TORNAR

FITEX presenta l'Institut de Ciències Socials Aplicades a la Moda davant d'una trentena d'empreses del sector

La jornada va servir per identificar preguntes i els primers objectes d'estudi per a la nova institució

economia
Divendres, 21 gener 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La jornada celebrada ahir a Barcelona, amb el títol 'Tendències de futur en el consum de moda', va servir per a presentar davant de 35 empreses del sector el nou Institut de Ciències Socials Aplicades a la Moda impulsat pel Centre Tecnològic FITEX. En l'acte es va parlar de l'evolució del consum i de les actituds dels clients, així com dels canvis econòmics i tecnològics que més incidència tenen en l'àmbit del tèxtil i la moda.

Els participants en aquesta primera jornada

La presentació va anar a càrrec de Miquel Àngel Pellicena, secretari acadèmic de la facultat de psicologia de la Blaquerna i membre de l’Equip Directiu, i el Iago Esteve, representant de la firma Sita Murt. Tots dos van deixar clars els objectius de l'Institut: generar coneixements rellevants sobre els consumidors i les pautes de consum que permetin a creadors, marques i distribuïdors de moda catalans el desenvolupament de productes innovadors i la prestació de serveis d’alt valor afegit.

Per fer-ho, INCISO aposta per utilitzar les tècniques pròpies de les ciències socials (psicologia, sociologia, antropologia, etnografia, demografia, historia, lingüística...) per accedir a aquests nous coneixements transformadors que han de contribuir a la innovació de productes i serveis. Pellicena i Esteve també van destacar la importància del treball conjunt empreses, universitats i centres de recerca (en l’àmbit de les ciències socials).

Temps de canvis

Pel que fa a la jornada, el gerent de FITEX David Garcia i Lídia Morcillo, responsable de coolhunting, van parlar dels grans canvis que s'estan produint, com ara l'envelliment de la població, el desplaçament del centre econòmic mundial, l'escassetat de recursos naturals i els moviments migratoris. També es va analitzar l’evolució del consum: la polarització del mercat en low cost i luxe, la sensibilització pel medi ambient, la responsabilitat social corporativa o bé la prevalença d’allò efímer. Finalment es va parlar dels avenços tecnològics, tant en la peça de roba com la tecnologia al punt de venda, o bé la que utilitza el consumidor per comprar o interactuar amb la marca.

Els tres eixos van generar un interessant debat entre els assistents, que va permetre identificar ítems concrets en els quals INCISO començarà a treballar a curt termini. Aquest mateix any és previst que l’Institut enllesteixi el seu primer estudi.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.