. I és que el CRO compta actualment amb 528 persones usuàries, dada que representa un 23% de la població entre 16 i 64 anys i un 29% de la població activa.
L’activitat al Centre de Recursos comprèn quatre grans àrees. D’una banda, pel que fa a orientació laboral, el 2012 es va atendre 384 persones (un 75% de les quals, en situació d’atur). Els usuaris poden rebre des d’informació bàsica fins a assessorament més personalitzat, així com buscar ofertes i noves possibilitats d’ocupació al Club de Feina —el 2012 el Club de Feina va arribar a les 571 assistències, amb un increment del 107% respecte de l’any anterior. Sens dubte, una de les xifres més satisfactòries fa referència al nombre d’insercions laborals aconseguides durant el 2012, que va ser de 76, incrementant-se en un 50% si les comparem amb les del 2011 (50 insercions).
La formació ocupacional és un dels altres eixos d’actuació del Centre de Recursos, que compta amb sis aules homologades per poder oferir formació subvencionada pel Servei d’Ocupació de Catalunya. Al llarg de la història del CRO s’ha portat a terme cursos de temàtica diversa (turisme, informàtica, idiomes...). Recentment ha finalitzat, per exemple, el curs d’Iniciació a Internet, que ha comptat amb una quinzena d’alumnes. Pel que fa al curs de Monitor/a d’activitats de lleure infantil i juvenil, ha finalitzat la formació teòrica i els alumnes estan ara fent les pràctiques en centres educatius.
El nombre d’alumnes gairebé es triplica
En l’àmbit de la formació contínua és destacable també el paper del CRO. Durant els seus dos anys de funcionament s’ha fet un total de 66 accions formatives, en les quals han participat 976 persones. En xifres absolutes, l’any 2011 es van portar a terme 970 hores de formació, en les quals van prendre part 234 persones; l’any 2012, les hores es van incrementar fins a 1.422, i els alumnes van créixer fins a 642. Cal remarcar també en aquest apartat el Curs de Preparació per a la Prova d’Accés als Cicles Formatius de Grau Mitjà, que s’imparteix al CRO amb el suport de la Diputació de Barcelona. En el curs 2011-2012, 11 persones van superar la prova. Aquest curs 2012-2013, 14 persones s’estan formant per preparar l’examen, que tindrà lloc el proper mes de maig.
Acreditar competències TIC
Recentment, a més, el CRO ha estat autoritzat per l’Oficina Gestora de l’ACTIC perquè actuï com a centre col·laborador. Això vol dir que les persones que vulguin acreditar les competències en tecnologies de la informació i la comunicació, podran fer la prova d’avaluació al Centre mateix. Paral·lelament, es donarà informació i formació en TIC per preparar aquest test.
El darrer àmbit d’actuació del CRO comprèn l’atenció a empreses i emprenedors, i és per aquest motiu que al llarg d’aquests dos anys s’ha realitzat diverses xerrades i seminaris dirigits a aquests col·lectius. Durant el 2012 es va incrementar l’activitat en aquest àmbit en un 47%, doblant el nombre d’empreses usuàries (passant de 30 el 2011 a 65 l’any 2012). Aquest mes d’abril començarà la formació del projecte “Ocupa’t”, destinada a emprenedors; i és previst durant aquest 2013 reforçar encara més la línia de prospecció i intermediació amb empreses, per aconseguir augmentar el nombre d’insercions laborals.
Finalment, cal no oblidar el paper del CRO com a centre aglutinador d’altres accions formatives, com poden ser cursos de català o bé d’alfabetització i, sobretot, com a seu de la Casa d’Oficis en Sistemes d’energies renovables i eficiència energètica, un projecte d’allò més engrescador i que està formant des del mes de gener a 8 joves calafins en aquest àmbit de futur.