//Plugins sense CDN ?>
L’Ajuntament d’Igualada, juntament amb l'Ajuntament de Castelldefels participen d'aquesta experiència pilot que és una iniciativa de la Direcció de Relacions Internacionals d’aquest ens, que busca reforçar-los estratègicament, promovent a l’exterior els seus sectors econòmics capdavanters i ajudar-los així a generar noves oportunitats, bàsicament econòmiques, però també en altres àmbits.
L'alcalde d’Igualada, Marc Castells, i la tinent d’alcalde de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament, Àngels Chacón, s’han trobat a Barcelona amb el president de la Diputació, Salvador Esteve, i amb l’alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, per avaluar les accions dutes a terme fins el moment i aquelles que s’iniciaran els propers mesos. Castells recorda que “avui, l‘aposta per la internacionalització és bàsica per al nostre desenvolupament i reindustrialització, perquè en un moment en el qual les grans apostes inversores no es fan amb capital del país, aquesta nova eina ens permet deixar de ser invisibles en aquest món global”.
Durant els tres darrers mesos, la Diputació ha dut a terme un treball de prospecció a la capital de l’Anoia, entrevistant-se amb els principals agents econòmics de la ciutat, que els ha permès fer una completa diagnosi dels seus potencials estratègics, aquells valors diferenciadors que mereixen una projecció internacional. Aquesta diagnosi ha derivat en un pla d’acció i en unes mesures que es començaran a aplicar a curt termini, adreçades a atreure inversions i a reactivar l’economia.
Es promouran els sectors de la pell, el tèxtil, la innovació en salut i les tic i els esdeveniments turístics
Els principals sectors analitzats i que han de ser protagonistes d’aquesta projecció exterior són el de la pell de qualitat, el del tèxtil i el de la innovació en salut, però també d’altres com per exemple el de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) o el dels esdeveniments turístics.
Les accions que se’n derivaran contribuiran paral·lelament a donar visibilitat internacional i reforçar alguns projectes ja impulsats des del consistori igualadí, com la Capitalitat Europea de la Pell de Qualitat o el futur hospital simulat 4D Health.
Les accions que s’hi vincularan passaran, entre altres, per la presència en fires internacionals de sectors específics, l’incentiu del treball en xarxa amb altres municipis i altres sectors econòmics de l’estranger, o l’establiment d’acords internacionals en els àmbits del coneixement i la investigació.
Aquestes noves accions reforçaran altres iniciatives d’internacionalització que ja es duen a terme des de l’Ajuntament d’Igualada, com el projecte europeu URBACT 4D Cities d’innovació en el camp de la salut i el programa Associació de Col·lectivitats Tèxtils Europees (ACTE), tots dos amb el suport de la Diputació, però també la Càtedra A3 en Innovació de la Pell, impulsada amb la Universitat Politècnica de Catalunya amb una clara vocació internacional.
Àngels Chacón, responsable de Dinamització Econòmica del govern municipal, considera “fonamental aquest suport per obrir fronteres i fer que els nostres sectors líders puguin mostrar lluny de casa de què són capaços, millorar la seva competitivitat i enfortir el seu potencial”.
En la trobada també s'ha donat a conèixer la nova plataforma virtual de projecció internacional dels municipis de la demarcació de Barcelona, www.barcelonaregion.net, que es coordina des de la mateixa Direcció de Relacions Internacionals de la Diputació.
jre
jre
25 de març 2013.08:24h
sembla interssant. dit dee un altra manera elprojecta es bo-