//Plugins sense CDN ?>
Rècord de participació al BNE
Dissabte passat al matí es va celebrar la 3a edició de la Trobada instantània d’Empreses (BNE), organitzada conjuntament amb la Cambra de Comerç, que va batre el rècord d’empreses inscrites amb 38 participants. L’objectiu de l’activitat era crear un espai d’intercanvi empresarial on emprenedors i empresaris de la comarca, però també d’arreu de Catalunya, trobessin noves vies de negoci, i els resultats van ser evidents.
De les enquestes que cada participant omplia quan acabava una entrevista, se’n desprèn que del total de 279 entrevistes que es van fer, un 76% van resultar ser negocis potencials o immediats. En aquest sentit, els participants es van mostrar molt satisfets de l’experiència, destacant l’efectivitat de la trobada i l’avantatge de conèixer en 90 minuts més de 20 empreses diferents, una feina que, en el dia a dia d’una empresa, costaria més de dues setmanes fer.
Durant tres hores, els inscrits van buscar noves oportunitats de negoci per a les seves empreses, al mateix temps que van posar a prova la seva capacitat de persuasió i oratòria. Amb aquestes dues finalitats, es van haver d’enfrontar a diverses rondes de presentacions ràpides en les quals havien de ser capaços d’explicar al seu company, en només dos minuts i mig, l’essència de la seva empresa, producte o servei, per tal d’intentar crear negoci.
La trobada va ampliar enguany el seu radi d’acció, amb una difusió més extensa, i això va permetre que les empreses fossin de perfils i sectors més diversos i no només de la comarca, sinó també de Sabadell, Barcelona, Mataró, Terrassa, Vilanova i la Geltrú o Badalona, entre d’altres.
Presentació del projecte Empren-t@
La Fira va ser també el marc escollit per la Jove Cambra per presentar el projecte Empren-t@, un nou projecte que vol aglutinar els emprenedors i intraemprenedors de l'Anoia amb l'objectiu d’aprofitar el seu talent i la seva iniciativa per crear nous projectes i noves iniciatives a la comarca.
La presentació va anar precedida de la taula rodona “Emprenedors amb empremta”, formada pels igualadins Lleonard del Rio, cofundador i Director tècnic de l’empresa Tecdencies, i Xavier Carles, soci i Director General del Grup Carles Gestió i Projectes, i pel lleidatà Amadeu Roig, creador de les empreses Indumix Nutrició, Veterpack i Detrupack, i amb nombrosos premis a tot el món per la seva trajectòria emprenedora.
Els ponents van reflexionar sobre les dificultats que l’emprenedor troba a l’hora de formar una empresa i van reivindicar la figura del mentor, d’un empresari amb experiència que guiï els primers passos dels emprenedors. També van parlar sobre com gestionar l’entorn familiar i social per enfrontar-se al repte i sobre el paper de les administracions en l’emprenedoria, on tots van estar d’acord que calia que es mantinguessin al marge i deixessin llibertat d’acció. De les conclusions també en va sortir una crida a fomentar l’emprenedoria entre els més joves, des de la mateixa escola, i a reivindicar que del fracàs i de l’error se n’extreu molt coneixement.
En acabar la taula rodona, el director de l’Empren-t@, Abel Ruiz, va fer la presentació oficial del projecte, que va presentar com una idea totalment nova amb un enfoc molt clar. “Sabem que a l’Anoia hi ha molt de talent i amb l’Empren-t@ volem aglutinar-lo i posar en comú les idees i iniciatives dels emprenedors i intraemprenedors en benefici de la comarca” va assegurar el director..
Sota aquesta missió, el primer objectiu de l’Empren-t@ és que tant els emprenedors com els intraemprenedors (aquelles persones que forma part de l’estructura d’una organització, empresa o institució, que, sense dirigir-la, lidera la seva parcel•la de gestió, aportant un alt valor afegit) seguin al voltant d’una mateixa taula, sota el paraigües de la Jove Cambra, i defineixin noves iniciatives d’acord amb les necessitats reals de la comarca. “Normalment els projectes adreçats a emprenedors els elaboren tècnics o personal d’una institució que no estan al dia a dia en el món de l’emprenedoria; amb això volem donar la volta al concepte i que siguin els mateixos emprenedors qui diguin quines són les seves necessitats i com volen que siguin els projectes adreçats a ells” va explicar.
El segon objectiu és el d’establir xarxes de treball amb altres entitats socioeconòmiques per tal que els emprenedors tinguin un paper actiu dins dels agents socieconòmics de la comarca. A la vegada, el projecte vol donar benefici als mateixos emprenedors, i per això es buscarà generar networking a través de programes com el BNE, cursos de formació, xerrades i jornades temàtiques, entre d’altres.
“Si sempre diem que el futur és dels joves, el present mai serà nostre. Ara els joves podem gestionar el nostre entorn amb les regles i les necessitats d’avui i cal que ho fem sense esperar més temps” va sentenciar el director, qui va concloure que “quan un aposta a vegades guanya i a vegades perd, però apostar el talent de la comarca és una aposta segura”.