En els darrers anys hi ha hagut canvis substancials en l'economia de l'indústria tèxtil i la seva producció. Les estratègies de màrqueting afavoreixen sobre tot, a les grans marques i empreses que es dediquen a aquest sector. Ara ha començat un període de rebaixes, que plantegen noves dificultats i reptes per al petit comerç.
'Black Friday', 'la botiga al carrer', les rebaixes d'estiu, d'hivern… Hi ha moltes etapes de venda durant el cicle anual a Igualada, però tant comerciants, com consumidors posen en dubte la validesa i la positivitat de l'estructura actual dels períodes de rebaixes. Al sector comercial de la ciutat hi ha la percepció que a Igualada totes aquestes estratègies no afavoreixen per a res als petits negocis que busquen una qualitat i una relació de confiança entre el comerciant i el comprador. En el cas concret del sector tèxtil, el president de Comerç d'Igualada, Xavier Figueres, assegura que una regulació de promocions i ofertes en el sector tèxtil a Igualada "aportaria estabilitat i evolució en les vendes de les petites i mitjanes empreses del sector".
Les botigues a l'Anoia, en període de rebaixes FOTO: B. L.
L'"especial" relació venedor-comprador, un actiu a Igualada
Per la seva part, el president de l'antiga UBIC relativitza la desregulació que es pateix el sector, doncs creu que "el petit comerç a la ciutat no mor gràcies a la relació venedor-comprador, una relació molt més tancada i càlida que la relació que s'hi estableix a una botiga d'una gran empresa". Figueres vol ressaltar que "l'interès dels botiguers igualadins no es basa a fer vendes, es basa a fer clients". En aquest sentit, la patronal del comerç local valora que la importància del tracte i la confiança dels botiguers amb els ciutadans com a actiu constant del comerç igualadí.
BLANCA LINARES