//Plugins sense CDN ?>
Xavier Carles, director general del grup organitzador, va explicar que la idea de muntar una jornada així va sorgir arran de la presentació del Pla Estratègic de l’Anoia: ‘Se’ns va dir que hem de canviar el xip per sortir endavant, creure’ns les nostres possibilitats, i nosaltres volem ser també part de la solució’. D’aquí el lema de la iniciativa: ‘Guanyem el futur’.
Actitud i acció
El primer en exposar la seva visió davant del canvi va ser l’empresari i aventurer Albert Bosch. Amb entusiasme i vehemència va dir que ‘els canvis hi són, existeixen; i nosaltres podem ser-ne víctimes o bé convertir-nos en motor’. Bosch opinava que ‘a vegades cal sortir de la seguretat en què ens tanquem i saber veure les oportunitats que ens ofereixen èpoques com l’actual’. L’empresari acompanyava aquestes reflexions amb anècdotes de les seves darreres aventures, fent els set cims més alts del món o bé al Dakar. Per a Bosch, ‘l’actitud és bàsica, depèn de nosaltres, però tampoc no podem oblidar l’acció’.
Després d’una petita pausa va ser el torn d’un dels creatius del projecte REC, Jordi Ribaudí, qui va valorar de manera molt positiva aquesta iniciativa. Segons va dir, ‘REC va néixer per un sentiment, per voler canviar alguna cosa, i penso que ho hem aconseguit’. Pel que fa a la situació econòmica general, Ribaudí va dir que hi ha moltes oportunitats, i que és hora de ser valents’.
Per la seva banda, el president del Gremi de Blanquers, Xavier Badia, va parlar del bon moment que viu el sector a la ciutat gràcies a la seva aposta per l’especialització: ‘Venem a marques de luxe, com Loewe o Hermès, entre d’altres, i exportem el 85% de la nostra producció’. Segons Badia, aquest ‘era l’únic camí per superar la crisi que vam patir als 90, amb l’entrada al mercat dels productors italians’.
De l'Anoia, a Hollywood
La jornada també va servir per presentar la marca de moda masculina de luxe Boris Bidjan Saberi, un dels dissenyadors que ha passat per la plataforma Be Physic, ubicada a Igualada. El seu director de negoci, Albert Pallarès, va explicar que l’artesania i la internacionalització són les garanties d’èxit del negoci, que amb només tres anys de vida ven col·leccions a prestigioses botigues d’arreu del món.
Per últim, l’anoienc Pau Reixachs va exposar amb detall el seu projecte Anoia Allride Bike Land, que vol situar a la comarca un complet circuit per a la pràctica de BTT —amb tot el negoci relacionat que això generaria, a nivell turístic, comercial, d’especialització... De fet, Reixachs ja ha començat a desenvolupar aquest projecte, que també va ser un dels que es va presentar dins del Pla Estratègic de l’Anoia.
Apreciat Sr. Ramon Roca, a l’acte d’ahir es va parlar del repte dels 7 cims (Albert Bosch va culminar el cim més alt de cada continent de la Terra) i dels 7 reptes dels emprenedors (incertesa,... Llegir més riscos, èxit, fracàs, intuïció, ambició, solitud i la bona sort) però no dels 7 motors de canvi: en realitat l’autèntic motor de canvi és l’actitud que que hom decideix adoptar davant de cada situació, per adversa o favorable que sigui.I l’Albert Bosch ens va deixar clar que aquesta actitud pot ser de víctima del canvi o bé de motor del canvi.
Una vetllada plena d’energia positiva, reflexió, molt encoratjadora i en un ambient molt distès. No es pretenia solucionar la crisi, però sens dubte molts vam sortir d’alli amb nous punts de... Llegir més vista que seran una bona eina d’autoreflexió i empenta emprenedora. Felicitats al Grup Carles per la seva iniciativa. Albert Bosch, un personatge que fa vibrar.
Interessant. No vaig poder venir. Quins són els set motors del canvi presentats?
Laia
19 de novembre 2010.11:33h
Enhorabona per la jornada, penso que va ser molt interessant i que ens va ”encomanar” una mica de l’entusiasme dels ponents. Endavant!