//Plugins sense CDN ?>
Gent d’Igualada, de la comarca, de Barcelona, Cervera, Lleida… de llocs molt diferents era el públic que va visitar el Rec.05 en la seva primera jornada. I és que aquesta edició ha arrencat amb força. Segons els organitzadors, tot i no tenir xifres, destaquen l’èxit d’aquest primer dia i parlen ‘de superar el nombre de visitants respecte la primera jornada de l’edició anterior’.
Refrescant-se amb un 'pinxo' de fruita trobem la Clara, la Lídia, i la Mireia. Són infermeres de en un centre mèdic de Barcelona i feia dies que esperaven el Rec.05, ‘quan vam saber les dates vam mirar el nostre calendari laboral i vam veure que el primer dia del Rec.0 teníem lliure’. Elles ja fa dues edicions seguides que venen a Igualada i enguany ‘hem quedat molt sorpreses de l’espai on hi ha David Valls per que mai havíem vist un safareig autèntic’.
Un altre dels espais més elogiats és el conjunt fabril del ‘Vapor de Baix’. El Joan i la Cristina, de Cervera, descansant en una de les bales de palla tot mirant les gallines que corren per allà, expliquen que els ha agradat l’espai que han dissenyat els alumnes de l’escola Elisava de Barcelona per que ‘lliga amb els dissenyadors que ocupen aquesta zona’.
L’ampliació del circuit, tema de conversa
Enguany les botigues efímeres estan ubicades al llarg d'un circuit més ampli i molts dels visitants consultats per aquest diari opinàven que 'el recorregut és fa molt llarg', però per contra 'es pot caminar millor’.
'Una marca és una carrera de fons'
A dos quarts de sis de la tarda, Inmaculada Urrea, consultora de branding especialitzada en moda, va oferir una conferència sobre ‘El valor de les marques’ al Museu de la Pell. Urrea va explicar que 'una bona marca és aquella que té un llarg recorregut, que narra una història i que deixa petjada'. Crear 'una marca és una carrera de fons, que avui està de moda i demà no'. I per aconseguir l'exit 'cal una bona gestió dels intangibles'. Tot plegat ho va exemplificar amb la figura de Ralph Lauren 'que és una marca'. Inmaculada Urrea també va dir que Lauren va ser 'el primer en aconseguir transmetre emocions amb les seves botigues, al igual que fa el Rec'.
La consultora de brandingi també va destacar que al món de la moda hi ha moltes empreses, però moltes no són marques de veritat per que només són producte, són publicitat, són imatge. N'hi ha que fins i tot 'només tenen per obejectiu facturar i això no és sinònim de marca'.
La conferència també va tractar sobre l'evolució de les marques, les quals han passat de mostrar-se com les millors del mercat, a transmetre emocions amb els anuncis i 'avui en dia ens trobem en el moment en què les marques han d'involucrar als consumidors per que agradi o no ells també són propietaris de les marques'. Això segons va explicar Urrea s'aconsegueix amb 'la gestió de les xarxes socials'. Va posar l'exemple de Nike Running qui a través de la xarxa va crear un joc dirigit a tota la seva comunitat activa.
Agenda de divendres
Destaca el debat sobre ‘Eines de planificació urbana i desenvolupament local per al barri del Rec’. Està organitzat pels Amics del Rec i comptarà amb la participació d’especialistes de disciplines territorials molt diverses. A les 18h, a l’Estudi Ribaudí, a la 2a planta de L’Adoberia (sobre pop up store de Sita Murt).
El nou bar del Traginer
Coincidint amb els tres dies del Rec.05, els familiars i amics del Museu del Traginer obren les portes del seu taller remodelat en bar, just a l’encreuament del carrer Creueta amb el carrer del Sol. Els assistents poden gaudir d’un espai únic per conèixer el món del traginer tot fent un mos entre eines, carros i carruatges. També s'han programant diversos concerts de petits artistes de la comarca, i d’altres de no tan petits, que, de forma solidària, amenitzaran les jornades al jardí chill-out preparat per l’ocasió.
Molt intressant l’espai Rec Kids!!!!I també molt intressant potenciar marques Igualadines com micu micu!!!!Encara que crec que no se’n va fer prou ressó!!!
Encantada amb les mantes que vaig... Llegir més comprar!!!!
exit i admiracio ...i una conferencia molt intersssant sobre la creacio deles Marques , en el magnific auditori del Museu.Aixi son les noves plataformes comercials, antigament anomenaes Fire ,oferta... Llegir més ,demanda, venda, networking , i conferencies de primer nivell. Bon dia REC05 que continui l exit il admiracio..
elvira
Igualada
11 de juny 2012.11:35h
Valoro molt aquesta iniciativa. El REC05 ha sigut un èxit i una promoció per la ciutat, que prou falta en aquest temps que vivim. És increïble la capacitat per transformar uns edificis que són... Llegir més vells i rònecs, en espais que acaben resultant agradables i acollidors. Els decoradors han mostrat molta imaginació i creativitat.
Caldria pensar noves idees per promocionar aquest barri!