TORNAR

Un informe tècnic avala que l'aeròdrom pugui ser l'aeroport corporatiu de Catalunya

Taxijet ha avançat el seu interès

economia
Divendres, 21 novembre 2008. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Un informe tècnic, a petició dels ajuntaments d'Igualada i Òdena, valora com a positiva la candidatura de l'aeròdrom anoienc per optar a ser l'aeroport corporatiu de Catalunya. Caldrà una petita desviació de la pista d'aterratge i l'eliminació dels hangars, però l'estudi de sorolls determina que no hi ha cap petjada de so sobre nucli urbà sinó al mateix recinte aeroportuari i en zones industrials.

Ramon felip, Francisco Guisado i Jordi Aymamí

Guisado explicant l'estudi

L'informe, elaborat per l'enginyer aeronàutic Joan Ametller, posa de manifest diversos punts forts i també els punts febles que té l'aeròdrom Igualada-Òdena. En destaca la bona comunicació viària i els plans futurs a nivell ferroviari, que l'aeròdrom està operatiu, la proximitat amb el parc motor de Castellolí, que a la llarga necessitarà infraestructures complementàries com ara hotels o fins i tot un aeroport, que hi ha inversors interessats en ubicar-se a l'espai de l'aeròdrom i el fet que la comarca necessita un element dinamitzador com el que comportarà aquesta infraestructura.

Els punts febles fan referència a la limitació de la llargària de la pista, que ha d'arribar als 2.000 metres (però es pot solucionar amb una petita desviació de 7 graus) i la complexitat d'aproximació a la pista per l'orografia de l'entorn.

Diversos canvis ja es preveuen en aquest estudi: a part de la desviació de 7º de la pista, s'haurà de prescindir dels hangars ja que a banda i banda de la pista, s'hi haurà de deixar 150 metres lliures. A banda d'això, les gairebé 120 hectàrees de terreny permetran un seguit d'instal·lacions aeroportuàries i d'empreses vinculades al sector que requeriran un nombre important de llocs de treball. Pel que fa al soroll, l'estudi determina, segons ha explicat l'alcalde dÒdena, Francisco Guisado, que les petjades de so queden dins mateix del recinte aeroportuari i les que hi ha fora, queden sobre de zona industrial com el Pla de les Gavarreres o els Plans d'Arau. Tanmateix han recordat que els aeroports corporatius no solen funcionar de nit pel tipus de serveis que ofereixen.

Taxijet interessat en el projecte

Des de la Unió Empresarial ja han avançat l'interès de diverses empreses del sector aeronàutic en què l'aeroport corporatiu sigui a la comarca. Taxijet ja ha fet saber a la UEA la intenció d'ubicar-se en aquest aeroport tan aviat com sigui una realitat, i com Taxijet, altres empreses estan mostrant el seu interès. Taxijet, és una empresa dedicada a l'aviació privada però que ha diversificat els seus serveis per fer-ho assequible a més passatgers, un sistema que utilitzen molts executius.

Treball de la UEA

L'alcalde igualadí, Jordi Aymamí, ha lloat l'interès i la tasca feta per la Unió Empresarial de l'Anoia al buscar suport de diversos estaments locals i també nacionals, que veuen amb bons ulls que l'aeroport s'ubiqui a l'aeròdrom. En aquest sentit, i tal i com els ho va demanar el mateix president de l'entitat, Ramon Felip, des del consorci buscaran la manera que la UEA en pugui formar part.

Recordar que dimarts vinent, la UEA ha organitzat un acte acadèmic a l'Ateneu Igualadí, on hi està convidada tota la ciutadania de la comarca, i que servirà, d'una banda per explicar en què consistirà el projecte de l'aeroport, per saber els avantatges que aportarà a la comarca i per donar suport de manera explícita a la candidatura de l'aeròdrom d'Igualada Òdena. En l'acte hi assistiran diversos representants politics, empresarials i socials d'arreu de Catalunya i de la comarca.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.