//Plugins sense CDN ?>
El grup municipal d’Igualada Som-hi (PSC - Igualada Oberta) valora positivament la primera edició de la campanya dels iBons Joves que durant els mesos de novembre i desembre s’ha fet a Igualada dirigida als joves d’entre 16 i 23 anys per comprar al comerç local. S’han venut un total de 4.908 bons i se n’han beneficiat 1.000 joves, concretament 993. Pel que fa als comerços, ha estat més de 50 els que han participat de la iniciativa. Es tracta d’una de les mesures que el grup socialista va pactar amb el govern de Junts com una de les condicions per negociar i acordar del Pressupost.
El cap de l’oposició de l’Ajuntament, Jordi Cuadras, valora positivament la iniciativa i remarca que “les targetes de compra pels joves de la nostra ciutat, els iBons Joves, els vam idear amb l’objectiu de promoure les compres al comerç local. Els joves estan, cada vegada més, acostumats a comprar per Internet i creiem que si volem una Igualada amb comerç, hem de fer tot el possible perquè aquests coneguin el comerç local i hi comprin. La iniciativa tenia aquest objectiu i valorem positivament haver arribat a 1.000 joves que han vist que els iBons eren un bon incentiu”.
El regidor d’Igualada Som-hi Anselm Pasquina remarca que “els iBons Joves han estat un molt bon incentiu perquè la gent jove entri i compri al comerç local. Tenir una ciutat amb comerç és tenir una ciutat amb activitat, llum i seguretat als seus carrers. El comerç no només és activitat econòmica sinó que també aporta tots aquests altres valors”. Pasquina també detalla que una vegada feta aquesta campanya, de cara a properes edicions caldrà introduir millores com ampliar el rang d’edat o l’import per poder arribar a encara més gent.
La formació que integren PSC i el grup ciutadà Igualada remarca que els iBons Joves “és un exemple de la política útil i en positiu que PSC i el grup ciutadà Igualada Oberta fem a l’Ajuntament tot proposant i fent possible projectes que fan millorar la nostra ciutat. Som el primer grup de l’oposició però no ens limitem a dir que no a tot, sinó que si tenim l’oportunitat d’arribar a acords per beneficar la ciutadania i ajudar els joves, com és aquest cas, ho fem”.
Recordem que la campanya es va fer de l’1 de novembre al 5 de gener i cada bo tenia un valor de 10 euros. Els joves que l’adquirien en pagaven 3 i la resta, 7 euros, anaven a càrrec de l’Ajuntament d’Igualada. Cada jove participant podia comprar fins a 5 iBons Joves. Per tant, podia adquirir un màxim de 50 euros per comprar al comerç local, tot aportant-ne 15.