//Plugins sense CDN ?>
L’acord entre les dues entitats es va materialitzar el passat mes de gener amb la primera trobada entre els dissenyadors Estrella Archs, Miriam Ponsa, Mosquito en Alaska, Josep Abril, Parnasse, Cecília Sorensen i Boris Bidjam amb 20 alumnes de MBA de l’escola de negocis. En un espai de diàleg, els creadors van presentar als alumnes les seves empreses per tal de detectar les respectives febleses i oportunitats. Per la seva part, el professor Josep Maria Galí, expert en negocis de moda, va explicar les claus de l’èxit d’una empresa de moda. Finalment, l’acte es va clausurar en un espai de contacte directe entre alumnes i creadors, on ambdues parts van poder relacionar-se i establir possibles col·laboracions.
L'altre aspecte innovador de la trobada la van posar els maniquís que els dissenyadors van col·locar a les instal·lacions d’ESADE FORUM, a l’Avinguda de Pedralbes de Barcelona, on es va celebrar el seminari. Una imatge que Eugènia Bieto, subdirectora d’ESADE, va qualificar d’inusual i innovadora, i que va donar un nou valor a la trobada.
Aquest conveni de col·laboració entre FITEX i ESADE s’emmarca en el programa BePhysic, una iniciativa del Pla de dinamització de la moda catalana que gestiona FITEX i que neix amb la missió d’ajudar a dissenyadors independents, amb seu a Catalunya. L’objectiu del Pla és incrementar la notorietat i les vendes del sector de la moda, donant suport en les activitats de prototipatge, en la gestió de les fabricacions i en l’establiment de relacions comercials amb marques de moda catalanes ja consolidades al mercat. El Pla de dinamització de la moda catalana és una iniciativa del Govern de la Generalitat de Catalunya impulsat mitjançant la Direcció General de Comerç. L’èxit de la primera trobada confirma les previsions de prolongar la col·laboració entre FITEX i ESADE que ja treballen en un nou programa de trobades amb altres dissenyadors i estudiants pels propers mesos.