TORNAR
PUBLICITAT

L'Entesa espera que l'outlet igualadí també prosperi

CiU, ERC i PP consideren que Igualada ha deixat escapar una oportunitat

economia
Dimarts, 31 març 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El grup municipal d'Entesa per Igualada està a l'espera que es resolgui favorablement l'expedient administratiu per la seva proposta, cosa que implicaria l'existència de dos centres de fabricants. Des de l'ajuntament volen analitzar  els criteris i els informes que han portat a la generalitat donar el vist-i-plau al projecte odenenc. Per la seva banda CiU i ERC coincideixen que és positiu que el projecte Anoia Outlet sigui a la comarca però que l'ajuntametn igualadí s'ha deixat perdre aquesta oportunitat. En la mateixa línia, PP i CiU consideren que aquest emplaçament serà perjudicial pels comerciants del centre d'Igualada, que poden veure perjudicat de manera significativa el seu negoci.

Pere Calbó, portaveu del PP

Marina Llansana i Joan Torras - imatge ACN

Marc Castells, portaveu de CiU

Antoni Pàmies, regidor d'Entesa

Terrenys actuals on s'ubicarà l'outlet - imatge ACN

Entesa d'Igualada confia en què la seva proposta també s'aprovi

El regidor igualadí Antoni Pàmies, d'Entesa per Igualada, ha recordat que l'expedient administratiu presentat pel projecte que l'ajuntament d'Igualada "va facilitar a un grup de particulars" encara no ha estat resolt i confien en una resposta positiva.

D'altra banda Pàmies ha avançat també que "ens fixarem molt com s'ha resolt (el projecte odenenc), els criteris, dates i informes amb els que s'ha basat la Generalitat, ens interessa". Pel que fa a la possibilitat que siguin dos els centres de fabricants, Pàmies ha assegurat que en tot cas, "la qualitat es demostrarà quan tots dos estiguin en funcionament".

El regidor igualadí ha apuntat també la "curiositat" pel fet que un projecte que s'ha hagut d'acollir a una excepció prosperi i el que compleix la normativa encara no s'hagi resolt.

CiU denuncia que Igualada s'hagi deixat perdre l'Outlet

El portaveu del grup municipal de CiU, Marc Castells, ha reiterat que "si l'ajuntament igualadí hagués ecoltat les demandes que fa 6 o 7 anys feia el sector, ara Igualada tindria l'Outlet i a més estaria integrat dins la trama urbana". Castells ha recordat que Fagepi, després d'estar "anys trucant a la porta de l'ajuntament i no obtenir-ne resposta es van posar d'acord amb Òdena, i Igualada s'hi va posar tard i malament".

El portaveu de CiU ha assenyalat que "sobta que essent socialistes els alcaldes de la Conca com l'a Generalitat, que enlloc d'haver-hi hagut consens, hagi estat una picabaralla". Castells també ha qüestionat com s'aconseguirà, ara, que els comerciants del centre d'Igualada continuin mantenint clients, i ha alertat del fet "que es faci el d'Òdena no vol dir que no n'hi hagi dos".

ERC es felicita que finalment l’Anoia hagi aconseguit l’Outlet però lamenta l'actuació del govern igualadí

La diputada al Parlament de Catalunya Marina Llansana “és una gran notícia que finalment es faci realitat el compromís del Conseller Josep Huguet de portar un Outlet a l’Anoia”. Joan Torras, portaveu del grup municipal, ha coincidit amb la valoració positiva de Llansana però ha lamentat que “l’Ajuntament d’Igualada, amb Aymamí al capdavant, s’hagi deixat perdre una oportunitat d’or com aquesta”.

Torras ha afegit: “Aymamí es va obsessionar en un World Trade Center que no sabem si mai veurà la llum en lloc de prioritzar el projecte d’Outlet que ja tenia un compromís del Govern i uns promotors interessats en tirar-ho endavant, cosa que posa de relleu la poca vista política de l’equip de govern de la ciutat”.

Per la seva banda, el regidor d’Esquerra a Òdena, Carles Casanova, ha destacat que “la construcció d’aquest centre de comerciants serà molt bo pel municipi d’Òdena i per la resta de la comarca” i ha manifestat la seva satisfacció per la decisió d el Govern de la Generalitat.

Pere Calbó: "El Tripartit dona l’esquena a Igualada"

Pere Calbó, Portaveu del Grup Municipal del Partit Popular a l’Ajuntament d’Igualada, ha manifestat que "el govern tripartit de la Generalitat de Catalunya ha donat l’esquena a Igualada. Aquesta decisió suposa no tenir present que Igualada, al dia d’avui, compta amb una xarxa de botigues de fàbrica a la ciutat, que comporta un volum de visitants de 250.000 persones a l’any i que és un sector econòmic important a la ciutat. En definitiva, amb aquesta decisió el tripartit impossibilita que es mantingui el sector econòmic tradicional de les botigues de fàbrica a Igualada."

El regidor popular, a més, ha manifestat que “la proposta d’Igualada permetia sumar sinèrgies amb el comerç igualadí. En canvi, ara amb aquesta decisió, el perill esta en que l’outlet d’Òdena es desenvolupi d’esquenes al comerç de casa nostra.”


20 Comentaris

J

Joan

Igualada

1 d'abril 2009.15:06h

Respondre

Vinga, tots cap a la notícia d’avui... (projecte outlet)

(suggeriment)

p

pere

igualada

1 d'abril 2009.12:49h

Respondre

Per fi s´ha fet la llum. Ara ja sabrem el perqué de la inundació de ”zones blaves”a la que ningú era capaç de trobar-hi una explicació. Son per els 250.000 compradors del Sr. Calbó.... Llegir més Natural..!! jajajaja

L

Lola

Igualada

31 de març 2009.19:51h

Respondre

250.000 persones= 4.800 per setmana

Variació: 2.500 a 10.000 segons setmana

Concentració: 80% dissabte

Cotxes (3 per cotxe): de 666 a 2666 cotxes, segons setmana, el dissabte

Igualada (per no... Llegir més parlar d’Òdena) no pot absorvir ni un 10% d’aquest fluxe (restaurants, bars, aparcament, circulació...)

De fet, si mai s’arribés a fer, dubto que la ciutat ho acabés notant ja que el públic objectiu d’aquests centres no va a fer turisme a llocs com Igualada.

m

miquel

31 de març 2009.18:06h

Respondre

el Sr. Aymamí té massa feina buscan cales a les zones blaves per dedicar temps a les coses que interesen de veritat.

j

jose m.

igd.

31 de març 2009.16:09h

Respondre

El Sr. Calbó es fantàstic!. Diu que vénen unes 250.000 persones a comrpar a Igualada... No serán al.lucionacions d’estar al costat del poder?. 250.000 Sr. Calbó?... No serán poques?...Miri,... Llegir més surti, vuerá més de 1000 persones/dia, de fora d’Igualada, buscant delerosament les botigues outlet... les veu, oi?. Ai, el poder!...

j

josep

igualada

31 de març 2009.15:24h

Respondre

Per fi comentaris una mica fonamentats. Tant papanatisme dient que el Guisado és molt bo o l’altre alcalde molt dolent acaben desfigurarant el que és rellevant. Gràcies per les aportacions que... Llegir més enriqueixen la simple notícia.

J

Joan

Igualada

31 de març 2009.12:56h

Respondre

Les botigues de fàbrica (de tota la vida) que hi ha a Igualada poc tenen a veure amb el concepte Outlet.

He estat en alguns grans outlets (Serravalle, La Roca) i en botigues ”outlet”... Llegir més (Igualada, Milà, Girona, Barcelona, Roma, Madrid...) i, finalment, en botigues de fàbrica (Igualada, Vic, Montebarchi...).

No es pot posar tot en un mateix sac. Si a Igualada queden, després de tot, algunes empreses del sector, el més assenyat (cost/rendiment) és tenir la botiga de fàbrica.

Entenc que Prada, Moschino, Nike, DKNY, etc. utilitzin els grans outlets (mercat potencial de 200 kms de radi), però, això no te sentit ara mateix, per les poques empreses delsector que queden a Igualada.

Si s’acaba fent el projecte d’Òdena (cosa que dubto seriosament) crec que no serà res més enlla del típic centre multi-comercial de polígon industrial que acaba d’enfonsar als 4 petits comerços generalistes dels voltants (Igualada, Vilanova, Montbui, Òdena, La Pobla, Capellades...).

Només cal anar a l’àrea metropolitana per veure el nostre futur.

a

anna

òdena

31 de març 2009.12:38h

Respondre

Aymamí, i d’altres càrrecs de confiança, des d’Òdena us donem les gràcies per haver-nos facilitat tan el camí (no ho podíeu haver fet pitjor per la vostra ciutat). Igualada ja no lidera la... Llegir més conca d’òdena, ni la comarca; em sap greu pels igualadins però votant a qui voteu us ho heu guanyat a pols. Moltes gràcies.

M

Màrius

Igualada

31 de març 2009.12:29h

Respondre

Toni Olivé, tens tota la raó, ara ja és tard.

Els que s’han espavilat ja són als outlets de nivell ”Champions League”.
Els altres seguiran amb el model ”Gimcama Igualadina” com fins... Llegir més ara.

A part, mireu aquest video d’ahir dels Matins del Cuní on entrevisten el propietari de l’outlet online més potent: www.privalia.com (22 millons € facturats el 2008).

COMPRAR BARAT PER INTERNET:
http://www.tv3.cat/ptv3/tv3TotsVideos.jsp?idint=145947628

t

toni

igd

31 de març 2009.12:24h

Respondre

Igualadins, posem-nos a tremolar; si botigues del centre d’Igualada tanquen per a anar a l’outlet d’Òdena l’ajuntament d’Igd registrarà un descens d’ingressos via impostos, però els... Llegir més grans gestors públics que tenim els podran recuperar amb més places de zones blaves (aquelles que serveixen per dinamitzar el comerç, renoi quina paradoxa).

m

marc

igualada

31 de març 2009.12:20h

Respondre

Ho sento però no puc parar de riure. Amic andorrà, els altres alcaldes de la Conca (ves per on també del PSC-PSOE) t’estan passant la mà per la cara dia rera dia.

P

Pagès

Òdena

31 de març 2009.12:10h

Respondre

Em sembla que el que s’explica es confós.
L’Outlet es una superfície comercial prou gran com per requerir d’una llicència que, a dia d’avui, només pot concedir la Generalitat.
És del tot... Llegir més impossible que hi hagi un nou Outlet a Igualada havent estat concedida la llicència a Òdena.
Pel que fa a un nou centre comercial a Igualada, encara que no sigui outlet, també requeriria d’una llicència d el Generalitat. Per tant dubto molt que el projecte d’Igualada pugui tirar endavant com a superfície comercial.
Altra cosa es que les lleis en un futur eliminin la necessitat de llicència de l’administració per obrir una superfície comercial gran. De totes maneres, i encara que s’elimini la necessitat de concedir llicència per obrir una gran superfície comercial, cal tenir en compte que les superfícies comercials les construeixen les empreses i no pas els politics. Per tant podria donar-se el cas que desapareixes la necessitat de llicència i ningú volgués construir un centre comercial per les característiques econòmiques de la zona.
Si no vaig prou bé, que és possible, que algú em corregeixi, el pagesos som de poc llegir.
Altra cosa seria que l’Aymamí munti una empresa municipal per construir un centre comercial que es podria dir COOC (Competència Outlet d’Òdena per Collons). Li recomanaria que anés a la Caja Castilla la Mancha a demanar un préstec, que allà els donen a empreses no rendibles.

T

Toni Olivé

La Mallola

31 de març 2009.11:16h

Respondre

La meva aportació és estrictament tècnica. Durant deu anys he portat els outlets d’una empresa igualadina. Això m’ha permès també mantenir una relació molt estreta amb els gestors de La... Llegir més Roca Village, la millor organització d’outlets d’Europa. També he estat membre de la junta de Fagepi en el si de la qual vaig defensar el projecte. Felicito l’Ajuntament d’Òdena i Fagepi, com també felicitaré l’Ajuntament d’Igualada si finalment ens concedeixen el segon outlet. No obstant, em preocupen una sèrie de questions que ningú no posa sobre la taula... Quantes empreses d’Igualada apostaran per l’outlet ara que l’aposta ha de ser ferma? Tindria sentit un outlet sense les ”locomotores” igualadines? Les empreses d’Igualada tancaran les seves botigues actuals i les obriran al nou centre o mantindran dues botigues alhora? Com ho farem per atraure públic de tot arreu i especialment de Barcelona, ara que tot Barcelona és un outlet i pots trobar bones marques i grans descomptes a tot arreu? Com ho farem per atraure marques de fora d’Igualada que tinguin prou renom i no estiguin ja a La Roca, tenint en compte que les marques que són a La Roca no podran ser a Igualada? Els dubtes, multipliquem-los per dos si finalment, i seguint aquesta tradició tan igualadina, no solament tenim un outlet sinó dos. Tot i que és possible que tot plegat ja estigui previst en uns projectes que francament no he consultat, expresso la meva preocupació i crec modestament que aquesta hauria de ser l’agenda dels promotors del centre (o dels centres). No ho dic per tocar la pera sinó perquè fa molt de temps que m’ho plantejo i sóc dels que pensen -i espero equivocar-me, sincerament- que amb l’outlet hem fet deu o quinze anys tard.

A

Albert

31 de març 2009.11:11h

Respondre

Carregats de zones blaves, verdes, potser de roses i tot. Un polígon industrial fantasmagòric. Com a societat hem criticat moltíssim qualsevol tipus de negoci o acte que es fa, la pressió... Llegir més ciutadana ha fet tancar complexes com un circuït d’automodelisme de nivell europeu, empreses del polígon per sorolls, fums i olors, no hem tingut en cap moment una piscina olímpica com la de moltes ciutats com la nostra, ens hem barallat pel nom d’un aeròdrom, i segurament aquest comentari s’allargaria i emprenyaria a més d’un. Quan algú d’Igualada o fora intenta qualsevol mena de negoci en aquesta ciutat, se li posen pedres, troncs, pujades i baixades, gairebé sembla una prova d’enduro per alguns, per tant crec que ens mereixem estar on estem. Per altre banda tornem a fer el ridícul un com més intentant competir amb el veí del costat, un veí que és un trist poble i que s’ha espavilat a tenir projectes. Crec que és hora de retirar el nostre projecte i intentar ser part de l’odenenc, i per altre banda apuntar-nos en un cartell ben gran quina classe política volem per a la nostra ciutat.

M

Mercè

Igualada

31 de març 2009.10:05h

Respondre

Esperen que prosperi també? Ja ja ja ja!!! Aquests són els qui ens governen?? JA JA JA!!! Ai que em pixo de riure (o de pena).

T

Toni

Igualada

31 de març 2009.09:10h

Respondre

Que no s’enganyi el Sr. Calbó i que no busqui culpes en el tripartit, sinó en el projecte que va presentar Igualada. I no entenc com pot dir que un outlet a la Masia fa mal al comerç igualadí i... Llegir més que un outlet a Can Roca ”suma sinergies amb el comerç igualadí”.De sempre es pot donar la culpa de les coses als rivals polítics... també hi ha l’opció de reconèixer que s’han fet malament les coses, oi? Al pp també són humans...

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

31 de març 2009.08:28h

Respondre

L’outlet ja està bé a Òdena. El problema per a l’equip de l’Entesa és que si l’Outlet va a Òdena ells perdran molta pasta. Moltes botigues que ara paguen els seus impostos a Igualada... Llegir més marxaran i els pagaran a Òdena. Aquesta és la clau de tot plegat. A Aymamí se li’n refot que l’outlet dinamitzi l’economia.
Jo crec que intentar competir amb l’outlet odenenc demostra la poca classe dels líders polítics igualadins. Aquest equip de govern, teòricament socialista, sempre actua d’esquena als veïns i a tots els municipis del voltant. Amb gent com Aymamí, Fabregat, Riba, Figueres o Gabarró no hi ha absolutament res a fer. Sempre tiren pel camí del dret en funció dels seus interessos i així li va a Igualada, que ja és una ciutat residencial, desindustralitzada, amb població envellida i sense gaires recursos per créixer. Llastimosament han aconseguit que tothom reconegui la manca de lideratge d’Igualada en el conjunt de la Conca. I ara es comença a recollir el mal treball fet durant aquests anys.

E

Ester

Igualada

31 de març 2009.08:03h

Respondre

Mala notícia. Em pensava que sabríem perdre amb elegància i intel.ligència i veig que no. L’Entesa comença a treballar per la desertització comercial del centre d’Igualada. Dos centres... Llegir més comercials???????????

x

xavi

igd

30 de març 2009.15:59h

Respondre

Òdena 1, Igualada 0. I per no parlar de Montbui amb en Teo Romero, això sí que és un alcalde (si no mireu tot el que ha fet aquests últims temps).

Gràcies Aymamí i d’altres càrrecs de... Llegir més confiança

L

Lluiset Palop i Flairol

Igualada

30 de març 2009.14:15h

Respondre

Trobo que el senyor Pàmies dóna excuses de perdedor i de mal pagador. El que hauria de fer l’ajuntament és retirar aquest projecte fet només per fer mal al projecte odenenc. Heu perdut, i és... Llegir més el moment de la retirada. Una retirada a temps no és un ridícul, però sí una derrota.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.