//Plugins sense CDN ?>
L’Eix Diagonal, de 67 quilòmetres de longitud, es recolza en les carreteres C-15 i C-37 i connecta les principals infraestructures viàries que vertebren Catalunya de sud-oest a nord-est. La seva configuració, que va culminar el desembre de 2011, ha permès tant millorar el trànsit de llarg recorregut, tot acostant el litoral i les comarques centrals, com potenciar les comunicacions intercomarcals.
Aquest eix registra un trànsit d’uns 11.500 vehicles diaris de mitjana, entre els 16.500 al tram Vilanova-Vilafranca i els 7.000 a l’Igualada – Manresa.
Les actuacions que ara es portaran a terme responen a les necessitats que la nova infraestructura ha generat i a les propostes que han plantejat els municipis per on transcorre l’Eix Diagonal. S’executaran fins a finals de juny; en concret, són les següents:
Al terme de Vilafranca del Penedès:
- Adequació de la senyalització vertical d’orientació a la variant de Vilafranca de l’N-340 i a la carretera C-15, en coordinació amb el Ministeri de Foment, per tal de millorar les indicacions als diversos punts d’enllaç d’aquesta via amb l’Eix Diagonal, així com amb l’autopista AP-7.
- Millora de la fluïdesa del trànsit a l’enllaç entre les carreteres N-340 i la C-15, amb la formació d’un segon carril a l’N-340, d’entrada a la rotonda, en sentit Vilafranca.
- Reordenació d’un accés a una estació de servei, en coordinació amb el Ministeri de Foment. Per a donar continuïtat a un camí, es reordenen l’entrada i sortida a la estació de servei situada a l’entorn de la rotonda d’enllaç de la C-15.
- Enllumenat de la rotonda de l’enllaç entre les carreteres N-340 i C-15.
Canyelles
- Millora de les barreres de seguretat de l’antiga C-15b, així com altres a la travessera de l’antiga carretera C-15.
Puigdàlber
- Formació d’un nou vial d’accés al nucli urbà per a donar continuïtat a la circulació de vehicles agrícoles, el qual connectarà directament un vial de servei amb l’enllaç amb la carretera C-15.
Santa Fe del Penedès
- Millora als camins d’accés a diverses finques.
Manresa
- Millora als camins d’accés a diverses finques i eixamplament del camí vell de Rajadell per a facilitar els desplaçaments de vehicles agrícoles.
- Actuacions puntuals en la carretera C-37z.
Òdena
- Millora del ferm a la C-37z al nucli urbà, així com de la seva senyalització horitzontal.
Al llarg de l’Eix Diagonal
- Millores de la senyalització vertical i horitzontal per augmentar la seguretat viària.
Josep
Igualada
16 de maig 2014.14:39h
Com sempre una mica de maquillatge i propaganda.
En canvi construir una accés a l’A-2 per donar servei al trànsit direcció Manresa-Lleida, sembla que, a part de no construir-se segons el... Llegir més projecte presentat, ”ara no toca”.
Si tenim en compte el temps i el combustible emprat per fer un canvi de sentit en la rotonda, potser ja estaria amortitzat.