TORNAR

Igualada destinarà 45.000 euros per subvencionar la creació de llocs de treball indefinits

Les sol·licituds es poden presentar fins a finals de mes

economia
Dimecres, 5 setembre 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Durant tot el mes de setembre estarà obert el termini per a presentar les sol·licituds de subvenció adreçades a totes aquelles empreses i entitats que hagin creat llocs de treball estables entre setembre de 2011 i agost de 2012. La dotació econòmica per aquests ajuts és de 45.000 euros i es tindrà en compte un seguit de variables sociolaborals.

Centre Ig-nova

Amb l’objectiu d’estimular l’estabilitat del mercat laboral i col·laborar a reduir la taxa de temporalitat al municipi, l’Ajuntament d’Igualada destinarà un màxim de 45.000 euros en subvencions per a empreses que han apostat per la contractació indefinida de treballadors.

La quantitat pressupostada és, per tercer any consecutiu, la mateixa que el consistori ofereix per aquests ajuts.

A qui van dirigides les subvencions?

Les subvencions van dirigides a les empreses i les entitats que en el decurs del darrer any han realitzat contractacions indefinides o bé que han convertit contractes temporals en contractes indefinits.

Per tal de determinar la quantia de les subvencions es tindrà especial consideració a un seguit de variables sociolaborals en relació al sexe i l’edat de la persona contractada que afavoriran directament al col·lectiu femení i les edats compreses en el tram de més dificultat d’inserció laboral.

Aquestes contractacions hauran d’haver estat formalitzades entre l’1 de setembre del 2011 i el 31 d’agost del 2012.

Per qualsevol dubte o qüestió es pot contactar amb l’Ig-nova Tecnoespai (tel. 93 806 65 55 o ignovatecnoespai@aj-igualada.net).


12 Comentaris

i

igualadí

6 de setembre 2012.17:03h

Respondre

En temps difícils els intel·ligents proposen idees, d’altres només critiquen.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

6 de setembre 2012.13:43h

Respondre

El cas és no estar mai content i quan es parla de naps, parlar de cols i al inrevés.
Precisem:
Es feina del ajuntament arreglar carrers i places segons el seu criteri (per això entre altres... Llegir més coses, han estat elegits) i també per procurar pels aparcaments dels ciutadans a banda que això ajuda al comerç i la industria de la ciutat.
No es feina del ajuntament crear llocs de treball i/o empreses (i quan si posa, ja s’han vist els resultats de les Empreses Municipals).
Aleshores està molt be que l’ajuntament creí places gratuïtes a llocs on són molt necessàries pel comerç i la industria o endreci places i carrers, perquè està fent la feina que li pertoca.
D’altre banda ajudar a la creació de llocs de treball indefinits està bé, però només es una ajuda temporal als empresaris que els creen, no una obligació del Ajuntament, ja que aquests llocs han de ser creats i pagats pels emprenedors i s’ha de tenir molta cura en emprar els diners de tots per quelcom que en teoria no pertoca, bé que les circumstancies ho justifiquin.
Per tant molt bé les places d’aparcament i endreçar places i carrers i un bé relatiu a aquesta ajuda als emprenedors, doncs queda clar que no es cap obligació de l’ajuntament crear llocs fixes de treball.
Mai hem de posar el carro davant del ruc.
De totes maneres em sorprèn que ara discutim la xocolata del lloro i abans no es protestes per les grans disbauxes (WTC, Pont de Fàtima, Infinit+contracte, Pàrquings plaça de les tortugues, parcs caríssims, web municipal i un llarg etc.) doncs si l’ajuntament està endeutat en més de € 60.000.000 (ajtmt + empreses) deu ser per aquestes despeses molt per sobre de les possibilitats i ara discutim per quantitats i fets relativament ridículs, en els que tothom hi posa cullerada, però que en termes generals són de molt baixa importància.
Per cert ara la cullerada l’hi poso jo.
Vaig fer una consulta a un amic que es dedica a fer web’s per grups d’empreses molts grans i em va dir que en va fer una per un grup multinacional que factura bastant més que el pressupost de l’ajuntament, per la qual el preu tot inclòs va ser de € 20.000, en la Municipal la passada legislatura es van gastar més de € 150.000 ( a sobre hi havia un manteniment contractat de una pila de millers d’euros cada més?! Que es va deixar de pagar amb el nou ajuntament).
Com a cirera del pastís, ara a l’ajuntament li costarà uns € 480.000 trencar un contracte d’assessorament amb el WTCB per el WTC Igualada que no existeix, a més dels € 2.000.000 que va costar el projecte.
Que en podríem fer ara d’aquest diners llençats literalment a la brossa?
Us preocupaven abans aquestes coses? A mi si!
Que tingueu un bon dia.
Josep M.

M

Marc

Igualads

6 de setembre 2012.09:30h

Respondre

Típic igualadí no, perdona, si tenim dubtes sobres les mesures del govern municipal les podrem exposar Eduard, i si no t’agrada, ja ho saps.

Realment i en última instància cap de les dues... Llegir més mesures crearà feina ni impulsarà l’economia local, siguem realistes, posar dos trossos de paviment a Cal Font augmentarà les vendes de les cafeteries del voltant? Va home va siusplau, toquem de peus a terra, i 45.000€ en subvencions? això no val per res.

Potser l’ajuntament hauria de buscar noves sortides econòmiques per la ciutat, pels que no ho sapigueu, benvinguts al 2012, el tèxtil va morir. A partir d’aquí, avancem una mica, actualitzem la ciutat i busquem noves activitats, pavimentar Cal Font o regalar 45,000€, no compta.


Gràcies.

J

Josefa Morón Manzano

Igualada

5 de setembre 2012.21:54h

Respondre

La quantitat en si, ”ridicula” i tal i com s’ha demostrat altres vegades només serveix per crear llocs de treball que s’haguessin creat igualment, amb o sense la subvenció. L’ajuda dona... Llegir més l’empenteta a contractar i pel que fa a que sigui un lloc de treball indefinit (ja, ja, ja) amb la Reforma laboral d’indefinit no té res.

E

Eduard

Anoia

5 de setembre 2012.20:46h

Respondre

Em fa molta gràcia veure com existeix gent a la qual no li està mai res bé, es faci el que es faci; típic igualadí.

M

Maria Ll.

Igualada

5 de setembre 2012.19:47h

Respondre

Maria, Marc, que proposeu?, de moment sembla que no esteu d’acord en que es faci res, encara que segurament desprès es quejareu si no es fa, però això es igual ara. En lloc de fer les obres de... Llegir més la plaça de Cal Font, que?, i en lloc del pàrquing de la plaça de la Masuca que?. A veure si algú a part de queixar-se te alguna idea brillant.

La meva opinió però, deixeu-me-la dir, es que una ciutat no pot estar parada del tot durant quatre anys o els que siguin. Igual que a una casa, se l’hi ha d’anar fent el manteniment sinó desprès ve tot de cop i no es pot arreglar.

Estic d’acord que no es poden fer bestieses com es varen fer amb el Wolrd Trade Center, el pont de Fàtima etc.,pero petites obres de manteniment o adequació es inclús bo que es facin encara que no ens agradin totes a tots

M

Marc

Igualad

5 de setembre 2012.16:33h

Respondre

Pau, com que el paviment no estava PERFECTE justifiques que s’hi gastin ni mes ni menys que 10 milions de pessetes? Es a dir, gastem-nos el pressupost municipal en arreglar imperfeccions a les... Llegir més places, potenciar els llocs de treball, es secundari. En fi, tot son opinions.

M

Maria

Igualada

5 de setembre 2012.16:16h

Respondre

No Pau,no. Que els fotin, no. Però si els ciutadans d’Igualada no treballem no gastarem. Crec, que s’enten, no? No volem una ciutat dormitori ni una ciutat de serveis, només. Volem una ciutat... Llegir més on els que hi vivim poguem treballar i viure dignament, no pas uns quants, si no tots.

P

Pau

5 de setembre 2012.15:27h

Respondre

Marc, saps del què parles ? Estva perfecte el paviment de la plaça ?
Així m’agrada Maria, només pensant en tu i als altres (comerciants, etc.) que els f..., oi ?

M

Maria

Igualada

5 de setembre 2012.11:27h

Respondre

I jo pregunto: l’ajuntament i l’administració es preocupa per la destrucció de llocs de treball? Perquè si per una banda en subvencionem i per altra es van destruint, els números no surten.... Llegir més La gent d’Igualada volem treballar i amb l’anolia, l’urban running night show, el bike trial, ..(què està molt bé però amb això no treballem). Si que hi ha uns sectors que guanyen economicament com poden ser els serveis i els comerços, però la gent que ha estat treballant en industries i aquestes han tancat continuem sense feina i d’escoltar declaracions i bones presagis no vivim. Estic d’acord amb en Marc, l’ajuntament gasta uns diners que crec que ara no tocava gastar si més no amb això dels botons.

M

Marc

Igualada

5 de setembre 2012.09:46h

Respondre

Destinem 45.000€ a aquest aspecte i 60.000€ a modificar la plaça de Cal Font, que no tenia cap desperfecte, potser hagués estat millor al revés, o directament deixar com estava Cal Font, i... Llegir més destinar 45.000+60.000€ a aquests llocs de treball.

D

Domenec Faine

igualada

5 de setembre 2012.09:28h

Respondre

tot ajuda.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.