//Plugins sense CDN ?>
En els darrers anys hi ha hagut canvis substancials en l'economia de l'indústria tèxtil i la seva producció. Les estratègies de màrqueting afavoreixen sobre tot, a les grans marques i empreses que es dediquen a aquest sector. Ara ha començat un període de rebaixes, que plantegen noves dificultats i reptes per al petit comerç.
'Black Friday', 'la botiga al carrer', les rebaixes d'estiu, d'hivern… Hi ha moltes etapes de venda durant el cicle anual a Igualada, però tant comerciants, com consumidors posen en dubte la validesa i la positivitat de l'estructura actual dels períodes de rebaixes. Al sector comercial de la ciutat hi ha la percepció que a Igualada totes aquestes estratègies no afavoreixen per a res als petits negocis que busquen una qualitat i una relació de confiança entre el comerciant i el comprador. En el cas concret del sector tèxtil, el president de Comerç d'Igualada, Xavier Figueres, assegura que una regulació de promocions i ofertes en el sector tèxtil a Igualada "aportaria estabilitat i evolució en les vendes de les petites i mitjanes empreses del sector".
Aquest juliol ha començat un nou període de rebaixes, que s'ha d'allargar fins a finals d'agost. La legislació actual no estableix quins marges han de tenir els descomptes, que oscil·len en una forquilla molt ampla, del 10 al 70%. La introducció de jornades com el 'Black Friday' -l'aposta de marques que provenen dels Estats Units- o l'existència de situacions excepcionals com la setmana de 'shopping' ha tret part del component que tenien les rebaixes al nostre país i condiciona també al petit comerç. A finals del 2016, el director general de Punto Blanco, Ignasi Reixach, subratllava precisament que el fenomen del Black 'Friday' fa perillar els marges de benefici del sector tèxtil.
L'"especial" relació venedor-comprador, un actiu a Igualada
Per la seva part, el president de l'antiga UBIC relativitza la desregulació que es pateix el sector, doncs creu que "el petit comerç a la ciutat no mor gràcies a la relació venedor-comprador, una relació molt més tancada i càlida que la relació que s'hi estableix a una botiga d'una gran empresa". Figueres vol ressaltar que "l'interès dels botiguers igualadins no es basa a fer vendes, es basa a fer clients". En aquest sentit, la patronal del comerç local valora que la importància del tracte i la confiança dels botiguers amb els ciutadans com a actiu constant del comerç igualadí.
BLANCA LINARES