//Plugins sense CDN ?>
Els principals dissenyadors busquen en aquests certàmens el material per confeccionar les seves col•leccions i els blanquers igualadins sempre han tingut molt bona acollida gràcies a que la seva especialització i tecnificació els ha permès oferir productes amb un gran valor afegit i de màxima qualitat. Enguany, però, malgrat els seus esforços comercials i l’interès que han despertat els seus articles, els adobers igualadins han notat una forta davallada en les comandes concretades durant les fires. Això es deu en part a la crisi, però bàsicament a que juguen amb desavantatge respecte a la competència i és que els preus del seus productes no resulten competitius enfront dels que poden oferir els seus competidors que tenen subvencionats els costos de depuració de l’aigua.
Indústries adoberes d’altres zones d’Espanya com Lorca (Múrcia) o de les regions italianes de La Toscana, Arzignano i Solofra han rebut subvencions en les construccions de les seves depuradores mentre que la depuradora d´Igualada és possiblement la única d´Europa que no ha rebut cap subvenció en la seva construcció. Aquest greuge segueix mantenint-se doncs moltes industries competidores espanyoles i europees reben constantment ajudes de les administracions sigui en forma de subvenció del cost de l’aigua o assumint el manteniment de la depuradora, fet que els permet oferir uns preus molt més competitius. En canvi els blanquers igualadins han d’assumir íntegrament el cost que suposa mantenir una depuradora.
A més a més, i com vénen reclamant des de fa temps els adobers, la depuradora dels blanquers d´Igualada té un cost anual superior a 500.000 € per depurar aigües urbanes i que tampoc els és compensat per l’administració. Els costos ambientals de tractament de depuració de l’aigua i de gestió dels residus representen entre un 5% i un 25% de la facturació d’aquestes industries, depenent de si són empreses de cicle complert o de serveis, el que en aquests moments s’està convertint en el problema més greu d’aquest clúster igualadí.
Tot i aquest greuge comparatiu, els blanquers no escatimen esforços comercials i assistiran a les properes cites del sector: l’Asia Pacific Leather de Hong Kong, entre el 31 de març i el 2 d’Abril, i Lineapelle a Bologna, entre el 15 i 17 d’abril.