//Plugins sense CDN ?>
La presentació va anar a càrrec de Miquel Àngel Pellicena, secretari acadèmic de la facultat de psicologia de la Blaquerna i membre de l’Equip Directiu, i el Iago Esteve, representant de la firma Sita Murt. Tots dos van deixar clars els objectius de l'Institut: generar coneixements rellevants sobre els consumidors i les pautes de consum que permetin a creadors, marques i distribuïdors de moda catalans el desenvolupament de productes innovadors i la prestació de serveis d’alt valor afegit.
Per fer-ho, INCISO aposta per utilitzar les tècniques pròpies de les ciències socials (psicologia, sociologia, antropologia, etnografia, demografia, historia, lingüística...) per accedir a aquests nous coneixements transformadors que han de contribuir a la innovació de productes i serveis. Pellicena i Esteve també van destacar la importància del treball conjunt empreses, universitats i centres de recerca (en l’àmbit de les ciències socials).
Temps de canvis
Pel que fa a la jornada, el gerent de FITEX David Garcia i Lídia Morcillo, responsable de coolhunting, van parlar dels grans canvis que s'estan produint, com ara l'envelliment de la població, el desplaçament del centre econòmic mundial, l'escassetat de recursos naturals i els moviments migratoris. També es va analitzar l’evolució del consum: la polarització del mercat en low cost i luxe, la sensibilització pel medi ambient, la responsabilitat social corporativa o bé la prevalença d’allò efímer. Finalment es va parlar dels avenços tecnològics, tant en la peça de roba com la tecnologia al punt de venda, o bé la que utilitza el consumidor per comprar o interactuar amb la marca.
Els tres eixos van generar un interessant debat entre els assistents, que va permetre identificar ítems concrets en els quals INCISO començarà a treballar a curt termini. Aquest mateix any és previst que l’Institut enllesteixi el seu primer estudi.