TORNAR

Jaume Llopis: 'Per ser competitiu cal regenerar constatment el model de negoci'

El professor d'IESE va impartir el Seminari 'Competitivitat i Internacionalització'

economia
Diumenge, 23 juny 2013. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
aume Llopis, professor de l’IESE Business School, en el departament de Direcció Estratègica va ser el protagonista del seminari “Competitivitat i Internacionalització” que es va dur a terme al Kubb del restaurant Sesoliveres i va estar organitzat pel Grup Carles.

El seminari va comptar amb la participació d’empresaris catalans que volen millorar la seva competitivitat i que aposten per la internacionalització com a únic motor que pot tirar de l’economia davant l’escenari de retallades de la despesa pública, de caiguda del consum privat i de depressió de les inversions.

Llopis, reconegut per la seva dilatada experiència professional ocupant màximes responsabilitats en empreses com Agrolimen, Moulinex, Nestlé, AGF Unión Fénix i Grupo Borges, va començar la seva intervenció explicant quins són els símptomes del deteriorament empresarial i quines són les mesures que cal adoptar en un pla de reflotació. Així mateix, el professor de l’IESE va llençar una recomanació a tots els empresaris sobre la necessitat de regeneració constant del propi model de negoci per seguir sent competitiu, afirmant que “El secret és innovar i les empreses que no canviïn i no innovin acabaran caient.”

Després d’una profitosa jornada matinal, els participants van poder gaudir d’un original dinar-refrigeri als jardins de Sesoliveres, mentre compartien les seves experiències amb el professor Llopis, una persona que té molt a explicar en temes de direcció i economia d’empresa.

La segona part del seminari va permetre als empresaris conèixer les regles d’or per a la Internacionalització, com a excel.lent oportunitat per sortir afavorits de la crisi. Llopis explicà quines són les preguntes claus que s’han de fer els directius a l’hora de definir l’estratègia i afegí que la resposta que ho condiciona tot és tenir clar quin és l’avantatge competitiu que es pretén explotar.

Llopis va concloure la seva intervenció llençant una recomanació a tots els directius: “Passem a l’acció. Té més risc no internacionalitzar-se que fer-ho”.

En el seminari, amb un enfocament eminentment pràctic, els participants van poder conèixer pautes per dirigir en èpoques de crisi, estratègies per ser competitius a curt termini, recomanacions concretes per a l’èxit i regles d’or per a la Internacionalització, amb l’objectiu final d’ajudar-los a adaptar-se als canvis que ens imposa l’entorn per seguir sent competitius.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.