//Plugins sense CDN ?>
En una tercera edició centrada en l'economia cooperativa i el treball col·laboratiu, IDEA va refermar la bona acollida que ha tingut altres anys el certamen. En aquesta ocasió, també es van tocar altres temes i iniciatives, com la creació del projecte Fons Gràfic.
L'Adoberia Bella va ser l'escenari el divendres de la tercera edició d'IDEA, Igualada Disseny En Acció, acte organitzat per Disseny=Igualada. Aquest any l'acte ha estat dedicat al treball cooperatiu i col·laboratiu com eina de futur. Al matí va tenir lloc una taula rodona, moderada per la periodista Núria Olivé, amb la participació de Pep Espelt, fundador i comissari del projecte artístic Konvent, Xavier Teis, responsable de comunicació de Coop 57, i Núria Vega cofundadora i presidenta de (Des)vestint Aliments. Els ponents convidats van exposar els seus respectius projectes, amb èmfasi de la importància del disseny en les seves iniciatives així com el canvi de paradigma que suposa el treball col·laboratiu en una societat en transformació.
Després, al migdia, es va presentar el projecte Fons Gràfic impulsat per l'associació disseny=igualada i l'Arxiu Comarcal de l'Anoia així com el espot de la campanya "Impressió+disseny=igualada" per potenciar els sectors del disseny i la impressió de qualitat al territori. Ja a la tarda va tenir lloc una trobada estratègica entre els socis membres de Disseny=Igualada per debatre sobre el futur. Va seguir la jornada amb dues interessants aportacions sobre innovació. Jorge Cebrián va parlar d'ACTUA, una iniciativa del govern d'Andorra de caràcter públic-privat per liderar l'obertura econòmica i modernització del comerç amb l'assessorament del reconegut Massachusetts Institute of Technology, MIT. Per la seva banda, Oriol Alcoba director general d'ESADECreapolis, va explicar als assistents la tasca d'aquest parc empresarial de fer de frontissa entre el coneixement científic-tecnològic i el teixit empresarial per a desenvolupar la innovació.
Una finestra al disseny estructural
El sector de les arts gràfiques a l'Anoia ha manifestat des de fa temps la manca de professionals en el disseny volumètric d'embalatges. Des de Disseny =Igualada en la tercera edició d'IDEA es volia apropar el món professional a l'escola de disseny. Per aquest motiu va venir Ana González, experta en disseny estructural i cap europeu d'innovació, disseny i desenvolupament de Graphic Packaging, a fer una 'masterclass'. A la xerrada va assistir alumnat de Gràfica Publicitària de La Gaspar i es va fer un repàs a les tendències de packaging exemplificat, amb casos de problemes reals resolts amb èxit de mercat i
d'altres problemes que encara esperen la seva solució òptima.