//Plugins sense CDN ?>
Què és un outlet?
Un outlet és una botiga que ven roba d'altres temporades, la base d'aquest comerç és que el producte de moda perd valor un cop s'ha acabat la temporada i per tant el preu baixa radicalment. Abans les marques pensaven que els outlets desprestigiaven la marca, i et posaven moltes dificultats per vendre't estocs, però les coses estan canviant i ara l'outlet s'ha diversificat molt.
Com va començar la cultura outlet a Igualada?
L'origen dels outlets a la nostra ciutat es remunta a quan les fàbriques feien vendes especials destinades als seus treballadors. Després van veure que hi havia un potencial en aquest tipus de venda i ja es va fer constant. Actualment a la ciutat ja queden poques marques autòctones, per tant s'ha d'apostar per fer venir marques de fora.
El circuit outlet a Igualada és una referència?
És veritat que el 80% de les meves clientes vénen de fora d'Igualada, això vol dir que la gent segueix venint, però és veritat que s'ha perdut molt. La gent es desplaça i ve a la teva botiga per dues raons: principalment la marca, i en segon lloc l'atenció personalitzada. A Igualada falten marques potents per tornar a atreure consumidors
Com vas començar el negoci?
Jo vaig muntar la botiga amb 28 anys, sense cap ajuda de l'administració i amb 2.800 euros a l'any. Em va agradar molt el local, vaig contactar amb una marca: Javier Simorra, que em va oferir unes condicions molt bones, actualment tinc 13 marques, la majoria espanyoles, crec que ens hem de donar suport.
Quines són les claus de l'èxit?
La premissa més important és tenir marques molt bones a preus atractius. A part d'això hem de tenir clar que ja no podem ser només botiguers, hem de ser empresaris, fer un pla de negoci, conèixer el públic objectiu, fer polítiques de comunicació....A més a més, has d'aportar un valor afegit, no pots competir amb un negoci com 'Zara' si no apostes pel tracte personalitzat amb el client: Jo conec el nom de totes les meves clientes i sé què volen quan entren a la botiga, així he aconseguit fidelitzar la clientela. També s'han de fer propostes diferents, per exemple, jo ofereixo tancar gratuïtament la botiga per un grup de clientes i assessorar-les personalment durant un migdia a canvi d'un volum de compra. Finalment, és molt important que la teva feina t'agradi,i a mi la moda m'apassiona.
El futur...
Jo he apostat per obrir-me a les noves tecnologies, tinc un blog on parlo de moda en general i sobre coses de la botiga en concret, faig mailings a les clientes, estic al Facebook... Les reds socials són el present, i un empresari ha d'estar alerta de tot el que passa. Tot i així crec que al 2010 l'èxit és seguir oberts i sense haver fet fora a ningú, no sé què passarà d'aquí un temps, però si s'ha de tancar, tancarem i farem una altra cosa.
I ara, cap al Japó?
Sí, estic a punt de fer un viatge al Japó gràcies a un programa de la Cambra de Comerç que organitza un viatge per conèixer els retails d'aquest país. Per aconseguir entrar en el programa en el que et costegen un 60% del cost del viatge, s'havia de complir un seguit de premisses: volum de facturació, presència a Internet...Vaig entrar dins de la selecció i marxo d'aquí uns dies.
Els esforços q posa la Nuria, per portar una botiga, un blog, un facebook, i una vida personal, amb molt poca ajuda, és un gran mèrit, felicitats!!!
Actualment hi ha més botigues que diuen ser outlet que no pas botigues que no ho diuen. Per sort, en aquest cas, el nom no ens enganya. Sort !
Quan entro a LULA OUTLET pensó ... estic bé aquí, envoltada de gent i roba maca, segur que trobaré alguna cosa que m’agradi i em quedi bé, i a sobre a preu d’outlet.
Núria, ets el meu idol! La veritat és que has lluitat per aconseguir el que tens.
Josep
4 de juny 2010.22:19h
Endevant , Nuria tots els exits
tels mereixes els que et coneixem
ho sabem be.