//Plugins sense CDN ?>
Ferran Soriano lidera el projecte que està fent ressorgir la companyia d'aerolínies Spanair per donar valor a l'aeroport de Barcelona i convertir-lo en un hub, un aeroport que doni acollida a vols en xarxa, és a dir, que estigui connectada a totes les ciutats del món. Segons Soriano per a les empreses catalanes és imprescindible que hi hagi vols directes des de Catalunya cap a les noves economies emergents, per exemple, Brasil. Per això és molt important el nou vol Barcelona - Sao Paulo que ofereix la companyia Singapore Airlines gràcies a l'acord entre aquesta i Spanair.
Cal que Barcelona sigui un hub perquè l'aeroport corporatiu de l'Anoia tingui sentit
Ferran Soriano va explicar que a l'Estat espanyol és l'únic lloc on les companyies de baix cost, com per exemple RyanAir, han aconseguit penetrar en els aeroports principals (El Prat i Barajas) i aquest fet posa en perill la supervivència dels altres aeroports. Segons Soriano un territori necessita un aeroport que sigui un hub, un aeroport per a vols low cost i un aeroport corporatiu; en aquesta direcció, el president d'Spanair va afirmar: 'És important que Catalunya tingui un aeroport corporatiu, i és important que estigui a l'Anoia', però Soriano també va recordar que perquè aquest aeroport tingui sentit d'existir i sigui un èxit, cal que Barcelona deixi d'acollir vols de low cost i vols corporatius.
Indicis de recuperació econòmica
Ferran Soriano va llençar un missatge d'optimisme recordant que històricament la recuperació de les companyies aèries precedeix sempre la recuperació de l'economia en general i, en aquest sentit, actualment les aerolínies ja viuen un millor moment que el que vivien l'any passat. Malgrat tot, apunta Soriano, cal ser conscients que Europa se situa a la cua d'aquesta recuperació en les aerolínies i que són les companyies d'Àsia i Amèrica Llatina les que la lideren.
Albert,
Evidentment quan em referia a la infrautilitzada ho deia per la terminal T2 A,B,C . Només cal anar-hi a fer una passejada, que sembla quasi una terminal deserta vist abans, per això els... Llegir més “low cost” si poden introduir millor, que quan no hi havia la T1 i també els vols corporatius. Mentre no es saturi i d’això en hi ha per temps, no hi ha color.
Home Josep, la T1 infrautilitzada? vols de baix cost a la T1? Com a màxim els de Vueling. Sortosament ja he passejat molts i molts dies per la nova T1 i sincerament hi ha un gran moviment en... Llegir més general, vols de grans companyies i crec que se li ha de donar un xic de temps i aquesta terminal es farà forta. A l’antiga terminal jo no ho veig pas malament que s’utilitzi per vols de baix cost, cada dia apareix alguna companyia nova i per vols corporatius.
Toquem un xic de peus a terra i pensem, com podem col·locar un corporatiu en una zona on ja hi ha manifestacions en contra, perquè per als igualadins és molt fàcil dir que el volem, però, i els de la Pobla, o Capellades? Per altre banda tenim una autovia que fa pena i que a Sant Andreu de la Barca ja estas parat cada matí, per tant no tens un bon accés a la capital. I finalment, si realment volem un corporatiu, no hauriem de tenir ja des de fa anys un aeròdrom en bones condicions, amb bons accesos i un entramat de serveis a oferir?
De moment i malauradament aquests globus petarà. Per cert fa molts i molts i molts anys uns senyors de fora vingueren i proposaren un aeròdrom esportiu amb uns dissenys per acollir pilots d’arreu amb les seves avionetes, però una capital de comarca va dir que no.
Si noi, tots a la una cap al precipici: encara no s’ha desinflat del tot aquest globus i encara pot petar fort en qualsevol moment als nassos.Compte!
“.....Soriano també va recordar que perquè aquest aeroport tingui sentit d’existir i sigui un èxit, cal que Barcelona deixi d’acollir vols de low cost i vols corporatius.....”
Després... Llegir més d’aquestes paraules, i tenint en compte que els “low cost” i els vols corporatius estan arrelant cada dia més en una terminal infrautilitzada, des que es va obrir la T1, potser que ens ho fem mirar tots plegats, a més combinat amb la situació econòmica en la que estem, hem de ser realistes i pensar que és tardara molt temps a saturar o que hi deixi d’haver vols corporatius i low cost al Prat a la T2 A,B,C.
Lo del hub, tampoc sembla que vagui per bon camí, per tant ni una condició, ni l’altre, perquè l’aeroport corporatiu de l’Anoia sigui una realitat. Ja sé que molta gent si ha esmerçat molt, però siguem realistes com diu en Riera i busquem altres alternatives, perquè de moment aquesta realitat és com la del llibre “qui m’ha robat el formatge”. O busquem formatge a un altre banda o ens morirem de gana, passant el temps preguntant-nos qui ens el ha robat. De totes maneres tampoc calia esmorzar amb en Soriano per deduir-ho. Ara be, l’esmorzar ja no us el treu ningú.
Tothom ha inflat el tema de l’aeroport corporatiu de Igualada sense explicar que ja existeix aquest aeroport a la antiga Terminal C (pont aeri BCN Madrid) de Barcelona i que difícilment se’n... Llegir més farà un altre a 60 km de la capital amb els inconvenients que això representa pels possibles usuaris, a mes del cost d’inversió de fer-ne un de nou al costat del de BCN. Somniar es bonic, però no hem de jugar amb les coses del menjar.
La qüestió es que els de Aena estan ajuntant a BCN vols de “low cost” i vol corporatiu a BCN però no volen apostar pel hub, que ho reserva a Madrid.
Si Spanair no aposta clarament per la catalanitat de la empresa no tindrà futur.
joan
igualada
9 d'octubre 2010.07:43h
Perque algú s’imagina el FC. Barcelona sortint i arribant a Igualada...? Oi que no. Doncs per això es fan els aeroports corporatius: vols charters especñifics i vols privats de petitis... Llegir més companyies... Mireu us explico que soc usuari habituals de l’aeorport de dues terminals de BCN, i hi vaig dierents dies a la setmana a diferents horaris. I si, la T1 i l’aeroport en general està molt molt infrautilitzat i buit la major partr d’hores del dia, i careix d’un nombre significatius de vols internacionals de llarga distància, i té un numero moderat de vols internacionals de curta o mitja distància i té un nombre (per sort) notable de vols de companyies low cost (nom comercial d’un tipus de serveis de vol perfectament compatible amb altres en vols de llarga o de curta distància)... I la T1 està buida moltes molts hores al dia i la T2 està deserta residdsenyant-se perque no hi ha oferta avui dia(hi opera esay jet, ryanair... i companyies d’altres paisos con air marroc airarabyia, air tunis....). PER TANT EN AQUEST MOMENT EL QUE TÉ SENTIT és potenciar l’aeroport de BCN i les seves dues terminals, que deixaran merament residuals Reus, Girona o Lleida (que ja és residual) i Igualada... non coment ja que malauradament avui encara (i en 10 anys de marge) no te sentit ja que BCN i Sabadell, o Girona o Reus, ja existent i millor dotats del que mai serà Igualada ja fan aquest servei. Per tant Igualada i el seu aeordrom tenen un futur magre, tot i que jo crec que CAL FER-LO mirant més enllà de 10 anys i pensant que cal definir-lo o redefinir-lo bé... però avui no té sentit. I sino que m’expliquin i argumentin amb dades constatables el contrari. Nomes tindria futur si l’aeroport de BCN estés al maxim del seu funcionament i els vols corporatius haguessin de migrar de l’aeorport del Prat i tot i així... Perque algú s’imagina el FC. Barcelona sortint i arribant a Igualada...? Oi que no. Doncs per això es fan els aeroports corporatius: vols charters específics i vols privats de petitis companyies...