//Plugins sense CDN ?>
La reunió que aquest divendres al matí ha mantingut el conseller Huguet amb una vintena d'empresaris del sector de l'automoció de l'Anoia, l'Alt Penedès, el Garraf, el Solsonès, el berguedà i l'Osona, ha servit per posar sobre la taula les peticions d'aquests empresaris. Així ha recordat que els fabricants de vehicles han rebut ajudes de l'administració, i aquesta empenta els hauria de repercutir, en igualtat de condicions als proveïdors de complements i components. El conseller Huguet, compartint aquesta inquietud, ha avançat que 'advertiran a Nissan i Seat que tenen l''obligació moral' d'escollir proveïdors catalans, i que no s'hi val' a substituir subministradors catalans pel altres de França o Alemanya perquè aquests tenen més capacitat de lobby'.
Una altra de les principals preocupacions del sector està en el sistema bancari, 'una preocupació que compartim des de la Generalitat ja que ni bancs ni caixes no estan fent la seva feina' ha assenyalat el conseller.
Ha afegit que 'desitja' que punxi la bombolla immobiliària i que els preus dels pisos 'toquin el terra' perquè a partir d'aquí pugui remuntar la construcció i el sector financer, que assegura que està 'entrampat' amb les hipoteques. 'Fins que no punxi, el sistema bancari no quedarà sanejat', ha sentenciat.
Xifres optimistes de maig-juny
D'altra banda el conseller ha assenyalat que el sector dels components de la indústria d'automoció ha començat a frenat la caiguda, amb certes expectatives de poder superar els propers mesos amb una mica de tranquilitat. Magrat això ha assenyalat que hi ha 'molta feina a fer' apuntant a que una part de la demanda no es recuperarà, 'com la de 4x4', tot i que apareixen noves sortides: el cotxe elèctric.
'La indústria ha de fer un canvi cap a la construció de vehicles que no utilitzin combustibles fòssils' ha afirmat el conseller, afegint que les empreses de components, el que ha de fer és diversificar, 'aprofitar la capacitat i la tecnologia per fer parts del procés productiu d'altres sectors, com les energies renovables, embasament sofisticat, tocnologia mèdica, construcció de trens i avions...'. Huguet afirma que algunes empreses ja han fet aquest canvi, aquesta diversificació 'i la crisi els ha afectat menys. És una nova oportunitat de negoci' ha assegurat.
Huguet adverteix a Nissan i Seat que tenen l''obligació moral' d'escollir proveïdors catalans
Huguet adverteix a Nissan i Seat que tenen l''obligació moral' d'escollir proveïdors catalans
marc
igualada
3 de juliol 2009.18:12h
Segons un estudi del RACC(http://www.3cat24.cat/noticia/393710/societat/Entrar-a-Barcelona-en-cotxe-es-el-doble-de-rapid-que-en-transport-public) entrar a Barcelona en cotxe és el doble de ràpid... Llegir més que en transport públic. Com diria aquell, ”manda huevos”