TORNAR

Igualada Comerç 'declara la guerra' al Rec Stores

Denuncia iregularitats normatives davant de les administracions competents

economia
Dilluns, 17 juny 2013. 16:45. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'entitat Igualada Comerç ha elaborat  a través de la Confederació de Comerç de Catalunya, un informe sobre aquesta passada edició del Rec Sotores que han posat en coneixement de l'Ajuntament d'Igualada, i als diferents departaments de la Generalitat, en el que denuncien pressuptes irregularitats normatives a nivell de llicències d'activitats, seguretat o prevenció de riscos.

Roda de premsa, aquest dilluns a la tarda a la seu d'Igualada Comerç

Des d'Igualada Comerç, el seu president,Jordi Martínez, ha afirmat que després de 4 anys de celebració del Rec Stores, 'el got ja s'ha omplert i ja no hi ha possibilitat de diàleg'. Des de l'entitat s'assegura que l'esdeveniment comercial suposa 'un greu perjudici pel comerç local d'Igualada, ja que esgota el pressupost destinat a les compres de la gent d'Igualada i la comarca' , un territori, on asseguren 'les rendes no són les més altes'.

Segons Jordi Martínez, des de l'entitat s'ha vist com 'un edeveniment que s'anunciava com a temporal, finalment ha madurat i s'ha consolidat, i tot i que durant aquest temps hem fet intents de diàleg i aproximació per intentar trobar la millor solució per a tothom, al final veiem que ja no hi ha possibilitat d'arribar a un acord'

En aquest sentit l'entitat ha respost a la iniciativa que han tingut alguns comerciants de la ciutat i a la que també s'ha sumat el grup del PP a l'Ajuntament d'Igualada i que demanava un canvi de dates per a la celebració del Rec per tal que coincidís amb el període de rebaixes. Segons Jordi Martínez: 'per molt que es canviïn les dates del Rec, crec que no lluitaríem en igualtat de condicions i tapoc serviria de res'.

Un informe sobre el Rec.07

Per Martínez, 'al Rec no se li demanen les mateixes exigències que es demanen als comerços locals, i creiem que no és just'. En aquest sentit i de la mà de la Confederació de Comerç de Catalunya han elaborat un informe coincidint amb la celebració del Rec.07 en el que es denuncien pressumptes 'irregularitats' pel que fa, per exemple, a la normativa de seguretat en el treball. Així detallen elements que segons afirmen 'no s'ajusten a la Llei 31/1995, de 8 de novembre, ni als diferents reials decrets, 485,486 i 488/1997 de 14 d'abril com ara: 'l'ordre i neteja dels llocs de treball, les condicions ambientals i d'il·luminació poc adients, les característiques constructives deficients, la manca de material de primers auxilis, l'absència o deficiència de senyalització d'emergència, el potencial risc elèctric, el potencial risc d'incendis, la manca de previsió d'eventualitats o emergències, o les barreres arquitectòniques que fan l'espai del tot inaccessible per a aquelles persones que tinguin problemes de mobilitat'.

Igualada Comerç ha fet arribar aquest informe a l'Agència Catalana de Consum, al Departaent d'Empresa i Ocupació, al Departament de territori i sostenibilitat, a la Direcció General de Prevenció i Extinció d'Incendis, al Departament d'Empresa i Ocupació i el farà arribar també demà mateix a l'Ajuntament d'Igualada. Des d'Igualada comerç i la Confederació de Comerç de Catalunya s'espera que aquestes administracions 'actuïn amb conseqüència davant d'aquestes irregularitats' perquè afirmen 'el primer és la seguretat dels ciutadans' -ha declarat Martínez.

'Ja n'hi ha prou de dir que el Rec és disseny i modernitat i és progre'

Durant la roda de premsa també ha intervingut el secretari general de la Confederació del Comerç de Catalunya, Miguel Ànge Fraile, que ha afirmat 'ja n'hi ha prou d'aquesta conya de dir que l'esdeveniment és disseny, és modernitat i és molt progre, i que els altres som uns carques [...] Mai ha passat cap accident, però si un dia passa, hi podria haver conseqüències civils i fins i tot penals'. 'Si es vol fer el Rec, que es faci, però en condicions, ha afegit Fraile.

Segons Fraile el sentit de posar en coneixement de l'Ajuntament l'informe que han eleborat és perquè aquest avaluï si s'ha atorgat bé o no la llicència per a la celebració de l'activitat.

Igualada Comerç afirma que el Rec no s'ajusta a la normativa dels 'outlets'

A banda d'objeccions de caràcter normatiu, l'entitat Igualada Comerç i la Confederació de Comerç de Catalunya han manifestat que no estaven d'acord amb el concepte d'aquesta celebració comercial. Segons han afirmat 'el Rec no s'adequa a la llei que regula els establiments especialitzats en la venda d'excedents o outlets. Així han recordat que 'aquesta venda s'ha de fer en establiments de caràcter permanent i en parades de mercats de marxants' i també recorden que aquests establiments 'poden oferir tota mena de restes provinents de detallistes o majoristes o directament de fabricants de la Unió Europea a més dels procedents de la pròpia empresa, sempre que puguin acreditar que han format part de l'estoc d'un venedor de la Unió Europea durant un termini mínim de 6 mesos o que procedeixin directamet d'un fabricant de la unió europea'. Segons Igualada Comerç i la Confederació de Comerç, 'la procedència d'alguns productes que es venen al Rec és dubtosa i podria ser que no s'adaptés a aquesta normativa'. 'no volem ser l'abocador d'Europa de tots els excedents de producció' ha afegit Fraile.

'No val la pena pel que fa a la promoció de la ciutat'

Finalment l'entitat Igualada Comerç ha afirmat que paral·lelament a tot això demanarà a l'Ajuntament d'Igualada que elabori un informe on es detalli quina repercussió econòmica té l'esdeveniment sobre la ciutat: 'si el pas de 70.000 persones per Igualada noms suposa haver sortit en mitjans d'abast nacional durant uns minuts, potser no val la pena tots els esforços a nivell de logística (policia, etc) que s'hi destinen', ha afirmat el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya. 'Potser l'objectiu de promocionar la ciutat s'acompleix però després de 4 anys no veiem canvis en el barri que es volia salvar i promocionar en orígen' ha afegit Fraile.



86 Comentaris

J

Joan

Igulada

2 de juliol 2013.14:49h

Respondre

Bona tarda gent del comerç d’Igualada,
Crer que no es el moment de que us queixeu teniu el que us mereixeu, hi ha fa anys amb una botiga de les d etota la vida, al anar a comprar una camisa de... Llegir més marca el propietari/dependent abans de ensenyar la prenda i poder passar a enpravar, hem va etzivar hi ha saps cuant val??? Que no sigui de casa ”be” vol dir que no puccomprar certes prendes.
Repeteixo teniu el que us mereixeu, hi ha a les rebaixes a igualada hi ha fa anys que no hi bai, mentre sigueu aixi de classistes i sols voleu als de cognom, doncs que siguin ells que us treguin d’aquesta.
I ara continueu mirant per d’amunt del hombro...

P

PEP

IGUALADA

20 de juny 2013.11:13h

Respondre

Hola botiguers d’Igualada.
Jo tinc un parell de nens, adolescents, que no volen comprar roba a les grans cadenes que tenim muntades a Igualada, tipus Springfield o Pulls. On poden comprar-se roba... Llegir més be de preu a Igualada a una botiga d’aquestes de tota la vida?, petit comerç igualadí? De noia, encara se’n troba alguna, però de noi?????

T

TERESA

19 de juny 2013.11:18h

Respondre

A David. com. 53.

Si no estic mal informada, i crec que no ho estic, ho volien fer a ciutats com Vic, Manressa i alguna altre i no els ho han permes. Per no perjudicar a les botigues de la ciutat i... Llegir més no fer creixa el nombre d´ aturats. Pensa David, que els botiguers paguen molts impostos i els del REC.0 ?????????

E

Elisabeth

odena

19 de juny 2013.00:51h

Respondre

Tipic del comerc igualadi. Fer la pataleta. Ho sento botiguers igualadins pero no n’aprendreu mai!!
Primer de tot heu de tenir l’actitut comercial, i no la teniu.
Sou ”classistes” i nomes... Llegir més us penseu que podeu vendre a la gent amb ”pedigree” , o els de familia bona.
Tothom qui entra per la porta es un bon client i l’heu d’atendre com cal...

P

Pedro

19 de juny 2013.00:30h

Respondre

Hola Joana

Igualada Comerç ha representado muy bien la opinión de la mayoría de comerciantes de Igualada, por tanto, creo que se merece un respeto. Por otro lado, alguien tenía que dar la cara,... Llegir més y si no hay nombres es por miedo a la influencia que puedan tener ciertas personas en estamentos varios. Por desgracia esa es la sensación que tengo. Jordi Martinez como presidente y la Ubic son meros portavoces de la opinión de sus asociados y los únicos que están defendiendo a los comerciantes en una situación tan delicada.

Debería haber muchas más empatía. En cambio de eso, lo único que veo en los comentarios de los seguidores del rec son despropósitos contra los comerciantes como por ejemplo animar a que la gente no compre en las tiendas de Igualada.

JOANA,...te vuelvo a pedir respeto por todas las familias que viven del sector comercio, que son muchas más de las que seguramente crees.

J

JOANA

IGUALADA

18 de juny 2013.23:12h

Respondre

IGUALADA COMERÇ
FA VERGONYA LA VOSTRE ACTITUT
PERJUDICA IGUALADA

M

Mariona P.

Igualada

18 de juny 2013.22:19h

Respondre

Després de llegir totes les opinons que ha causat la denúncia d’Igualada Comerç cap el Rec, me n’adono i amb molta tristesa que com sempre l’Igualadí es queixa per no creixer, però és el... Llegir més primer que li agrada tot el que és de fora i no el de la seva pròpia ciutat i mai, mai li donarà una oportunitat.
Qui tingui el poc encert d’anar en contra d’uns comerciants que lluiten dia a dia per sobreviure la crisi, igual que el que fem tots (i jo no estic en el sector comerç), i que davant d’una amenaça com és pels que hi deixen la pell, els nervis i la salut per tirar endavant, crec que no és criticable la opció de demanar les MATEIXES NORMES EN EL JOC, normes que indiscutiblement el Rec incompleix.
I finalment només em resta dir que el Rec és molt fashion però que durant la seva edició només omple únicament la part del Rec i els restaurants, però el petit comerciant que lluita per oferir al seu públic unes marques exclussives, es desanima quan veu que el públic només valora allò que vé de fora quan potser fa molt de temps t’ho ofereixen a la teva propia ciutat. No al mateix preu, és clar, perquè no és de la temporada actual ni és ple de forats, però com diem al Rec tot s’hi val, no hi ha normes. Quan no quedi cap negoci viu a Igualada també ens agradarà aquesta Igualada fashion on es beneficien durant 4 dies els mateixos i s’emporten aquests grans beneficis fora de la ciutat? Posem-nos a la pell de qui és cada dia a peu del canó siusplau...

j

jordi

igualada

18 de juny 2013.22:19h

Respondre

a Mirta 61...
molt fàcil.. el problema no es que m’agradi o no.. el show es brutal amb un bon gust que t’hi cagues i segur que m’agradaria, pero sincerament... en akesta guerra tot s’hi val... Llegir més i no es lluita amb les mateixes armes.. i els botiguers de la nostra ciutat tenen les de perdre.. sap greu de dir-ho pero crec q han tingut massa paciencia els hi han donat 8 edicions per posarse d’acord i se del cert que moltes de les botigues afectades estan al limit, culpa de les marques?? si .. culpa de la organitzacio del rec??? tambe...
el que es realment sencill es posarse d’acord pero es mes facil mirar cap a un altre lloc.. i dir que son els botiguers els que posen trabes al progres de la ciutat..

Recordo una edicio del rec on les botigues van sortir a fer un mercat outlet.. i vam veure que el mapa del rec s’acababa al paseig de les cabres..

Detalls com fer parar els busos al mateix rec .. recollir-los i tornar-los a casa seva.. clar que si es una empresa privada i poden fer el que els hi dongui la gana... pero no es en favor del poble es en benefici propi..

Detalls com que si que els restaurants estaven plens (encara que la plaça de l’ajuntament divendres podies menjar a cualsevol taula de tots els restaurants de la plaça .. a les 2 de la tarda...) pero per la cursa nocturna tb.. i la mostra de teatre tb i les botigues al carrer tb..tot suma.. o els restaurants podrien viure dels 8 dies del rec tot l’any..?????

Realment no ens adonem que es una descapitalitzacio de la nostra ciutat pero aixos es el reflexe del que esta pasant en akest pais.. preferim pagar al que ve de fora abans del que tenim al costat...

Si en pocs anys volem pasejar per una ciutat sense comerç de qualitat.. seguim amb akesta versio del rec.. que repeteixo es una empresa PRIVADA que mira pels seus interessos... que ens coneixem tots i em sap greu perque m’estimo akesta ciutat tot i que avegades penso que necesitariem tots plegats una centrifugadora ....

P

Penélope

Igualada

18 de juny 2013.22:02h

Respondre

Uf,uf,uf,llegint aquest reportatge o nota de premsa i llegint els comentaris estic tenin un munt de sensacions que crec que no em deixaran expresar d’una manera coherent tot el que vull... Llegir més expressar,no crec que sigui, desde aquestes sensacions :rabia, impotencia, mosqueix, incledulitat......i moltes més, la millor forma de donar la meva opinió, per aquest motiu esperaré a demà per deixar constància de la meva humil opinió.

J

Jaume

igualada

18 de juny 2013.21:06h

Respondre

Ai Josefa,Josefa...Ningu fa anar a ningu enlloc ,la gent va alla a on vol,que tu et velluguis segons a on bufa el vent ,no vol dir que la resta de la gent ho faci.
Aqui hi va qui vol i per que vol i... Llegir més si surt content es per que el que buscaba ho ha trobat.
Desperta i no t’hagafis a un altre corrent,que et tornaràs a costipar.

S

Sònia

Igualada

18 de juny 2013.20:30h

Respondre

Comentari de PEDRO: Un amigo una vez me dijo, el Igualadino es prepotente, tímido, orgulloso, desleal y mucho de apariencia.

Collons, que en tenim de defectes els Igualadins!!! tots els defectes... Llegir més de cop o una mica repartits?

;)

C

Cristina

Igualada

18 de juny 2013.20:23h

Respondre

“ I què més...?!?!?!? El REC.0 fa bé a Igualada per molts que ha alguns no els hi agradi veure-ho, poder perquè no ha estat idea seva..., visca la gelosia dels igualadins, així estem sent la... Llegir més comarca amb més paro de Catalunya! En comptes de criticar i de buscar merder, perquè no treballeu conjuntament, quines ganes de buscar les pessigolles, és molt lleig! El REC.0 va néixer per fer viure el Rec d’Igualada, zona molt oblidada inclús per molts igualadins, és una iniciativa que pel que he vist ha anat creixen any a any, i serà per alguna cosa no? Ve gent de tot Catalunya, que si no fos per aquesta iniciativa ni vindrien... A mi el Rec.0 m’agrada, m’encanta poder entrar a les adoberies, veure el moviment de les fabriques metres la gent passeja i la olor de pell dels carrers, veure creacions efímeres, està esperant veure les noves decoracions, etc ... en resum veure Igualada viva... perquè la gent també passeja per igualada aquests dies, consumeix en els restaurants d’Igualada, moltes empreses també es beneficien directament de l’activitat del Rec, a més al REC.0 hi van empreses d’Igualdada: la Buff, Punto Blanco, Lumberton (Vialis, Pepe Jean, Skunfunk), Sita Murt, David Valls, Messcalino, Globus Kon TIKI. Personalment penso que aquestes ganes de guerra que té l’associació de comerciants d’Igualada no té sentit, no penso en absolut que la manca de consum que té igualada sigui per culpa del REC.0. A més Igualada està fent un esforç, entitats, organismes, ajuntament, etc per tornar a fer viure i créixer econòmicament la ciutat, com és el cas de voler fer Igualada la Ciutat Europea de la Pell, i quina millor manera que la Gent de Catalunya passegi pels carrers de les adoberies i se’n faci ressò. Crec que aquesta manera d’actuar no és correcte ni gaire exemplar de la ciutat que volem que sigui els que hi vivim... „

C

CesK

Igualada

18 de juny 2013.20:03h

Respondre

Doncs res senyors.

Diàleg, si.

Si no hi ha diàleg (sigui de qui sigui culpa, i que jo sàpiga taula de diàleg amb l’Ajuntament ja n’hi havia des de la segona edició, crec) i es creu que... Llegir més l’Ajuntament i l’organització incorren en irregularitats des de fa 4 anys, es denúncia a un ens superior.

Que no és popular? clar que no ho és, a tothom li agrada compra duros a 4 pessetes. Ara si per això cal passar per sobre de la legislació vigent i que és amb la que els botiguers que critiqueu porten 40, 50 i 60 anys batallant... és igual no?! haurien de callar i fer el mateix, podrien regalar drogues, o serveis sexuals amb cada compra. També pot ser popular per algú...

Les lleis estan per adaptar-les als canvis, però mentre això no passa no es pot fer el que un vol.

M’agradaria saber si TOTS els que han treballat en el REC ho fan assegurats degudament a la Seguretat Social. Si contracten un enginyer per a que els hi faci un pla d’evacuació. I moltes d’altres normatives que els botiguers HAN DE seguir i que sembla ser que al REC no.

És enveja? clar que deuen tenir enveja! deu fer anys que les ventes cauen i arriba el REC i encara cauen més! qui diu que no es nota hauria de saber, per exemple, que per alguns comerços les ventes de Nadal suposaven del 65 al 75% dels ingressos anuals. Ara amb el REC actuant fora de Rebaixes que voleu que facin?

Si tinguéssiu una terrassa i cada dia vingués una persona amb una nevera portàtil a vendre begudes a les persones que seuen en els bancs públics també considereu que és innovar i adaptar-se als temps? és aprofitar-se de la passivitat de l’Administració.

I si el que diu Igualada Comerç és tal qual és. I hi ha irregularitats com a tota persona s’ha de castigar i forçar a millorar per si volen fer-ho de nou complir amb totes les normatives com qualsevol altre ciutadà, no són especials per haver tingut una idea més o menys bona. Ser emprenador no vol dir tenir carta blanca per tot, o el que té una botiga o una fàbrica des de fa 60 anys no és emprenador?

Si no hi ha cap irregularitat, i simplement és una baralla entre dos organitzacions. Una empresa privada (REC) i una associació de comerciants (IGD Comerç), quedarà com ara, així i cadascú farà el que bonament pugui.

Ara sortir aquí a dir que és la Igualada rància i que lleig que enviïnt inspectors a un lloc on creuen que es cometen irregularitats. Teniu tota la raó. Perquè si Igualada Comerç ho sospitava primer ho deu haver dit a l’Ajuntament. I si aquests només els hi han donat llargues i han passat del tema, no els hi ha quedat altre remei que actuar per ells mateixos.

Ara digueu-me demagòg, però crec que molts només veieu samarretes a 5€, cerveses a 1€ i 3-4 dies de festa a l’aire lliure dos cops l’any. El cost que això implica per a la ciutat i el teixit comercial de la ciutat si no es s’apliquen les mateixes regles ho ignoreu deliberadament simplement perquè us agrada veure el REC viu. Si us agrada veure el REC viu, féu que l’Ajuntament i actui apropiadament, penjant els comerciants per defensar la seva botiga i la llei que creuen que s’incompleix no salveu Igualada, la mateu.

J

Josefa Morón

Granada

18 de juny 2013.20:03h

Respondre

És genial fer anar a la gent a comprar coses que NO NECESSITA (amb l’agravant de la crisi) fer-li aparcar a l’altra punta d’Igualada o Montbui i rematar-la fent-li fer cues per comprar i... Llegir més emprovar amb la corresponent demontració al sortir de la botiga que ”no ha robat ni porta res al bolso”. I a sobre! la gent marxa contenta i feliç i pensant en la propera edició. Manda güevos!!

Responsabilitat social empresarial de la gent del REC ”zero”, treball en equip, ”zero”, pensament en clau de ”ciutat”, zero, i així ...ad infinutum...
De fet, en la línia de una part del programa de TV3 sobre Igualada.

Diuen que un un treballador viu, de mitjana, 10 anys menys que (per exemple) un banquer. Em sembla que els organitzadors del REC viuran, de mitjana, 10 anys més que la gent que va anar a comprar.
Si senyor, en sabeu!

F

Filomena

Igualada

18 de juny 2013.19:06h

Respondre

Desprès de llegir tots aquets comentaris i veure el que opina la majoria de la gent, penso que el que s’imposa es establir un dialec serè i positiu entre els organitzadors del Rec i els... Llegir més responsables d’Igualada Comerç moderat si cal per l’ajuntament per intentar trobar un punt d’acord que afavoreixi a les dues bandes. I si el sr. Jordi Martinez president d’Igualada Comerç creu tal com diu que ja no hi ha possibilitat de diàleg donç potser se l’hi hauria de donar les gràcies per tants i tants any al davant de la UBIC i buscar a un nou president més dialogant i amb les piles carregades que sigui capaç de buscar l’acord.

De totes maneres penso que no es el millor camí per cercar un acord enviar inspectors a veure que passa a les botigues del Rec, i de passar..., passar...., no deuria passar res, sinó ja ho haguessin denunciat i fet parar les vendes mentre es celebraven. Quina il•lusió els hi hagués fet a alguns i quina mala visió que a vegades tenen algunes persones de les coses.

Que el Rec afavoreix a la ciutat no cal ni posar-ho en dubte ja que promociona i molt el nom d’Igualada, i economicament parlant també és important i sinó que els hi preguntin per exemple als restauradors.

Cal dons trobar una solució a aquest conflicte d’interessos deixant de banda al sr Fraile i companyia que no coneixen de res la nostra ciutat i no son qui per venir-nos a donar lliçons del que podem o no podem fer. I si finalment no hi ha manera d’arribar a cap acord, dons que Deu hi faci més que tots nosaltres, però que tinguin en compte tots el que estan fent i el que vol el ciutadà, i si d’això en tenen algun dubte que ens facin una enquesta.

M

Mirta

18 de juny 2013.18:45h

Respondre

Jordi del comentari 65, si afirmes no haber baixat al REC, com saps que no t’agradaria ? En què et bases per criticar-ho? , ah val, gràcies

T

Toni

Igualada

18 de juny 2013.17:49h

Respondre

Botiguetes de tota la vida: el mon canvia, cal adaptar-se i el que teniu ara mateix es enveja i pataleta per no saber que fer.
Feu allò de la botiga al carrer que es lamentable, i quasi sempre amb... Llegir més productes antiquissims i desfasats... poseu-vos les piles i feu el mateix que el Rec si cal, com cal, amb genere de qualitat o de marca... I respectant les normes que proclameu clar!!!!

I si no, doncs vinga va, tot fora, a Igulada res de res, a mirar-nos el melic i prou...
I anem a comprar a Manresa, Vilafranca, Vic...

Jo, de fet, hi ha botigues d’Igualada a les que ja no hi vaig per desfassades i carques a més no poder, però sobretot per cares!

M

Maria

igualada

18 de juny 2013.17:10h

Respondre

M’encanten les botigues al REC però no per comprar sino per veure espais nous i no tan nous i disseny.
M’agrada que els de cal Ros facin el que fan per promocionar el seu museu i no l’hagin de... Llegir més tancar.
M’agrada veure espais que els igualadins no tenim ocasió de veure perquè normalment estan tancats i d’aquesta manera es renoven i s’obren al ublic.
Jo passejava pel rec fa molts anys quan per allà només hi havia drogates i m’agrada que no es perdi i que no es degradi.
M’agrada veure la manera com dissenyen les botigues, aquell mur, aquella paret.
Hi trobaria a faltar més grups musicals locals i..
Hii trauria aquestes botigues monstres com Desigual i Mango. Penso que fan mal als petits dissenyadors i dissenyadores.
També donaria prefeència posar a dissenyadors locals.

M

Mirta Muntané

Igualada

18 de juny 2013.16:46h

Respondre

El meu suport incondicional al REC i sobretot a les persones que hi treballen dia rere dia, el meu suport a les idees innovadores i a les persones emprenedores que en temps de crisi lluiten per un... Llegir més comerç que arriva no nomes als ciutadans d’Igualada sino també d’arreu de Catalunya...admiro les ganes de treballar, la motivació i sobretot la creació d’un esdeveniment que, recordem-ho no nomes ens apropa a compres radicals i marques ”bones” a l’abast de molts, sino que va mes enllà i ajunta cultura i comerç en uns espais que ningú mes a sabut omplir. Aixi doncs m’agradaria, persones que us queixeu, que es fes mes auto-critica (aixo ens costa molt) i es poguessin dissenyar idees en comú, buscar possibilitats noves per treballar plegats, la ciutat es mareix un REC i es mareix que hi hagi unitat, actuar així em sembla mes un retorcés que no pas una manera de fer que les coses canviin i pugui ser millor. Actuar i no atacar, pensar i no criticar. Jo soc REC!

i

igualadi

Igualada

18 de juny 2013.16:45h

Respondre

Cesk (comentari 41), les coses mai son com un voldria sinó com poden ser. Unes persones van tenir una idea i la van posar a la practica i per ser sincers t’he de dir que jo no hi comfiava potser... Llegir més perquè venia d’uns pijoprogres, però la evidència és la evidència i a aquets senyors, siguin el que siguin se’ls ha de felicitar.

El botiguers?, que facin una proposta atractiva, que demanin ajuda a l’ajuntament per tirar-la endavant i també els felicitarem. Però el que no pot ser és anar sempre a la contra, si no ho faig jo, que no ho faci ningú.

Hi ha molts gremis d’Igualada que estan encantats i guanyant molts diners amb el Rec Stores, i que?, aquets no compten?, hi ha molta gent d’Igualada que esta encantada amb el Rec, no comptant tampoc?, hi ha molta gent de fora que ens enveja i voldria que el Rec es fes a la seva ciutat, tampoc compte per res això?. Estic segur que si el Rec es fes a un altre ciutat, el comerç d’aquesta se les enginyeria per veura que poden fer per aprofitar l’ocasió per fer negoci, però aquí no, aquí enviem els inspectors per veure si hi ha alguna falla i poder fer fracassar l’invent.

Així li va al nostre comerç i així li anirà si no cambia d’estratègia i en lloc d’anar a la contra no mira de sumar-se a l’invent.

Jo si fos d’Igualada Comerç, el primer que faria es donar-me de baixa i fer-ho públic perquè els meus clients ho salpiquessin i treure depresa el cercle groc de la porta. Srs. D’Igualada Comerç, el que han fet, això d’enviar espies a veure el que passava és el pitjor que podien fer tenint en compta que la majoria de la ciutat esta a favor del Rec, per tant, canviïn d’estratègia i apartin del poder de decisió a aquets senyors que els porten per aquest camí, i un consell, no facin cas del sr. Fraile, ell ha vingut aquí a fer el seu paper, però ara esta tan tranquil a casa seva i no crec que li preocupi massa el que els pugui passar a vostès.

Per altre banda crec o més ben dit estic segur que les botigues del Rec paguen els seus impostos i tenien al corrent el permís d’overtura, d’altra banda si no fos aixì vostes ja ho haguesin denunciat.

S

Severiano Durán

VILANOVA DEL CAMÍ

18 de juny 2013.16:38h

Respondre

Igualada vivió y vive acomplejada por todas las iniciativas innovadoras que la abren al mundo exterior.
Podríamos enumerar varias decisiones políticas/económicas por las que aún hoy estamos... Llegir més pagando:
1º.- Mientras en Manresa, Vilafranca, Manlleu, Sabadell,……..se creaba su Caja de Ahorros, en Igualada NO.
2º.- El tren
3º.- Polígono de Les Comes, se crearon parcelas pequeñas que impidieron la instalación de grandes empresas.
4º.- Se frena el Polígono impulsado por el Consorci de la Zona Franca
Decisiones estratégicas, muchas de ellas escondían grandes intereses económicos de los poderes locales y de las familias que históricamente controlaban todo lo que se movía en Igualada y su entorno..
No obstante, si nos situamos en el escenario actual, podriamos concretar que la situación del comercio, pequeño comercio es gravisima, una situación que parte de la instalación en Cataluña de medianas y grandes superficies y que se agrava por la situación económica que padecemos, que ha propiciado entre otras cosas el bajo consumo que a afectado tambien a los supermercados que tenemos.
No es el REC el que mata al comercio comarcal, son los habitos de consumo y la transformación constante de estos, que culminan con la racionalización de nuestras compras adaptadas a nuestros ingresos, estas se producen en el REC, los “chinos” , Hospitalet, …………..
La venta directa de fabrica ha sido una constante en nuestra ciudad y comarca, y desde los años 80 estuvimos hablando de impulsar un gran centro comercial que aglutinara todas las tiendas de fabricas, proyecto que se freno, no obstante el comercio de Igualada convivió con estas ventas: Vivesa, Punto Blanco, Fibad, Esteve Aguilera, Fabrilmalla…….empresas que disponian de tiendas.
Busquemos formulas que ayuden a superar la actual situación de enfrentamiento, en vez de buscar culpables donde no los hay.

j

jordi

igualada

18 de juny 2013.16:36h

Respondre

Clar que si... quin poble no estaria orgullos de tenir un event com akest..comerç moltitudinari, fent cues per regirar a caixes de fusta sense llum, ni mitjans de seguretat... aishhh kina enveja em... Llegir més fan les ciutats on la gent no es coneix, on anar a comprar es un plaer ... aki lo fotut es que ens coneixem tots... i com a bons igualadins mai hem soportat que el del costat guanyi mes que nosaltres... per aixo fem que triomfi el rec,perque els nostres calers els hi donem ves a saber a qui! per aixos anem al rec a comprar tares i productes d’altres temporades , per aixos anem al rec a vestir com els rics vestien fa 4 temporades, es roba clar que si, tan és si fa 3 o 4 anys que esta penjada o doblegada en uns calaixos de fusta,
o si una firma coneguda ho ha fet fer a la xina expressament pel nostre benvolgut rec.o pop ups... VENTA COMPULSIVA...
Som aixis.. les marques venen a la meitat de preu del que ho compren els pardillos dels comerciants d’Igualada, clar que pensan-t’ho be es culpa d’Igualada comerç, de tots els comerciants que estan afectats per akest gran fenomem que es diu rec.0 perque ells podrien fer algo aixis... oi?? posar articles molt mes baratos del que els hi han costat..
SENYORS IGUALADINS PROU DEMAGOGIA... no estem parlant d’enveges ni de caciquisme estem parlant de sentit comu.. tothom treballem per guanyar calers el problema del rec.0 es que nomes volen guanyar calers 4 igualadins pasant per sobre dels comerciants d’akesta ciutat, pero per sobre voldir literalment per sobre... generalment parlem sense saber.. pero gracies a deu conec molts igualadins que no baixan al rec i pensen com jo.. la llastima que encara queden molts que entenen que l’exit una empresa es emportar-se una altre per devant...
JO ESIC AMB ELS COMERÇOS DE LA MEVA CIUTAT..

ah.. a molta gent li agrada aixos de aprentar ser un ric encara que sigui de tara o de fa 5 anys... alegria .. que algun dia tothom haurem de anar a la roca d’Igualada... tot outlet quina maravella de ciutat... clar que si...
al comerç d’igualada ni aigua que s’han pensat...
quin riure q feu...

T

Toni F.

Igualada

18 de juny 2013.16:19h

Respondre

Totalment d’acord amb el que exposen els comerciants. No pot ser que els pijos del REC puguin vendre a preu de luxe objectes de saldo -made in Xina en molts casos- en unes condicions primitives i... Llegir més sense uns mínims de seguretat per a tothom només perquè és ”progre” i ”flowerpower”. L’organització del REC Stores és penosa.
Cada any és més caòtic tot i no s’és prou crític amb les errades que any rere any es cometen. A mí ja em sembla bé que es promocioni el barri del Rec, però no així. Que vinguin 70.000 persones em sembla genial, però on aparquen ? On dinen ? On fan despesa ? No us equivoqueu. El comerç té unes regles que han de ser iguals per a tothom. Sino, s’acabarà imposant la llei del més fort i el comerç de proximitat desapareixerà. Estem parlant d’un model de ciutat comercial durant 365 dies senyor Marc Castells, no només de vuit dies a l’any. El REC fa mal a bastants comerços i només beneficia a uns pocs, agradi o no.

m

montse

igualada

18 de juny 2013.15:53h

Respondre

Comerciant igualadins, pareu ja de mirar-vos el melic d’una punyetera vegada. Si no fos pel REC vendrieu exactament el mateix, no es tracta de posar pals a les rodes. Al REC es poden trobar marques... Llegir més que a botigues d’Igualada també hi son, però a preus impensables per la majoria de joves o no tant joves. A mi particularment m’encanta DESIGUAL, i cada vegada que hi ha REC jo acudeixo i faig alguna que altra compra, ja se que el model no és d’aquesta temporada, però és que em dona igual. Considero que és un impuls d’aire fresc per la ciutat, que prou que ho necessita, per tant només puc dir que VISCA EL REC I ENVADANT GENT QUE US HO MEREIXEU.

R

Roser Mola

Igualada

18 de juny 2013.15:49h

Respondre

Igualada Comerç hauria de dedicar esforços en treballar en positiu per Igualada. No destruir Igualada i les poques coses que fan que vingui gent de fora a gastar. La tradició d’outlets a... Llegir més Igualada hi ha estat des de sempre. L’única que porta gent de fora a comprar.
I el Rec també és comerç i a Igualada. Potser hauran de canviar el nom d’Igualada Comerç per ”LA IGUALADA QUE DESTRUEIX EL COMERÇ”.

p

pedro

igualada

18 de juny 2013.15:29h

Respondre

Que daño puede ocasionar dos findes de semana al año al comercio local?con personajes como este tal martinez de presidente que tiene esta ciudad,asin os va!si hace unas semanas que sé publico una... Llegir més estadistica de la gente que compraba en la ciudad y daban pena señor martinez,sera por el rec.anda ya nen!!para la proxima edicion todos los autobuses que organicen para venir al rec.que la primera parada nada mas llegar a igualada sea en electrodomesticos martinez,eso sí luego todos para el rec.asin os vá.

P

Pedro

18 de juny 2013.15:22h

Respondre

Ciudadanos de Igualada,

Vistos los diversos comentarios referentes a esta noticia, me gustaría, y en mi humilde opinión, decir los siguiente:

- Creo que si Igualada Comerç no ha dado su opinión... Llegir més hasta ahora, es debido a que entre los comerciantes había cierto terror a enfrentarse a la organización de este evento, ya que tienen supuestamente contactos influyentes y son de familias de la ”caverna de Igualada”. Aunque sus seguidores intenten decir que los de la ”caverna” son los comerciantes.

- Se critica a los comerciantes de Igualada por carcas, cuando muchos de ellos se están modernizando y luchando cada día para poder ofrecer una oferta atractiva para la ciudad. En mi opinión, los clientes que los critican, no tienen ni puta idea de cómo puede subsistir un negocio local, y son los primeros en buscar los chollos en una tienda. (vaya que si pueden te regatean hasta sacarte las entrañas y si tienes que cerrar el negocio después van diciendo por ahí: pobre el d’aquell negoci, no li devien anar bé les coses, per cert, baixem a comprar al Rec). Vaya, que estos si hubiera una feria más barata que el rec irían a la más barata. En mi opinión estos son los jetas.


- A mi el Fraile este me da por el saco si es del PP, CIU, PUC, PSC, ERC o si no vota o es anarcopunk, pero al menos ha dado la cara, junto a Martínez. Y han dado la cara por los comerciantes que así lo solicitaban. Los comerciantes tienen miedo, miedo a la organización del Rec, miedo a las instituciones, miedo a los clientes jetas, y han estado indefensos durante 4 años. ¿Por qué sale ahora la noticia? Porque no pueden más, porque depende que tengan a sus empleados o los tengan que echar, porque depende que puedan tirar adelante.

- Y por qué? Porque la crisis ha hecho daño y el pastel es más pequeño, pero si encima tienen que luchar contra un gigante, mejor que cierren. Podemos convertir a Igualada en una ciudad de bares y el rec de 8 días. Señores que tanto critican que esta noticia. ¿Saben ustedes cuánto deja de facturar una tienda con las dos ediciones del Rec? Se han planteado que un negocio si deja de vender tres meses al año tiene que cerrar. No hablamos de grandes empresas,...Si un 25% de la gente que va al Rec es de la comarca y gasta en el Rec. ¿Se han planteado cuánto dinero de la comarca se va a marcas que en nada repercuten en la ciudad?

- Me diréis que hay negocios beneficiados. Y entraremos en una lucha de ver qué tiene más peso,...si me vais a vender que la gasolinera, algún hotel, y algunos bares y restaurantes de la zona hacen el negocio del siglo, os diré simplemente que hacen un buen negocio durante esos 4 días, pero ya está. Pero por contra, la repercusión en la mayoría de comercios de Igualada es patética. o que se produce el efecto contrario.
Seguramente habrá el comercio del amigo de turno de la organización que dirá que el rec le va perfecto, pura mentira. Un amigo una vez me dijo, el Igualadino es prepotente, tímido, orgulloso, desleal y mucho de apariencia. En parte este ha sido uno de los problemas de la falta de unión entre comerciantes. Me alegro que este cambiando,...


- No señores, no vendáis que el comercio de Igualada es carca y vengáis con amenazas de que la gente no vaya a comprar. Eso sí que es patético.

- Creo que la idea del rec fue muy buena pero la ambición, codicia, avaricia, han hecho que se les vaya de madre. No llamen egoístas a los comerciantes, llámenlos prudentes durante estos tres años, hasta que no han podido más.

y...organizadores, amiguetes de los organizadores, personas influyentes amigos de ellos,...recapaciten y entiendan a su comercio, que no quieren daño a nadie, sólo la supervivencia. No es tan difícil de comprender.

s

susana

igualada

18 de juny 2013.15:01h

Respondre

Al comentari 48 Laura:
Quanta rao tens,el divendres al vespre la plaça del ajuntament els Rest.plens a vesar de gent de fora de Igualada.
Tens rao els quatre o cinc de sempre que en comptes de... Llegir més pensar que fer per aprofitar-ho,s’han dedicat a recollir signatures per els comerços en contra del Rec.
Molts han passat d’ells,per que pensant en futur i a partir d’ara potser encara ho pasaran mes magra.

R

Roger C.

Igualada

18 de juny 2013.14:55h

Respondre

Snif snif.... ja enyorava aquesta olor de ranci a la meva ciutat, caldria una mica de naftalina perquè algú ha obert el calaix de les coses velles que ja créiem tancat. Primer he sentit vergonya... Llegir més en llegir això a primera hora del matí però ara estic més tranquil llegint la reacció de la gent. No deixem perdre el Rec si us plau. No fem cas a aquells que històricament ens han lligat de mans i peus. I sí, potser, hauríem de triar botigues segons si tenen la pegatina groga o no. Estic una mica cansat de la visió tancada i carrinclona d’aquests i d’altres com ells.

J

Joan

Igualada

18 de juny 2013.14:51h

Respondre

Aishhh com trobava a faltar aquest Igualada tan nostrada , tan rancia , de botigues amb mostrador de fusta i la mestressa amb cara de pomes agres.
Per que tenir un esdeveniment amb projecció de cara... Llegir més a l´exterior si tenim una botiga al carrer amb el genero de fa vint anys a preus molt atractius??
Per que donar entrada a 70.000 visitants si ens podem conformar en obrir la porta de la botiga a la senyora d´un prohom igualadi acompanyada d´un dels seus fills (fet real) mentres et fan esperar a tu i a una gent vinguda de Manresa??
Per que no fer de la nostra botiga un espai atractiu i modern com els espais efimers del rec , si amb el cartell que varen posar fa deu anys i els mostradors son els mateixos de quan vam obrir la botiga(aixo no es vintage?)?
Per que donar els bons dies a 70.000 persones si podem estar fent petar la xerrada amb l´esposa del prohom igualadi??

Som ubic , igualada comerç , fira d´igualada ,aci de vilanova , i tants i tants d´altres.Since 1540 , antic gremi de comerciants

M

Manel Pastoret

Igualada

18 de juny 2013.14:47h

Respondre

Crec que no enteneu res. Si sou d’Igualada, segur que teniu algú a la familia que treballa al comerç local. El comerç local emplea més persones que cap empresa de la comarca. El REC no dona... Llegir més ocupació a la ciutat, al contrari, te una incidència directa amb perdua de llocs de treball locals. Seguim molts anys amb el REC, i disfrutem veient com els clients de fora compren en negocis de fora, i dic mirem, perque com no tindrem ni un duro, mirar es l’unic que ens quedarà. això sí, Igualada estarà ”al mapa”. Al mapa de les poblacions més pobres del país!

S

Silvia

18 de juny 2013.14:41h

Respondre

El meu suport al REC!

J

Jordi

Rubió

18 de juny 2013.14:41h

Respondre

Tot això del tèxtil a Igualada fa una mica de pudor.. i també li arriba al REC... No conec Igualada Comerç ni m’interessa massa el que diuen, però entre clusters de la pell, REC’s, OUTLETS i... Llegir més històries similars l’únic que em queda clar és que sempre hi ha les mateixes famílies al darrera de tot... sí, sí, aquells que es venien les empreses, anaven a produir a la Xina i acomiadàven plantilles senceres amb l’excusa de la crisi del tèxtil...

Em sembla que us va anar molt bé tot això, i ara ho voleu tornar a engegar, amb més ajuts i subvecions i, sens dubte, amb molta més precrietat pels treballadors i treballadores.... la mateixa burgesia igualadina que es reinventa per seguir acumulant i acumulant, això sí, no per avarícia, sinó per ajudar els pobres igualadins i veïns comarcals! Quin morro que teniu!

d

david

igualada

18 de juny 2013.14:14h

Respondre

tot el meu suport al REC que durant uns dies fan reviure la ciutat portant milers de persones.

que fan els de ”igualada comerç”? la botiga al carrer que no atrau ni als propis igualdins poder... Llegir més que s’ho ficin mirar.

el REC es una inicitiva iguladia (de les poques que hi han) però es pot fer a quansevol lloc: Manresa, Barcelona, Vic etc. quan marxi tothom s’esclamarà i a veure si llavors IGU COMERÇ fa algun acte que porti tanta gent a igualada

I

IGNASI

IGUALADA

18 de juny 2013.14:01h

Respondre

No tenéis vergüenza ninguna.
No sois capaces de aprovechar que pasan por Igualada 70.000 persona para promocionar el comercio propio. Estáis vacíos de ideas y mejor ”matar” al REC, una... Llegir més opción que funciona y reporta beneficios a Igualada, pero claro, como ese beneficio no es para los de siempre........ matemos el Rec, hagamos como siempre, que no pase el tren por Igualada, que las carreteras sean malas para que los de aquí no puedan ir a comprar a otras ciudades, pongamos vallas alrededor para que no salga nadie y los caciques sigan llenando los bolsillos.

Espabilen sres. que el mundo evoluciona, que lo que antes valía ahora ya no, que acaban de pasar 70.000 personas por Igualada y ustedes no han hecho nada para que esa gente suba al centro

DIMITAN DE SU CARGOS, porque ya han demostrado que no saben, que no valen.

P.D: lo de matar a la P*** porque todos no F***** en estos tiempos ya no vale.

C

Cesc

Igualada

18 de juny 2013.13:53h

Respondre

Visca! Per fi torna la Igualada profunda :)

Igualada ha sigut i serà, un poble decadent i xavacà. Ara que ja hem tingut quatre anys diferents, tornem a la normalitat si us plau, que la trobo a... Llegir més faltar.


Per cert, si es torna a fer el REC hi haurà una botiga de maletes? És per comprar-les i anar tirant a una ciutat de debò. És igual, cal esperar massa pel pròxim REC; passaré a la tarda per Cal Franquesa i així Igualada Comerç estarà ben content.

Us faré una visita al novembre Igualadins!

R

Robert Enrich

Igualada

18 de juny 2013.13:49h

Respondre

Qui és aquest Fraile per donar lliçons del que ens convé a la nostra ciutat? És vergonyós que aquest senyor ens doni lliçons d’aquesta manera. Feia temps que no llegia tantes bestieses... Llegir més juntes. I la Ubic al costat. Penós.

J

Jorge

Igualada

18 de juny 2013.13:40h

Respondre

A mi el REC.0 em sembla bé, caldria revisar-ne la seguretat, els permisos, etc. Haurien de passar per el mateix adreçador que tothom, clar que sí. Però com a idea em sembla bé. Però... Llegir més desenganyem-nos, el seu objectiu és fer diners, no sigueu idealistes i innocents que a ells el Rec els importa, però no fan tot això per la ciutat, ho fan per guanyar diners.

D’altra banda, em feu molta gràcia quan idealitzeu el comerç de Manresa, Vilafranca, etc... Sabeu que hi ha gent d’aquestes dues ciutats que també ve a comprar aquí? Sabeu que en pensen els ”més vius” comerciants de Manresa del REC.0? Sabeu si els agradaria que ho fèssin a casa seva? Potser els ho hauriem de preguntar, no? Això de pensar que els de fora sempre ho fan millor és un mal endèmic de la societat, és trist però és així. A mi m’agradaria que m’expliquessiu perque penseu que el comerç d’aquestes ciutat és millor que el de casa nostra. Perquè tenen franquicies barates? Fan millors preus que aquí? Què fan a part de no ser igualadins? Vinga va, toquem de peus a terra.

L

Laura

Igd

18 de juny 2013.13:31h

Respondre

Aquests botiguers han evaluat l’impacte en els restaurants i els forns? Divendres i dissabte al vespre amb la família vem estar tres quarts d’hora fins que vem poder seure a fer un simple... Llegir més frankfurt. I dissabte al matí, el meu forn de sempre tenia una cua que espantava. Em sembla que aquests que parlen són els quatre inadaptats de sempre que miren per les seves botiguetes.

M

Marc Viladrau

Igualada

18 de juny 2013.13:26h

Respondre

Enhorabona als senyors que han fet el primer pas per carregar-se un dels millors esdeveniments que hem engendrat com a ciutat en molts anys. Des d’ara començaré a triar els comerços en funció... Llegir més de si tenen o no l’enganxina groga a la porta. No els trepitjava gaire però ara no em veuran el pel. Es que no entenen res. Però res de res. Davant la incapacitat de modernitzar-se, de ser atractius i de sumar-se a una cosa que mou a la ciutat sencera i molta gent de fora, la seva reacció és carregar-s’ho. Som-hi! Destruïm tot allò que ens fa diferents i que agrada a fora. A veure si així aconseguim que el nostre gran atractiu com a ciutat torni a ser la Font de la Carota. I ja posats, recuperem el carrilet de carbó! No fos cas que fóssim massa moderns. Als qui dieu que el REC el mouen interessos, què us penseu que mou els senyors de la foto? La preocupació per la seguretat dels visitants que es poden clavar una xinxeta en una vella adoberia? No senyor, els mouen els interessos de les seves botigues, les seves organitzacions i les cadires que ocupen. Reitero: enhorabona als qui voleu la Igualada del segle XIX. Encara no entenc com tenim un McDonalds, un Springfield, un Macson i un Pull & Bear, us devien agafar despistats.

M

Marta

IGUALADA

18 de juny 2013.12:50h

Respondre

Simplement fan pena aquests senyors d’Igualada comerç!!!Gràcies a aquests dies del Rec, restaurants, fleques,pastisseries i altres comerços han facturat més que en dos mesos normals!!!Enlloc de... Llegir més queixar-se tan, que promoguin les botigues amb campanyes de preus especials!!!Que es miguin i facin alguna cosa!!!

S

Sònia

Igualada

18 de juny 2013.12:47h

Respondre

Adéu dies de bullici, promoció, alegria, bon ambient, restaurants plens, terrasses plenes, gent passejant... Adéu dies de visites, d’ambient festiu, de gent amunt i avall... Adéu! Se us... Llegir més felicita! Així sí que fotarem Igualada al mapa! Bufff...

j

josep m. torras payerol

Igualada

18 de juny 2013.12:25h

Respondre

El gos del hortolà i qui s’ha menjat el meu formatge.
http://aqualata.wordpress.com/2013/06/18/el-gos-del-hortola-i-qui-sha-menjat-el-meu-formatge/

C

CesK

Igualada

18 de juny 2013.12:19h

Respondre

El problema, Joanma, pel que he entès els últims mesos i del que ve que s’arribi aquí. És que han intentat entrar-hi i no se’ls hi ha permès.

D’aquí que alguns parlin de pataleta. Per mi... Llegir més és evident.

No pots flexibilitzar les normes per uns quants fent que s’en beneficiin de forma evident. Lo natural si els comerciants demanen accedir-hi seria buscar una formula o una marca genèrica que els permetés aprofitar l’embranzida del projecte però suposo que, adduint, que són comerços i no marques se’ls hi denega l’opció. Convertint un ideal de negoci que molts veneu com aire fresc per la ciutat com el benefici d’uns quants passant per sobre les lleis i en quelcom exclusiu no inclusiu com hauria de ser, en la meva opinió.

M

Marta

Igualada

18 de juny 2013.12:04h

Respondre

El Rec.0 està molt bé i el comerç d’Igualada també. Jo el que vull saber és perquè l’Ajuntament dóna permisos al Rec.0 sinó compleixen unes normatives que són per tothom. O és que són... Llegir més més amiguets d’uns que dels altres? Quina manera de posar Igualada al mapa, fent el ridícul!!! Aquí no es discuteixen models comercials que funcionen o no, sinó que tothom passi per la mateixa vara de medir.

C

CesK

igualada

18 de juny 2013.11:45h

Respondre

Igualadí, comentari 31, no t’equivoquis. No sóc ni de la UBIC, ni d’Igualada Comerç, ni tinc cap negoci, ni tinc cap familiar que tingui un negoci destinat a la venta o el treball del tèxtil.... Llegir més
Però ja diu molt de la teva opinió que em considerís un afectat només per defensar el que a ulls meus és correcte i no deixa de ser una opinió.

Tornant al tema, considero que una Administració ha de ser justa i la gent ha de ser conscient que les regles han de ser les mateixes per a tothom.

Per trencar estereotips no cal saltar-se les lleis vigents a la torera amb el pretext de que és un bé per la ciutat.

Per mi vist lo vist, el que s’ha dit, el que he vist a les passades edicions (aquesta no l’he visitat) és evident que incompleixen un seguit de normatives.

I lo més important, i que segurament ha portat a aquest punt: Han deixat al marge al comerç local amb el beneplàcit de l’Ajuntament que hauria de vetllar per tothom d’igual manera.

Parles de diàleg? ja hi havia una taula de diàleg, si ha acabat així és culpa només dels comerciants?

J

Joanma

Igualada

18 de juny 2013.11:34h

Respondre

I perquè les botigues d’igualada no munten una botiga al REC? Si venen empreses de molt lluny, les d’igualada no poden fer el mateix?.

c

carles

igualada

18 de juny 2013.10:55h

Respondre

Està clar que a la gent li agrada descobrir i experimentar comprant, l’exotisme de fer-ho en un context diferent o en un moment exclusiu i inclús fora de tota norma,


Aquesta mena de gincanes... Llegir més de shopping... com fer-ho de nit al voltant d’una cursa de running, o mentres et fan un massatge i escoltes música en directe o fent una copa tot passejant entre naus industrials plenens de marques,...són el reclam per al futur comerç-e que ens espera, i aquest capital ja ho tenim a Igualada, fem-m’ho créixer!


Tenim 70.000 persones al REC, 20.000 més per Igualada nit de shopping, i altres tantes x la botiga al carrer, l’European Balloon Festival, i +.


No ens barallem per la joguina, tenim creativitat, està demostrat, compartim-la en benefici de la ciutat i dels que l’habiten i la mantenen.


No m’agrada la pataleta de la UBIC però els entenc. M’agradaria saber quants associats se senten reflectits. En aquests temps que corren tothom ens hem de treure caspa cada dia per innovar. I puc dir que n’hi ha gent molt bona al nostre comerç capaç de fer grans coses més enllà del seu propi aparador..i ho demostren durant tot l’any. Llàstima que els que lideren certes associacions no els hi treuen el millor...


Conec casos de comerciants que han sabut gestionar això del REC amb esforç convertint-se en els gestors i ambaixadors durant en cada nou pop del REC, per a la seva marca representada a la botiga tradicional. això els hi ha reportat beneficis. Els temps canvien i els contractes de distribució de marca en exclusiva són simplement paper, ara tot es negociable.


Srs. gurús del REC, ja se que no és així però la percepció de la gent és que el rec s’ha convertit en un port franc on desembarquen les marques cada 6 mesos, fan cash i marxen. Igual que els visitants.


Pot ser l’Ajuntament li caldria parar taula per invocar al consens creatiu i apropar posicions, estic segur que tots tenen molt per oferir i molt per rebre.

Les 70.000 persones que ens posen al mapa per un instant o aparèixer a TV3 està molt bé, però treiem-li rèdit durader per a la ciutat, No vull ser simplement una xinxeta al plànol!!


Un fan del REC i del comerç de proximitat.

L

Lluïsa Avante

Igualada

18 de juny 2013.10:49h

Respondre

El Rec és una iniciativa excepcional que va tenir èxit des del primer dia i que va néixer amb un propòsit. Gràcies a això ara es veu el potencial que té Igualada si tothom anem a una,com es... Llegir més veu en d’altres iniciatives culturals/comercials que estan sorgint. Fins ara Igualada Comerç, abans UBIC, només ha aconseguit separar les diferents zones comercials de la ciutat i enfrontar-les entre elles. Diàleg i empenta, és el què ens cal! Per què no s’ha vist potencial en d’altres iniciatives tan bones com és ”El corraló dels llibres oblidats”, per exemple, que és al bell mig de la ciutat? No volem una ciutat clònica, volem una ciutat amb personalitat que sigui motor de moltes iniciatives.

R

Rosa Ll.

18 de juny 2013.10:44h

Respondre

Comerciants Igualadins, no insistiu, si no existís el Rec.0 vendríeu el mateix. El problema es un altre, el comerç està tocat, ara per aconseguir bones vendes cal reinventar-se, ser creatiu,... Llegir més original... De fet ningú te la vareta màgica. També es cert que Igualada mai a destacat pel seu comerç, nosaltres em tingut els nostres quinze minuts de glòria amb la indústria. La nostra comarca es reduïda i te Barcelona molt a prop, això són hadicaps per tenir una oferta comercial extensa i variada. Cal estudiar-ho bé, cal ser molt professional i no val carregar-se res que funcioni.

P

Pere

Igualada

18 de juny 2013.10:41h

Respondre

Quan dieu que el comerç de Manresa o Vilafranca és més dinàmic, què voleu dir exactament? Que hi ha més franquicies d’Inditex?

R

Raphanus brassica

Igualada

18 de juny 2013.10:39h

Respondre

Em sembla que és un bon exemple de com no s’han de fer les coses. I que tots els esforços s’han de fer per sumar, perquè aquí hi pot guanyar tothom. Ara el millor de tot la frase final ”...... Llegir més després de 4 anys no veiem canvis en el barri que es volia salvar i promocionar en orígen’. Si no veu canvis és que no l’ha trepitjat gaire i, per altra part, és positiu que no hi hagi gaires canvis perquè la cosa podia anar pel cantó pitjor: tabula rasa i grans avingudes + nova especulació.

R

ROBERT

18 de juny 2013.10:30h

Respondre

Jo trobo que no hi ha bona seguretat a l esdeveniment del REC. Jo a dins no m hi trobo segur si pasa quelcom, esperem que no. Això tenen raó les el grup de Botigues. Després jo trobo que el REC,... Llegir més en quan a la roba es ven d anys anteriors i tampoc es tan progre com sembla. Jo crec que tan les botigues igualadines com les del REC tenen roba correcte, però tampoc es tan económica la del REC. Això algun dia canviarà , per què aquí hi ha molts interesos.

P

Pep

Igualada

18 de juny 2013.10:15h

Respondre

Perquè a els igualadins ens agrada tant qeixar-nos i no fer? Jo no compro al REC, (A les botigues d’Igualada si), però el visito. M’agrada l’ambient que s’hi mou i fins a cert punt els... Llegir més muntatges ”superpijosmodernsiguais” que s’hi fan. La gent va a comprar, però també pots sentir els comentaris sobre si amb un parell de palets em faré una taula o si amb la reixa que vam treure del galliner ens podrem fer un penjador i etcèteres.
Siguem realistes el REC porta gent a Igualada, ens posa al mapa, cosa que avui fa falta.Sempre ha costat innovar, però s’ha de fer, s’han de bellugar per que la gent compri aquí. Es queixen de la gent que compra al REC, (quanta es de fora). De l’únic que no es queixen, al menys jo no els he sentit, es de la gent d’Igualada i comarca que van a comprar els caps de setmana a Manresa, Vilafranca o Barcelona ja que aquí no troben el que busquen, o no ho troben el que volen. Pot-ser hi falta varietat, pot-ser hi falta alguna cosa que no veuen, però son ells que en comptes de queixar-se per que hi hagi gent amb iniciativa, es moguin i potenciin el comerç igualadí.

G

Gerard

Igualada

18 de juny 2013.10:04h

Respondre

És un escàndol que personatges i associacions que actuen com a lobbys anacrònics intentin marcar el terreny a les iniciatives que funcionen a la ciutat. Senyors d’Igualada Comerç, si fos per... Llegir més vostès no es faria res mai. Vostès són dels de ”qui dies passa, anys empeny” i del ”feina fuig, mandra no em deixis”. Són la criptoigualada més rància i carca. Ja els coneixem. Els del Rec Stores han de millorar coses, però els hi han passat la mà per la cara en tots els sentits. Vostès en comptes de col·laborar, vinga posar pals a les rodes. Igualada no es mereix tenir una associació de comerciants tan retrògrada i que viu del ”no a tot”.A mí particularment em feu pena.Ja triga a sortir una altra associació de botiguers amb gent preparada, oberta de pensaments i capacitada per afrontar els reptes de present i de futur.

i

igualadi

Igualada

18 de juny 2013.09:57h

Respondre

Tens tota la raó Cesk (comentari 15), així anem amb comerciants curts de mires que es posen en contra de tota la ciutat, que parlant en plata vol dir en contra dels seus possibles clientes.

Amb... Llegir més comentaris com el teu i amb decisions com aquesta que heu pres l’únic que doneu a entendre és que o vosaltres o ningú més i en aquest cas correu el risc de que el client prengui també la seva decisió i que aquesta no us agradi gens. Ser valent no vol dir ser irracional, quan un vol prendre una mesura com la que heu pres primer ha de preveure les conseqüències i penso que això o no s’ha fet o en tot cas s’ha fet malament, heu pensat que amb prepotència i la llei a la mà podríeu fer tancar a l’enemic, però no heu tingut en compte la voluntat popular que ja he dit que és el vostre client i del que depeneu per poder continuant tenint la botiga oberta.

Diàleg amic meu, diàleg es el que falta a vegades, encara que aquest sigui una mica difícil. Tots sabem que hi havia un greuge comparatiu que s’havia de solucionar i molta gent haguéssim estat de la vostra part, però la decisió que heu pres pot fer que de ser els perjudicats passeu a ser els dolents de la pel•lícula

r

rafa

igualada

18 de juny 2013.09:52h

Respondre

A mi em sembla que el rec stores, ja ha fet sobradament la feina que havia de fer. Personalment crec que el seu propòsit era bàsicament que els ciutadans d’Igualada deixéssin de donar-li... Llegir més l’esquena al barri del rec, que ens adonéssim del seu valor, i que des de la ciutadania s’evités la tranformació del barri que preveia el POUM.

Ara és el moment de la ciutat, el rec ens ha fet adonar-nos que Igualada disposa d’una joia amb molt de potencial. Calen propostes i plans de viabilitat i fer pinya per fer que el barri del rec s’ompli de veins estables, siguin botiguers,restaurants, artistes o empresses de telecomunicacions.

Em solidaritzo amb els botiguers d’Igualada que paguen els seus impostos a la ciutat i es senten agreujats pel fenòmen del rec, ara bé, crec que s’equivoquen. Els recomano anar de la ma de propostes similars que ajuden a la ciutat en lloc de tirar-hi la caballeria per sobre. Han de tenir present que alló que és bó per promocionar la ciutat és bó pels comerciants, simplement han d’aconseguir integrar-se i adherir-se.

Els atractius comercials de la ciutat són molt baixos, aixó ho demostra el fet que la major part d’Igualadins fa les compres fora. Si fos comerciant, seria aquest punt el que m’ocuparia l’agenda i on hi posaria els meus esforços. Si hi ha un fenòmen que en 4 dies ens porta 70.000 persones a la ciutat, vol dir que se’n poden aprendre moltes coses, no només les dolentes.

R

Ramon

Igualada

18 de juny 2013.09:45h

Respondre

No em posiciono en cap d’ambdues parts però si s’ha de reconeixer, malgrat que a algú li dolgui, que això del REC només és un negoci pels quatre que ho organitzen. És veritat que els... Llegir més negocis locals no se’n beneficien per res ja que, aquestes 70.000 persones que diuen que van pasar-hi, per descomptat no van passar per més amunt del passeig de les cabres. Crec que la millor opció seria que les dues parts, Igualada Comerç i REC, parlessin i arribéssin a un acord per fer que aquesta gent vingués a igualada i no només al rec. A part comentar que hi ha molts lampistes a igualada que podem i sabem instal·lar llums i no cal anar a buscar empreses de Barcelona, això és impulsar l’economia local? Per cert, jo sí compro a Igualada. Si tothom fés el mateix potser aniriem una mica millor. jo compro aquí, tu compres aquí = més diners per a tothom = més llocs de trebal.....

c

carivenys

igualada

18 de juny 2013.09:34h

Respondre

Ja ha sortit l’Igualada envejosa que veu en recèl una iniciativa innovadora i que està tenint un èxit sense precedents i prefereix obstaculitzar-la abans de buscar la manera de sumar-si i... Llegir més treure’n profit tots plegats, l’Igualada decadent, de temps pretèrits, l’Igualada enpobrida,l’Igualada curta de vista, l’Igualada que ha vist com altres poblacions del voltant li han passat al devant (Manresa, Vilafranca, Vic,...), l’Igualada de sempre.

Endavant amb el REC

Salut.

M

Montse L

IGD

18 de juny 2013.09:31h

Respondre

Als igualadins que no ens emboliquin amb aquesta divisió gremial. La majoria vam comprar a la Running night Shopping i vam comprar al Rec. I barallant-vos així només aconseguireu que anem a... Llegir més comprar a La Roca del Vallès.

J

Jaume

Igualada

18 de juny 2013.09:31h

Respondre

Parlem d’accessibilitat al rec? del accés a persones amb mobilitat reduïda??? Val! Parlem ara doncs,, tots els locals de la UBIC estan adaptats per persones amb mobilitat reduïda??? Senyors! ni... Llegir més de bon tros!!! Per acusar, s’ha de apendre a primer, arreglar lo nostre!

B

Bet

18 de juny 2013.09:26h

Respondre

Si algunes botigues d’Igualada no funcionen, no és pels 8 dies a l’any que es celebra el REC! A més aquest esdeveniment dóna més avantatges que inconvenients... Situa Igualada al mapa i ens... Llegir més fa sentir a tots ben orgullosos.

Només estic d’acord en el tema de la seguretat. Això sí, un cop aconsegueixin millorar-ho ja no hi haurà excuses i a més el REC encara s’haurà consolidat més.

Diuen que ja no es pot fer diàleg però estic segura que des d’Igualada Comerç podrien trobar dates alternatives per celebrar diferents esdeveniments i així motivar tan clients com comerciants. Segur que a la ciutat seria ben rebut!

B

Berta

18 de juny 2013.09:25h

Respondre

I el següent què serà, denunciar al Corte Inglès perquè no queda gaire lluny i la Hispano para al davant, per tant gent d’Igualada pot anar a comprar... Per favor!!!

T

Toni

Igualada

18 de juny 2013.09:18h

Respondre

A part dels quatre avis que no tenen cotxe i dels despistadets que encara venen a les botigues de fàbrica, queden quatre gats que compren roba a Igualada. La gent jove d’aquí no compra per norma,... Llegir més si no és a les noves botigues de franquicies. Jo soc jove i fa molt de temps que trobo més productes i millor qualitat a qualsevol franquícia de centres comercials del Baix Llobregat.Abans que donar de menjar a la caverna igualadina, el que sigui.

A

Albert

Igualada

18 de juny 2013.09:13h

Respondre

I finalment, l’Igualadí de Tota la Vida apareix mostrant-se tal i com és, mostrant el perquè en aquest tros de terra no hi neix re de bo, i si alguna cosa bona neix ja se n’ocupen... Llegir més d’abocar-hi herbicida.

Sincerament, en 4 anys no hi ha hagut cap mena d’acostament entre les parts? O simplement és millor fer-se el màrtir i en el moment de major èxit del REC, sortir amb el garrot per tombar-lo d’un sol cop?

Fotem pena com a ciutat i ciutadans, no es crea ni una sola sinergia entre empreses de la mateixa ciutat, no es busquen sol·lucions i només ens dediquem a fotre’ns merda dia si dia també. Amb aquesta actitud continuarem en un lloc privilegiat observant com al voltant nostre tothom se’n surt.

Sincerament, crec que Igualada és l’exemple a cercar per intentar ensorrar models empresarials.

j

josep anton

igualada

18 de juny 2013.08:58h

Respondre

el rec ja cansa, es comença a veure que és un negoci com un altre, molt progre, això si.

perquè enlloc de vendre roba no venen quadres? o no fan només concerts?? algú s’imagina al costat del... Llegir més barri del born de barcelona un rec & stores?? que dirien els botiguers d’allà?? no el deixarien fer oi?? però aquí si, aquí tot s’hi val!!

J

Joan

Igualada

18 de juny 2013.08:41h

Respondre

Si aquell divendres o dissabte vareu passejar per Igualada haguéssiu vist que era una ciutat fantasma. On eren les 70.000 persones? Si no més el 10% haguessin visitat la nostra ciutat els carrers... Llegir més haurien quedat plens.
Quants llocs de treball es van aconseguir?
Quantes persones igualadines feien de dependents/es de les “botigues”?

M

Marc

Igualada

18 de juny 2013.08:25h

Respondre

Quina vergonya els de la Ubic. Com es poden dir tantes mentides! com es pot ser txn ressentit? com poden ser tan tancats? A qui representen?!!! A mi segur que no! Només falta que surti el Rouco... Llegir més Varela dient q hi han imatges de noies en roba interior i j hi serem tots! Per favor!!Que es dediquin a fer la sevA feina amb una mica d seriositat i menys enveja cutre i poc productiva i tot ens anira millor a tots!!!El pais de l enveja

R

RO

18 de juny 2013.08:18h

Respondre

Collonades i ronyeries aquests de Comerc d’Igualada i excurses de mal pagador, que la majoria tenen unes botigues que fan plorar. Mires, i tot és xinès només que més car.
Al Rec tampoc es ven... Llegir més tant com això i sí que són excedents d’anys anteriors (alguns tampoc no valen ni un pito). Ara bé té l’atractiu afegit dels recintes, l’ambient –gent que ve de fora d’Igualada i d’altra forma tampoc no vindria...-- i les activitats paral.leles, i en cap cas no hi ha, ni de lluny, les aglomeracions com les del Madrid Arena.
Menys envegetes i més posar-se les piles senyors amb productes atractius

C

Carles

18 de juny 2013.08:17h

Respondre

Fins a on conec, les dues parts han intentat negociar però com es demostra sense èxit. Iniciatives com el Rec es poden posar en dubte per tots els arguments que s’han donat, però s’ha de... Llegir més reconeixer que és un incentiu tant bo com pot ser el EBF en el que tampoc veig que la ciutat hi guanyi tant econòmicament o l’Aerosport on Igualada també es situa al mapa però sols hi guanyen les empreses que donen serveis durant un dies a l’aeròdrom.
Iniciatives com el Rec o les botigues al carrer han de servir per donar força a una ciutat on sempre ens mirem la palla aliena. Haurien de ser iniciatives integradores, no separatistes.
Si hem de ser prim mirarts, podria dir que realitzar una iniciativa com les botigues al carrer o el night running, és un abús per part d’interessos privats, ja que ocupen un espai públic de forma lucrativa on es tallen molts carrer i que haig de justificar el meu pas per la zona tallada per accedir al meu aparcament privat.
Alguna vegada he escoltat sobre les botigues al carrer que si no formes part d’Igualada Comerç no pots muntar la teva paradeta davant de la teva botiga i això sentint-ho molt, també ho trobo lleig.
Senyors, sota el meu punt de vista, no els trec raó a Igualada Comerç i també recolzo les iniciatives com el Rec. Deixeu de tirar-vos els plats del cap i poseu els que s’ha de tenir a sobre de la taula. Fa molts anys que sento que es necessita un outlet a Igualada. L’espai el teniu, al centre de la ciutat, on botiguers, bars i altres establiments en treurien més profit que construïnt un espai expressament a tal efecte.
Si us plau, ajuntem esforços entre tots i ens en sortirem.

M

Manel

igualada

18 de juny 2013.07:54h

Respondre

Sabeu qui s’ha carregat el comerç Igualadí?

La UBIC o Igualada Comerç,ells que cada dia perden afiliats per el cami,ara es pensent que donaran un cop d’efecte i si que el donaran si,si fins... Llegir més ara no venian i tot el que sels hi pasa per el cap es fer la guerra al Rec...per cert amb un munt d’empreses de Igualada....punto blanco,sita,vialis etc etc..a dins del rec.
Crec que ho han aconseguit.si un 80% esta a favor del rec i us el carregueu,aquest 80% anira a manresa o a altres llocs a comprar. Visca itv ho tornareu a conseguir.

C

CesK

Igualada

18 de juny 2013.07:48h

Respondre

Un exemple de negoci inclusiu que és una gran i bona iniciativa per fomentar el comerç en que molts d’aquests mal anomenats ”carques” hi participen. www.igualadashowroom.cat

Les REC Stores... Llegir més és un model de negoci que aprofitant-se (o no) de la permisivitat d’un Ajuntament. A més, el Batlle de la ciutat, no ha mediat ni ha posat totes les dades davant els agents de totes les parts. El REC beneficia uns quants a costa del comerç local que no juga en la mateixa lliga perquè Administració no posa les mateixes regles de joc a tothom i l’organització del REC no els vol incloure de forma deliberada tancant qualsevol pont de diàleg.

Seran molt moderns, progres, i demés adjectius xupiguais. Però no deixa de ser un negoci, i haurien de complir amb exactament les mateixes regles que tota botiga. I si després de 4 anys no han volgut parlar ni incloure els comerciants de la ciutat lo més normal és que aquests portin el tema a Consum, la Generalitat o el Defensor del Ciutadà. Si l’Ajuntament de CiU i ERC, i en el seu moment el de PSC i ICV, no es preocupen dels botiguers i comerciants de la ciutat... així anem!

n

nuria

igualada

18 de juny 2013.07:41h

Respondre

Normatives? Ara? A igualada la ciutat que mes tallerets clandestins te i mes pisos amb gen treballan d’estranquis? Mai ningu ho ha denunciat.
Ara que tenim un esdeveniment reconegut a nivell... Llegir més .....de tot Catalunya o mes ara ens el carreguem,,,es normal a Igualada.
Heu pensat que aixo pot tenir o el mes segur es que tindrà un efecte boomerang?
La majoria de gent jove i no tant jove que compra al Rec,ara no comprara a Igualada ,ja no ho feia abans i si a mes hi ha un retol a la botiga rodo de color groc que hi posa Igualada Comerç...........Ja ni entraran.
Bravo Igualada......

I

Igualadí

Igualada

18 de juny 2013.07:19h

Respondre

I davant d’això, entenem que tots els comerços associats a Igualada comerç ho tenen tot en regla, no contracten mai a ningú en negre, etc,etc. no?

J

JRE

igualada

18 de juny 2013.05:58h

Respondre

lamentable ,inexplicable ,quand la solucio es simple, declaren la geurra, prefereixen fer la guerra que escolta.Amb aquesta actitut, aquet mal cridat comerç igualadi. es quedara sol. sense... Llegir més compradors.

R

Ramon F.

Igualada

18 de juny 2013.01:17h

Respondre

Juan Antonio, penso que això de que aquets locals no tenen les mesures de seguritat deu ser un “suponer” per part teva, ja que no crec que estiguis al corrent dels corresponents expedients del... Llegir més permís d’obertura.

Per altre banda ves en compte a l’hora de dir que el teu ajuntament donaria o no donaria permís, ja que hi ha una cosa que es diu llei i si alguna petició s’ajusta a la llei s’ha de concedir t’agradi o no t’agradi.

En quant a que si el Rec perjudica o no als comerços d’Esparraguera, dons mira no ho sé, però hi ha tantes coses que perjudiquen als comerços d’una ciutat, com per exemple que la ciutat del costat sigui molt més comercial que la teva, que a un no li queda més remei que tirar endavant com sigui fent la seva feina el millor de be possible, ja que tal com diu un amic meu, el sol surt per tothom cada dia i s’ha de saber aprofitar.

Ja que dius que no ets comerciant i per tant tot això a tu no t’afecta econòmicament parlant, no se si pensaries el mateix si tot aquest enrenou del Rec es fes a Esparraguera i per tant totes aquestes 70.000 persones que van passar per Igualada haguessin passat per la teva ciutat amb els beneficis que haguessin pogut deixar per exemple solament a gasolineres i restaurants, o potser opinaràs que no val la pena

M

Maria Ll.

Igualada

18 de juny 2013.00:50h

Respondre

L’últim que ja em faltava per veure..., en primer lloc, qui és aquest sr. Fraile o més ben dit qui es pensa que és per venir-nos a dir ara el que hem o no hem de fer, qui es pensa que és per... Llegir més arribar a dir que ja n’hi ha prou amb aquesta conya del rec o que el pas de 70.000 persones no val la pena per la promoció de la nostra ciutat, la nostra, no la seva, la nostra.

A on era aquest senyor fa quatre anys quan això del Rec va començar, perquè no ha dit res durant tot aquest temps o millor dit, perquè no ha fet res per ajudar als comerciants igualadins a posar-se al dia i modernitzar-se. Ah no, això no li deu importar, a vingut solament a elaborar un informe sobre les possibles irregularitats que es van poder produir en el Rec per fer-lo tancar.

Dons sap que li dic sr. Fraile, sap que els hi dic srs d’Igualada Comerç, dons que siguin valents i denunciïn oberta i públicament les irregularitats que segons el seu informe es poden haver produït durant la passada edició del Rec Stores i el facin tancar per sempre, no tirin la pedra i amaguin la mà, siguin valents i facin front a les repercussions que això els hi pugui comportar.

Penso que fan un mal negoci fent cas a aquest sr. Fraile, pensin que ell desprès de tot marxarà i vostès es quedaran aquí a Igualada, o potser no, potser obriran una botiga a Manresa que te un comerç molt més dinàmic. En quant al Rec Stores, tampoc es preocupin massa, l’invent ja esta fet i si aquí es tanca segurament s’obrirà a un altre lloc, encara que llavors haurem de dir allò tan igualadí de que varem tornar a deixar passar el tren.

Segons diu el sr Martínez el got ja s’ha omplert i ja no hi ha possibilitat de diàleg, per tant siguin valents i facin el que creguin que tenen de fer per defensar els seus drets.

Per la meva part, tot i que fins ara era una de les que pensava que això pot ser no estava prou be i que s’havia de trobar una solució favorable per a tothom, ara veig que a vostès comerciants d’Igualada solament els mouen els seus interessos sense tenir en compte ni els d’altres sectors als que aquest esdeveniment els hi va pro be, ni al que això pot significar per la promoció del nom de la ciutat, ni el fet de poder trobar una sol-lució de consens per a tothom. Vostès volen acabar amb el Rec i prou, en contra de tot i de tothom, i malauradament segurament estan en el seu dret, tal com jo estic en el meu de dir que a partir d’ara totes les meves compres les aniré a fer a comerços d’altres ciutats a on els botiguès tinguin una mentalitat més oberta, no siguin tan egoistes i sàpiguen el correcte significat de la paraula diàleg.

E

Ester Vich

Igualada

18 de juny 2013.00:31h

Respondre

Això és una bona manera de sumar! Igualada Comerç contra Igualada: Que els 70.000 visitants no vinguin, que a Igualada no els volem. UBIC heu perdut el cap.

S

Sr. Creixell

18 de juny 2013.00:02h

Respondre

Està molt be que Igualada Comerç faci l’auditoria de seguretat a Rec stores. Bravo! Diners molt ben invertits pel be comú de la ciutat!!!

e

eugeni

igualada

17 de juny 2013.23:40h

Respondre

Per que no es preocupen de perque no venen una escombra y de perque la gent ha de marxar fora a comprar la roba? Y deixen a la gent treballar en pau ? Que es pensen que vendran mes sense el rec ?... Llegir més Senyors espabileu d’una vegada y obriu el ulls que ya es hora.
IGUALADA NO NOMES ES DE LA UBIC .

A

Albert

17 de juny 2013.23:35h

Respondre

És llastimós! Igualada torna a situar-se en el mapa del món gràcies a iniciatives com el REC. Aquesta multitud de persones vindrien a Igualada si el REC no existís? Penso que no. Només són 8... Llegir més dies a l’any. Que alguns comerços igualadins no funcionin és culpa del REC?

J

JUAN ANTONIO ALMENDRO

esparraguera

17 de juny 2013.23:07h

Respondre

No puedo entender que un ayuntamiento como igualada, de permiso de obertura en estos locales que carecen de todas las medidas de seguridad, tanto para los empleados como los clientes. Que pasaria si... Llegir més hubiera una tragedia como el madrid arena?. Quien responderia? LOS ORGANIZADORES O EL AYUNTAMIENTO. Lo que tengo claro es que mi ayuntamiento no daria el permiso para hacer este acto, en primer lugar por coherencia con el comercio de la propia ciudad , en segundo lugar por no cumplir ninguna normativa referente al comercio. Me imagino que ningun ayuntamiento de todo cataluña permitiria la realizacion de dicho evento, por lo dicho anteriormente, y por el gran perjuicio economico provocado al comercio no solo de la ciudad, sino tambien al comercio de otras muchas ciudades. Los comercios de la zona donde yo vivo, les afecta mucho economicamente este evento, por lo que entiendo que puede afectar a otras muchas ciudades. No soy comerciante, pero por lo que veo el ayuntamiento de esta ciudad, no mima demasiado a su comercio.

m

maria

iagualada

17 de juny 2013.22:38h

Respondre

Acabo de veure la notícia també al diari Ara, és la primera vegada que hi veig els d’igualada comerç i és per anar en contra d’alguna cosa que també és d’Igualada. Felicitats senyors,... Llegir més d’això se’n diu autoodi. Jo no compro gaire al rec, però amb això només aconseguireu que la gent no entri a les botigues d’Igualada. I si en lloc de pensar com podeu acabar amb el rec penséssiu què podeu fer perquè la gent compri a les vostres botigues? Potser ser més amables?, potser tenir més talles de roba?

T

Ton

17 de juny 2013.21:23h

Respondre

Només us donen suport els del PP. Amb això està tot dit.

c

cremat

17 de juny 2013.21:08h

Respondre

Tot el meu suport als comerciants. Ells han de pagar-ho tot, complir totes les normatives, rebre inspeccions, pagar els llums de nadal,....; i ara resulta que tot es flexibilitat per una cosa efimera... Llegir més que surt a la tele. Qui mante els llocs de treball del comerç?

R

Rosa

Òdena

17 de juny 2013.20:59h

Respondre

Igualadins que potser voleu que s’enduguin el Rec a una altra ciutat?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.