//Plugins sense CDN ?>
L'edició d'enguany ha tractat sobre a transformació digital i els impulsors es mostren satisfets per l'impacte de la temàtica. Era la quarta edició de BSTIM, de periodicitat biennal, i que es reprendrà el 2021.
La Fira BSTIM tancava portes aquest dijous a la tarda, amb un balanç similar de visitants que les altres edicions, per sobre del miler de visitants. L'organització considera que s'han "acomplert els objectius fixats: posar en contacte la seixantena d'empreses expositores de l'àmbit tèxtil amb compradors de marques internacionals, grans distribuïdors i dissenyadors interessats en trobar proveïdors de proximitat". Alguns d'aquests compradors provenien de països com Anglaterra, França, Bèlgica i Mèxic, Marroc, Itàlia, Alemanya, fet que consolida la fira BSTIM com un certamen de caràcter internacional. Un 20% dels visitants han estat estudiants de diverses escoles de moda d'arreu del país.
El certamen, organitzat per Fira d'Igualada, l'agrupació tèxtil Fagepi i l'Ajuntament d'Igualada, és l'única fira de producció tèxtil de l'Estat espanyol i té com a objectiu donar a conèixer el potencial de producció tèxtil que té el país i empènyer les grans marques a fabricar aquí part de la producció que fins ara feien al continent asiàtic. Entre els avantatges de fabricar en proximitat destaquen el tracte proper, la possibilitat de fer sèries més curtes, dissenys personalitzats, rapidesa en l'entrega de la peça acabada i evita estocs i costos financers. A més, les empreses també valoren poder establir una relació de confiança amb el proveïdor, que sigui duradora i contribueixi al desenvolupament dels productes de la marca.
Les empreses expositores han ocupat els 1.800 metres quadrats d'exposició del recinte l'Escorxador d'Igualada. Els organitzadors valoren la qualitat dels visitants, persones amb un perfil marcadament professional. Així, s'espera que els contactes realitzats durant els dos dies de durada de la fira esdevinguin comandes en ferm els propers mesos, ja que la dinàmica de temporades per col·leccions característica del sector fa que la consolidació dels acords comercials cristal·litzi uns mesos posteriors a cada temporada.
Pel que fa a la temàtica de la transformació digital, eix d'enguany, ha tingut bona resposta de la mà de nombroses empreses de l'àmbit tecnològic que han assistit a BSTIM per primera vegada, com ara empreses de software informàtic, d'e-commerce, d'impressió digital o de fabricació en 3D. També han copsat l'interès dels visitants les marques que aposten per la sostenibilitat. Gràcies a això, la fira també ha pogut ser un reflex dels reptes i esperances de futur que té el sector si aposta decididament per la digitalització i la sostenibilitat.